• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 20 آذر 1400
کد مطلب : 147789
+
-

ژست استقلال درست شد

از 6تیم بالای جدول فقط پرسپولیس نتوانست ببرد؛ قاطع‌ترین برد را هم استقلال به دست آورد که با درخشش ژستد و گلزنی مدافعانش از تونل تساوی‌ها خارج شد

ژست استقلال درست شد

برد استقلال مقابل پیکان دقیقا با همان نتیجه‌ای به‌دست آمد که آبی‌ها به آن نیاز مبرم داشتند. تیم مجیدی با گل‌‌های کم‌تعدادی که طی 8هفته ابتدایی زده بود، به‌شدت زیر تیغ انتقادها قرار داشت و برای رهایی از این فشار نیاز به یک برد پرگل داشت. استقلال طی 8هفته ابتدایی در 7بازی تعداد گل‌هایش کمتر از میزان موقعیت‌هایی بود که خلق می‌کرد. به استثنای بازی با ذوب‌آهن در هفته دوم که امید گل آبی‌ها 1.24 و تعداد گل‌های این تیم 2گل بود، در سایر بازی‌‌ها خط حمله تیم مجیدی نتوانسته بود به اندازه لیاقتش به گل برسد و تعداد گل‌ها کمتر از امید گل بودند. اما پنجشنبه گذشته در مصاف با پیکان تیم مجیدی برای دومین‌بار در این فصل بیشتر از یک گل زد و برای دومین‌بار بیشتر از امیدگلی که خلق کرده بود، گل زد. امید گل آبی‌ها در مقابل پیکان 1.66 بود و این تیم تقریبا دوبرابر امید گلی که ایجاد کرده بود، گل زد.

  ستاره‌ای به نام زبیر
تیمی که در 8بازی قبلی فقط 6گل زده بود، در یک بازی 3گل زد، یعنی 4برابر بیشتر از میانگین گلزنی‌اش در بازی‌های گذشته! برای این اتفاق درخشش ژستد در خط حمله البته اتفاق تأثیرگذاری بود که فرهاد مجیدی هم در کنفرانس بعد از بازی به آن اشاره کرد. اما نکته‌ای که مجیدی از آن گذشت، درخشش فوق‌تصور زبیر نیک‌نفس بود که در این فصل فقط یک‌بار در ترکیب اصلی قرار داشت و وقتی برای دومین‌بار به لیست 11نفره رسید، بهترین بازیکن آبی‌ها در میانه میدان شد. زبیر در نخستین بازی فصل مقابل هوادار فیکس بود اما بین دو نیمه تعویض شد و بعد از آن هم فقط 3بار به‌عنوان بازیکن تعویضی به زمین رفت. اما این هفته بعد از مدت‌ها به ترکیب اصلی برگشت و با 59لمس توپ یکی از پرکارترین بازیکنان تیمش بود. نیک‌نفس با دقت پاس 84.8درصدی، دقیق‌ترین بازیکن استقلال در خط میانی و حمله بود و فقط سیاوش یزدانی در خط دفاع پاس‌های دقیق‌تری نسبت به او داشت. زبیر با 5عملکرد دفاعی، یک پاس کلیدی، یک ضربه در چارچوب و نهایتا یک پاس گل که در دقایق پایانی برای ارسلان مطهری ارسال شد، نمره 8.03 را از متریکا دریافت کرد. در ترکیب استقلال فقط سیاوش یزدانی (8.22) و دانشگر (8.06) نمراتی بهتر از او داشتند که طبعا گل‌های این دو مدافع نقش زیادی در بالا رفتن امتیاز آنها ایفا کرد. نیک‌نفس سومین بازیکن برتر میدان بود و مهدی مهدی‌پور (7.75) و ژستد (7.35) پشت سر او قرار گرفتند.
نمایش استقلال در مقابل پیکان، پاسخ بسیار خوبی بود برای آنها که بی‌جهت به مالکیت توپ و تعداد پاس‌‌هایشان در لیگ می‌نازند. آمارها نشان می‌دهد استقلال در مالکیت توپ و حتی تعداد پاس برتری آنچنانی بر حریف پنجشنبه‌اش نداشته اما پاس‌های مفیدی در منطقه هجومی ردوبدل کرده تا موقعیت‌های زیادی روی دروازه حریف خلق کند. مالکیت توپ آبی‌ها 53درصد بوده و برای 422پاس این تیم، دقت 77درصدی به ثبت رسیده است. تیم مجیدی با این عملکرد توانست 15بار در موقعیت ضربه‌زنی قرار بگیرد و 6ضربه در چارچوب داشته باشد که نیمی از آنها تبدیل به گل شده است؛ درحالی‌که برخی از مربیان در هفته گذشته به آمار 500پاس تیم‌شان می‌بالیدند درحالی‌که از این 500پاس حتی یک ضربه در چارچوب هم به‌دست نیامده بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید