• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 8 آذر 1400
کد مطلب : 146753
+
-

زیر حلقه / امروز با بحرین

افشین رضاپور- کارشناس بسکتبال
امروز دیدار برگشت ایران و بحرین در پنجره اول انتخابی جام جهانی بسکتبال در منامه برگزار می‌شود. تیم ملی بسکتبال در بازی رفت سیمای تیمی باصلابت را در بسیاری از دقایق نداشت که بخشی از آن به تغییرات کادر فنی و ترکیب تیم و ورود به بازی‌های منتهی به جام‌جهانی برمی‌گردد اما بخشی دیگر از نقطه‌ضعف‌های دیده‌شده را باید تا پیش از بازی امروز برطرف کرد. اضافه شدن سجاد مشایخی به تیم که در بازی اول مصدوم بود، در کنار مهدی کامرانی توان مدیریتی و اداره بازی را بیشتر می‌کند. بعد از نوسانات بازی جمعه با توپ‌های لورفته و ضعف در 3امتیازی، ریتم حملات تیم ملی، نزدیک و دور از سبد باید منسجم و یکپارچه‌تر شود.

فاصله‌ها
مسابقات بسکتبال دختران باشگاه‌ها بعد از بازگشت تیم ملی از مسابقه‌های دسته2آسیا دوباره به جریان افتاد. در بازی‌های هفته پیش 6‌دیدار با اختلاف امتیازی مثبت30تمام شد و یک‌بار دیگر روی این موضوع تأکید کرد که جریان بسکتبال دختران ایران درست و منطقی پیش نمی‌رود. تیم ملی و باشگاه‌ها فرقی نمی‌کند. وقتی تیم ملی در بین 6تیم دسته2، ششم می‌شود، علاوه بر مشکلات فرایند انتخابی و کوچینگ باید فرایند فعالیت‌های باشگاهی را بررسی کرد. طبیعی است با 8تیم تهرانی از 11تیم و سطح پایین بازی‌ها، دانش‌افزایی مربیان با استفاده از مربیان و مدرسان خارجی لازم است تا علاوه بر کیفیت سطح مربیگری بتوانیم سرمایه‌گذاران در این بخش را دلگرم‌تر کنیم.

اولین‌ها
اولین بازی ملی امیرحسین آذری، متین آقاجانپور و سالار منجی، جمعه در دیدار تیم ملی بسکتبال با بحرین انجام شد. بسکتبال ایران برای پوست‌اندازی به جوانان نیاز دارد اما نخست باید به جوانان میدان داده شود و بعد آنها با عملکرد خود اعتماد مربیان را جلب کنند. منجی در بازی رفت با بحرین از فرصت‌ها استفاده کرد و با اعتبار تنه و بلندی دست‌ها در پوزیشن سنتر، مؤثر بازی کرد. اگر زمان بیشتری به آقاجانپور برسد این بازیکن که عملکردش را در بسکتبال باشگاه‌ها ثابت کرده، از جوانان آینده‌داری خواهد شد که بسکتبال نیاز دارد. پنجره‌های جام‌جهانی در بازه 15ماهه، نحوه برنامه‌ریزی‌ را تغییر داده و براساس اقتضائات هر پنجره باید روی نفرات و بازی‌ها برنامه ریخت.

این خبر را به اشتراک بگذارید