• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
دو شنبه 8 آذر 1400
کد مطلب : 146741
+
-

جهان/ هاکان آبی از قرمز بهتر است

هاکان چالهان اوغلو که در تابستان امسال به میلان خیانت کرد و رایگان و پس از پایان قراردادش به اینترمیلان پیوست، نشان داد که پیراهن آبی‌ومشکی بیشتر به او می‌سازد تا قرمز و مشکی. این بازیکن ترک برای اولین‌بار در دوران حرفه‌ای خود در 3‌بازی پیاپی موفق به گلزنی شد. آمار چالهان اوغلو فصل گذشته با میلان 4‌گل در 33‌بازی بوده و آمار او در این فصل با اینتر 4‌گل در 12‌بازی ثبت شده است. او باز هم از پشت محوطه جریمه به گل رسید و رکوردی جالب از خودش بر جای گذاشت تا پایین‌تر از مسی در رده دوم بازیکنانی که آمار بیشترین گل زده از خارج محوطه هجده قدم را در اختیار دارند، قرار بگیرد. ۶۱‌گل لیونل مسی، ۲۶‌گل مشترکا کریستین اریکسن و هاکان چالهان اوغلو، ۲۵گل دریس مرتنز و ۲۴گل فیلیپ کوتینیو، رنکینگ گل‌های خارج از محوطه جریمه در 5لیگ معتبر اروپایی از سال14-۲۰۱۳ بوده است. هواداران میلان با گل‌هایی که هاکان با پیراهن آبی می‌زند عصبانی‌تر می‌شوند. اینتر این هفته ونیز را با نتیجه 2 بر صفر شکست داد.


بن‌بست مکس
انگار ماسیمیلیانو آلگری در بازگشت به یوونتوس و در غیاب کریستیانو رونالدو که سالی به‌طور میانگین 30گل در لیگ برای این تیم می‌زد، به مشکل اساسی خورده است. این مربی که در مقطعی تیمش را به اردوی شبانه‌روزی اجباری برده و توانسته بود با نتیجه‌گرفتن در چند بازی پیاپی به تیمش سروسامانی بدهد، حالا دوباره در بن‌بست تاکتیکی گرفتار شده است. پس از شکست تحقیرآمیز 4 بر صفر هفته گذشته لیگ قهرمانان در زمین چلسی، این‌بار نوبت باخت در یک بازی مهم دیگر بود. شکست در ورزشگاه خودی از آتالانتا، شکستی نوبرانه برای تورینی‌ها بود.
  آتالانتا در حالی ورزشگاه آلیانز تورین را با پیروزی ترک کرد که آخرین پیروزی لادئا در خانه یووه به 32‌سال قبل و سال‌1989 برمی‌گشت که تک‌گل کلودی کانیجیای آرژانتینی پیروزی را برای تیم میهمان به ارمغان آورد.
  همچنین از سال2017 تا‌کنون، دووان زاپاتا با 8‌گل زده در 11‌بازی، بهترین عملکرد را بین تمامی بازیکنانی که مقابل یوونتوس بازی کرده‌‌اند به نام خود به ثبت رسانده است.
  به لطف تیم بی‌زهر و محتاط آلگری، آتالانتا برای اولین‌بار در 10بازی گذشته خود موفق شد دروازه‌اش را در یک‌مسابقه بسته نگه دارد.
  یوونتوس در طول فصل‌‌21-2020 سری‌آ 6شکست داشت، آن‌هم با پیرلو که نخستین تجربه سرمربیگری‌اش کاملا ناموفق بود. حالا با مکس آلگری 5‌شکست در این فصل و تا هفته چهاردهم به‌دست آمده است.
  تیم دفاعی آلگری در غیاب رونالدو در گلزنی به بن‌بستی عجیب برخورده است. تیم‌های هلاس ورونا (۲۸)، امپولی (۲۱)، بولونیا (۱۹)، ساسولو (۱۹)، سمپدوریا (۲۰) بیشتر از یوونتوس (۱۸) در سری‌آ گل زده‌اند.
  یووه 3‌بازی از 7‌بازی نخست خانگی خود در فصل جاری سری‌آ را با باخت پشت سر گذاشته است. برای سومین‌بار در تاریخ یوونتوس است که چنین عملکرد ضعیفی از این تیم به ثبت می‌رسد.

این خبر را به اشتراک بگذارید