• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
شنبه 20 آذر 1400
کد مطلب : 147791
+
-

پشت‌ خط زن / کلینیک تهاجمی

جمشید حمیدی- کارشناس والیبال

تیم والیبال فولاد سیرجان میلیون‌ها فرسخ راه طی کرد و به بیتیم برزیل رفت تا با 2‌شکست 3بر صفر از شانزدهمین دوره مسابقات باشگاه‌های جهان به ایران بازگردد. این شکست‌ها قابل پیش‌بینی بود و به‌خاطر همین بود که اعضای کادر فنی سیرجان موافق اعزام تیم نبودند. حالا سؤال این است که با میلیاردها تومان هزینه‌ای که باشگاه برای این سفر دور و دراز متقبل شد، کدام منافع ملی والیبال حفظ شد که آقایان در برنامه تلویزیونی از آن دم زده بودند؟ در این میان به تنها چیزی که اهمیت داده نشد، منافع یک باشگاه و شرایط یک تیم بود. چرا باشگاه باید این همه هزینه کند و زیان هم بدهد؟

درخشش تدریجی یک ایرانی
کاریل داداش‌آده، بازیکن چپ‌دست ارومیه‌ای که به تیم شامونت فرانسه پیوسته، به‌تدریج جای خود را در دل پروفسور پرندی، مربی پرآوازه این تیم باز می‌کند. او در ست چهارم بازی با لاگاتی در لیگ فرانسه به میدان فراخوانده شد و با 6آبشار و چند سرویس عالی 10 امتیاز برای تیمش به‌دست آورد. کاریل که از هم‌وطنان ماست، در آخرین لحظه‌های اعزام تیم جوانان به مسابقات جهانی ایتالیا خط خورد اما مصمم شد تا در آن سوی مرزها بختش را بیازماید. این درخشش او، نوید داشتن بازیکنی تمام‌عیار در تیم ملی والیبال ایران را می‌دهد.

معروف و باقی قضایا
درحالی‌که برخی از اعضای کمیته فنی فدراسیون والیبال خبر از تشکیل 2 تیم‌ ملی برای رویداد‌های مهم سال آینده (بازی‌های آسیا و لیگ ملت‌ها) می‌دهند و از دعوت سعید معروف به تیم ملی هم بحث کرده‌اند اما بهروز عطایی سرمربی تیم ملی گفته است که معروف از تیم ملی خداحافظی کرده و هنوز هیچ بازیکنی به تیم ملی دعوت نشده است. از فحوای کلام عطایی پیداست که او می‌خواهد همه رویدادها ازجمله جام واگنر را با تیم تحت هدایت خود، حاضر شود و راضی به تشکیل 2 تیم نیست. در این شرایط باید بگوییم کمیته فنی هم حلیم خودش را هم می‌زند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید