• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 20 آذر 1400
کد مطلب : 147797
+
-

آماربازی/ 8/69

آماربازی/ 8/69

تیم سپاهان امسال از دروازه‌بان‌های حریفش ستاره می‌سازد. در بازی این هفته سپاهان با نفت آبادان، احمد گوهری دروازه‌بان نفتی‌ها با کسب نمره 8.69   از متریکا، علاوه بر اینکه بهترین بازیکن میدان شد بهترین نمره یک دروازه‌بان در طول فصل جاری را هم به‌دست آورد. تا قبل از این بازی، بهترین نمره‌ای که یک دروازه‌بان در این فصل گرفته بود به محسن فروزان تعلق داشت که او هم نمره 8.48   را هفته گذشته مقابل همین سپاهان کسب کرده بود. آمارهای متریکا نشان می‌دهد از 5نمره برتر دروازه‌بان‌ها در این فصل 3نمره در بازی مقابل سپاهان به‌دست آمده است. محمدرضا اخباری (تراکتور) هم مقابل سپاهان به نمره 8.24  رسیده بود که چهارمین نمره برتر یک گلر در لیگ21 است.

8/06
یاسین سلمانی که تک‌گل سپاهان را در مصاف با نفت آبادان زد، با کسب نمره 8.06 بهترین بازیکن تیمش در این میدان هم بود. پدیده جوان سپاهان که به‌خاطر همراهی با تیم ملی امید مدتی از تمرینات زردپوشان دور شده بود، حالا 2 هفته است به ترکیب اصلی رسیده و البته برای این کار از مرخصی و غیبت سروش رفیعی هم به خوبی بهره‌برده است. سلمانی این هفته مقابل نفت آبادان 4عملکرد دفاعی داشت، یک پاس کلیدی داد و 2شوت زد که یکی از آنها داخل چارچوب بود و تبدیل به گل هم شد. در روزی که دانیال اسماعیلی‌فر (بهترین بازیکن سپاهان و لیگ برتر در مجموع بازی‌های گذشته) با نمره 6.81 ضعیف‌ترین نمره را بین 11نفر اصلی تیمش گرفت، سلمانی بالاتر از مغانلو و کریستوفر کنت بهترین سپاهانیِ زمین بود.

6/93
مسعود ریگی که یکی از خریدهای مهم سپاهان در این فصل بوده، هنوز نتوانسته درخشش سال‌های گذشته‌اش در استقلال را تکرار کند و لااقل از لحاظ نمرات متریکا از فرم سابقش دور است. ریگی فصل گذشته یکی از 3بازیکن برتر استقلال بود و با نمرات بالایی که می‌گرفت به همراه مهدی قائدی و وریا غفوری از برترین‌های آبی‌پوشان بود. اما امسال در سپاهان طی 9بازی به میانگین  6.93 رسیده و در جمع برترین‌ها جایی ندارد. ریگی البته هرگز جایش را در ترکیب اصلی سپاهان از دست نداده و همچنان هافبک دفاعی محبوب نویدکیا است. اما اگر نمرات متریکا را ملاک بگیریم او فعلا در جمع بازیکنان سپاهان رتبه سیزدهم را دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید