• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
دو شنبه 22 آذر 1400
کد مطلب : 148001
+
-

سردار لیون

انگار این‌بار شایعه نیست و آزمون طبق ادعای معتبرترین منبع نقل‌وانتقالات فوتبال در جهان قرار است واقعا به باشگاهی بزرگ برود

چهره روز
سردار لیون

فابریتزیو رومانو خبرنگار سرشناس دنیای فوتبال خبر از توافق باشگاه لیون فرانسه با سردار آزمون بر سر قراردادی ۴‌ساله در زمستان پیش‌رو داد. معمولا وقتی این خبرنگار مشهور ایتالیایی خبر نقل‌وانتقالاتی منتشر می‌کند، خبرش ردخور ندارد. حتی برخی بازیکنان بزرگ وقتی چند وقت پیش اینستاگرام از دسترس خارج شده بود، به او زنگ زدند و پرسیدند که کی وصل می‌شود؟

   حالا پس از 9سال گمانه‌زنی‌های مداوم روزنامه‌ها و سایت‌های داخلی و خارجی درباره مقصد بعدی و انتقال سردار آزمون به یک‌باشگاه بزرگ، انگار این اخبار 9ساله قرار است پایان یابد و مهاجم ایرانی باشگاه زنیت روسیه از این کشور دل بکند و به یک‌ باشگاه بزرگ‌تر منتقل شود. بد نیست بدانید نشریه اکیپ فرانسه هم از توافق شخصی سردار با لیون خبر داده است. سایت اسپرت بی‌سی روسیه ضمن تأیید این شایعه از رقم انتقال هم پرده برداشت و نوشت: «باشگاه لیون با سردار آزمون مهاجم ایرانی زنیت به توافق رسیده و می‌خواهد با پرداخت تنها 3‌میلیون یورو این بازیکن را به خدمت بگیرد.» اسپرت 24روسیه هم احتمال داد که گل آزمون به چلسی آخرین گل او برای زنیت باشد؛ چون این بازیکن به‌دلیل مصدومیت در همان بازی، دیدار امشب مقابل اسپارتاک مسکو را از دست داده است. این سایت خبر داده که سردار در فرانسه دنبال خانه می‌گردد. گفته می‌شود مدت قرارداد این مهاجم 27ساله با باشگاه فرانسوی، 4‌سال و نیم خواهد بود و او در همین پنجره زمستانی راهی این تیم می‌شود.

   شاید با توجه به رتبه نازل چهاردهمی لیون در فصل جاری بشود نتیجه گرفت که این انتقال یک گام به عقب است، چون سردار با زنیت در لیگ قهرمانان حضور داشته و به بایرن و چلسی گل زده و می‌توانسته در ادامه فصل در لیگ اروپا هم به میدان برود. با این‌حال به‌نظر می‌رسد حضور در لیگ یک فرانسه یک گام رو به جلو برای او باشد؛ جایی که این بازیکن در هر فصل فرصت دارد حداقل 2‌بار با مسی، نیمار و امباپه روبه‌رو شود و در لیگی که پخش گسترده‌تری در جهان دارد، بیشتر در چشم باشد. بعد از یک دهه حضور در لیگ روسیه، دیگر داشت برای پیشرفت دیر می‌شد. این را هم درنظر بگیرید که لیون در سال‌های اخیر ستاره‌های زیادی را پرورش داده و به باشگاه‌های بزرگ‌تر فرستاده است؛ ستاره‌هایی مثل نبیل فکیر (بتیس)، اندومبله (تاتنهام)، فرلان مندی و ماریانو دیاس (رئال مادرید)، ممفیس دیپای (بارسلونا) و در سال‌های دورتر مایکل اسین، کریم بنزما، مالودا، اریک آبیدال، محمد دیارا، پیانیچ، هوگو لوریس، اومتیتی و خیلی‌های دیگر.

   لیگ فرانسه جزو 5 لیگ بزرگ اروپایی دسته‌بندی می‌شود. سردار که با زنیت قهرمان روسیه و 2‌بار آقای گل لیگ شده، می‌تواند در لیگ یک هم خودی نشان دهد. درست است که شایعات درباره انتقال به آاس‌رم، یوونتوس، لیورپول، بایرن‌مونیخ، منچستریونایتد، آرسنال، میلان و ده‌ها باشگاه بزرگ دیگر توخالی از آب در آمده، اما لیون هم باشگاه کوچکی نیست. این باشگاه 20سال بیش از پاری‌سن‌ژرمن قدمت دارد و 7‌قهرمانی در لیگ دارد که 2 تا کمتر از تیم پاریسی است (7قهرمانی پاریس در دوره اخیر و پس از پول‌پاشی مالکان قطری به‌دست آمده).

   فقط خدا کند این یکی دیگر شایعه نباشد و سردار واقعا به لیون برود و سر از یک باشگاه دیگر روسی - مثلا روبین‌کازان- در نیاورد؛ از شایعات خسته شده‌ایم. دیگر وقتش بود از حاشیه‌های روزهای اخیرش در روسیه و شایعاتی که نه تکذیب شده و نه تأیید خلاص می‌شد و به محیطی دیگر می‌رفت. خوب است تأثیر این انتقال را در تیم ملی هم ببینیم و یک سردار بین‌المللی‌تر و بزرگ‌تر را در ترکیب تیم ملی تماشا کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :