• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 20 آذر 1400
کد مطلب : 147804
+
-

نفس راحت فرهاد

5ارزش پیروزی استقلال بر پیکان

سوژه روز
نفس راحت فرهاد

در هفته نهم لیگ برتر استقلال بالاخره موفق شد با پاره کردن طلسم مساوی‌ها، پیکان را با 3گل شکست بدهد و با روحیه بالا آماده مصاف هفته آینده برابر سپاهان بشود. برتری برابر پیکان از چند جهت برای فرهاد مجیدی ارزشمند بود.
اول اینکه در روز پیروزی آنها و سپاهان، پرسپولیس یک تساوی غیرمنتظره به هوادار داد و 2‌امتیاز عقب افتاد. به این ترتیب استقلال هم در جدول رده‌بندی دوباره بالای سر پرسپولیس برگشت. طبیعتا این شرایط برای هواداران مطلوب است. توقف پرسپولیس، لذت برد استقلال را بیشتر می‌کند و مسلما عکس این وضعیت هم در اردوگاه حریف صادق است.
دوم اینکه اگر استقلال این بازی را هم نمی‌برد، با درنظر گرفتن توقف احتمالی آبی‌ها برابر سپاهان، اوضاع در این تیم رو به وخامت می‌گذاشت. در این صورت استقلال رکورد 7بازی بدون برد را ثبت می‌کرد که می‌توانست موقعیت کادرفنی را به خطر بیندازد. استقلال اما این بازی را برد تا از خطرات تقابل با سپاهان بکاهد. آنها حالا حتی می‌توانند به پیروزی برابر حریف اصفهانی و دستیابی به صدر جدول فکر کنند.
سوم اینکه استقلال در این بازی تا حدودی آمار گل‌های زده‌اش را آبرومندتر کرد. آنها تا پیش از این در 8مسابقه تنها 6گل به ثمر رسانده بودند که نمی‌توانست عملکرد خوبی برای یک مدعی قهرمانی باشد، اما حالا این عدد به 9 افزایش یافته است.
چهارم اینکه استقلال در این مسابقه هم گل نخورد تا همچنان با تنها 2 ‌گل‌خورده صاحب یکی از بهترین خطوط دفاعی لیگ برتر باشد. ‌گل خورده در 9‌ بازی برای تیمی که تا فصل گذشته به‌شدت مشکل دفاعی داشت، آمار بسیار تحسین‌برانگیزی است.
پنجم هم اینکه اگرچه رودی ژستد در این بازی گل نزد، اما با اثرگذاری در نبردهای هوایی و نیز ساختن گل اول استقلال بیش از پیش نظر موافق هواداران و منتقدان را جلب کرد. این مسابقه همچنین به میدانی برای نمایش توانمندی‌های عارف آقاسی و محمدزبیر نیک‌نفس تبدیل شد؛ 2بازیکنی که فوتبال خوبی ارائه دادند و کار محمدحسین مرادمند، روزبه چشمی یا آرش رضاوند را برای بازگشت به ترکیب سخت کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید