• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 20 آذر 1400
کد مطلب : 147790
+
-

شکست سنگین در جام نطلبیده

تیم والیبال فولاد با 2شکست از جام باشگاه‌های جهان خداحافظی کرد. رضایی سرمربی این تیم می‌گوید شکست‌ها قابل پیش‌بینی بود و حالا باید موشکافی شود که چرا تیم مجبور شد به این مسابقات برود

شکست سنگین در جام نطلبیده

جام باشگاه‌های والیبال جهان با حضور 6تیم برتر قاره‌ها در برزیل برگزار می‌شود ولی قبل از اینکه مسابقات به مرحله نیمه‌نهایی برسد، فولاد سیرجان مجبور به خداحافظی از این جام شد. فولاد که به‌عنوان قهرمان آسیا در این رقابت‌ها شرکت کرده بود، بعد از شکست 3برصفر مقابل سادا کروزیرو برزیل در بازی دوم هم در 3ست (25-18، 25-22و 25-19) به ترنتینو ایتالیا که سابقه 5قهرمانی در این جام را دارد، باخت. فولادی‌ها راضی به شرکت در این جام نبودند. مشکل اصلی آنها بازیکنان مصدوم بود و اینکه با از‌دست‌دادن بیشتر بازیکنان فصل پیش، این فصل نتوانسته بودند خوب یارگیری کنند. فولاد در حالی برای مقابله با تیم‌های بزرگ جهان به برزیل اعزام شد که در جدول‌ رده‌بندی لیگ، تیم هشتم است. رضایی که مخالف حضور تیم در این جام بود، حالا برای ادامه لیگ هم با مشکلات بزرگ‌تری روبه‌رو‌ست. سفر طولانی به برزیل و خستگی راه، شاید شانس حضور در پلی‌آف را هم از تیم او بگیرد. رضایی هنوز هم به اعزام تیم معترض است: «این شکست‌ها را پیش‌بینی کرده بودیم و حالا وقت این است که موشکافی شود چرا ما باید به برزیل می‌آمدیم و در این مسابقات شرکت می‌کردیم.»
طبق آیین‌نامه لیگ، بازیکنانی که فصل پیش با فولاد قرارداد داشتند، باید در جام باشگاه‌های آسیا و جهان هم برای این تیم بازی می‌‌کردند. صابر کاظمی و علیرضا بهبودی در مسابقات آسیایی همراه تیم بودند اما برای مسابقات جهانی، کاظمی به‌دلیل مصدومیت تیم را همراهی نکرد. سعید رنجبر دیگر بازیکن این تیم هم به‌دلیل سربازی نتوانست‌ در این جام باشد. اما مشکل فقط این نبود. رضایی می‌گوید: «ما حتی نتوانستیم تیم کامل به برزیل بیاوریم. در فرودگاه متوجه شدیم که امین خواجه‌خلیلی یکی دیگر از بازیکنان تیم هم مشکل خروجی دارد. ما با 13بازیکن در مسابقات شرکت کردیم و فقط یک پشت‌خط‌زن داشتیم که اگر آسیب می‌دید، نمی‌توانستیم کاری کنیم. در بازی اول هم مجبور شدیم از امیرحسین اسفندیار به جای پشت‌خط‌زن استفاده کنیم. شاید در لیگ ایران بشود از یک بازیکن در پست غیرتخصصی‌اش استفاده کرد ولی این مسائل در سطح جهانی تعریفی ندارد.» اگر فولاد با بازیکنان بیشتری به برزیل می‌رفت، توان رقابت با تیم‌های برزیلی و ایتالیایی را داشت؟ جواب رضایی منفی است: «اگر تیم کامل می‌آمد، بهتر بود. اگر 2بازیکن بیشتر داشتیم، می‌توانستیم بهتر بجنگیم. ترنتینو در شرایط خوبی نبود و حتی در ست دوم ما چند امتیاز جلو افتادیم اما تیم‌هایی در حد ترنتینو و ساداکروزیرو قابل مقایسه با تیم‌های ایرانی نیستند. آنها ملی‌پوشان کشورهای مختلف را دارند. ترنتینو 2بازیکن فیکس تیم ملی صربستان و چند بازیکن ملی‌پوش ایتالیا را دارد. برای ساداکروزیرو 3بازیکن اصلی تیم ملی برزیل بازی می‌‌کنند. در این سطح از مسابقات، یوپی‌سی‌ان آرژانتین هم نتوانست بردی داشته باشد و حذف شد.»
فولاد با چند بازیکن قرضی به جام باشگاه‌ها رفت. بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی که هم‌اکنون سرمربی تیم هراز آمل است، گفته ازخودگذشتگی تیم‌هایی که به فولاد بازیکن داده‌اند، جای قدردانی دارد. رضایی درباره موضع این تیم‌ها و مربیانشان می‌گوید: «من از همه بازیکنانی که لطف کردند و برای ما بازی کردند، تشکر کردم اما طرف حساب باشگاه‌ها من و باشگاه فولاد نیستیم. من برای مسابقات آسیایی از این باشگاه‌ها بازیکن خواستم، آنها حاضر نشدند بازیکن بدهند. این بار ما درخواست بازیکن نکردیم.» مسئولان فدراسیون وعده داده بودند برای حمایت از فولاد، باشگاه‌ها را راضی می‌کنند تا به آنها بازیکن بدهند و خودشان برای گرفتن بازیکن دست به‌کار شدند. بعد از بازگشت فولاد به ایران، مسابقات در برزیل ادامه دارد و تیم‌های لوبه و فون ویک‌تاباته از گروه A و تیم‌های ساداکروزیرو و ترنتینو از گروه B به مرحله نیمه‌‌نهایی صعود کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید