• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 20 آذر 1400
کد مطلب : 147806
+
-

حیاط خلوت گلزنان ایرانی

پس از دایی، طارمی و جهانبخش، آزمون هم به چلسی گل زد. به‌نظر می‌رسدامکان ندارد بازیکنان ما به تیم لندنی گل نزنند

چلسی هر وقت با تیمی روبه‌رو می‌شود که بازیکن ایرانی در ترکیب خود دارد، خودش را برای گل خوردن آماده می‌کند. تیم لندنی برای چهارمین بار از یک‌بازیکن ایرانی گل خورد. با احتساب گل سردار آزمون، 27‌درصد از مجموع گل‌های بازیکنان ایرانی در لیگ قهرمانان اروپا، به تنهایی وارد دروازه چلسی شده است؛ علی دایی (هرتابرلین- ۱۹۹۹)، مهدی طارمی (پورتو، ۲۰۲۱)، سردار آزمون (زنیت، ۲۰۲۱). علیرضا جهانبخش هم با پیراهن برایتون در فصل 20-2019دروازه چلسی را باز کرد و جالب اینکه گل‌های طارمی و جهانبخش ضربه برگردان بود. از جمع گلزنان به چلسی 3‌نفر هنوز در تیم ملی بازی می‌کنند. سردار در دقیقه41دروازه چلسی را باز کرد. او در دقیقه 79به‌دلیل آسیب‌دیدگی ازناحیه مچ پا زمین بازی را ترک کرد و جای خود را به آرتم زیوبا داد. شدت درد سردار آزمون به حدی بود که در پایان بازی فاصله رختکن تا اتوبوس تیم را با عصا طی کرد. با اینکه کپا روی گل سردار از این مهاجم ایرانی دریبل خورده بود، 2 بار موقعیت‌های مسلم گلزنی او را مهار کرد وگرنه سردار با هت‌تریک از این بازی خارج می‌شد. سردار با وجود مصدومیت و تعویض در دقیقه 78با 8.1 امتیاز بعد از کلودینیو دومین بازیکن برتر تیمش بود.

  هنوز مشخص نشده که آیا او به بازی حساس و فینال‌گونه فردا مقابل دینامو مسکو می‌رسد یا خیر. دینامو تنها 2‌امتیاز از زنیت صدرنشین و 37امتیازی کمتر دارد. سردار در این فصل لیگ روسیه 7گل به ثمر رسانده که نسبت به آمار خودش خوب نیست و با آگالارو از اوفا که 13گل زده است، فاصله زیادی دارد. البته او بخشی از بازی‌ها را به دلایل مصدومیت و مسایل فنی نیمکت‌نشین بوده است.

  با این گل تعداد گل‌های این مهاجم ترکمن در لیگ قهرمانان به عدد6 افزایش یافت که نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌ها یعنی دایی و طارمی 3‌گله هستند. مهدوی‌کیا (2گل) و علی کریمی (یک‌گل) دیگر گلزنان ایرانی این رقابت‌ها بوده‌اند.

  اهمیت گل سردار جدا از گرفتن صدرنشینی از چلسی این بود که او به مدافع عنوان قهرمانی گل می‌زد. ستاره ایرانی باشگاه زنیت به پنجمین بازیکن آسیایی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شد که مقابل مدافع عنوان قهرمانی موفق به گلزنی شده؛ کیسوکه هوندا (ژاپن- زسکا مسکو به بایرن مونیخ در سال 2013)، هوانگ هی چان (کره‌جنوبی- سالزبورگ به لیورپول در سال 2019)، تاکومی مینامینو (ژاپن- سالزبورگ به لیورپول در سال 2019)، ماسایا اوکوگاوا (ژاپن- سالزبورگ به بایرن مونیخ در سال 2020) و سردار آزمون (ایران- زنیت به چلسی در این فصل).

  چلسی هم ساعت 18:30امروز از لیدز پذیرایی می‌کند. عملکرد لندنی‌ها در 4‌بازی اخیر فاجعه بوده؛ تساوی یک-یک مقابل منچستریونایتد بدون سرمربی و بدون رونالدودر زمین خودی، پیروزی سخت 2 بریک مقابل واتفورد که توخل خودش مدعی شد تیمش شایسته آن نبوده، شکست 3بر2از وستهم و تساوی 3-3با زنیت که منجر شد چلسی صدرنشینی را به یوونتوس تقدیم کند. تیمی که با توخل در بیشتر بازی‌ها کلین‌شیت می‌کرد حالا در 4‌بازی آخر خود 8گل از حریفان دریافت کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید