• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 15 آبان 1400
کد مطلب : 144772
+
-

داربی سرنوشت

در بازی امروز در شهر منچستر تکلیف من‌یونایتد و اوله با هم روشن می‌شود

داربی سرنوشت

اگر از بازی ساعت16 امروز هم سولسشائر جان سالم به‌در ببرد، احتمالا دست‌کم تا نیم‌فصل شغلش در منچستریونایتد تضمین خواهد شد. سرمربی نروژی که مدتی است به‌شدت به‌خاطر نتایج سینوسی و وضعیت دفاعی زیر فشار رسانه‌ها و هواداران قرار دارد، هر بار به‌دست کریستیانو رونالدو نجات پیدا می‌کند اما این‌بار اوضاع فرق دارد. داربی منچستر با کسی شوخی ندارد؛ شاید حتی رونالدو هم نتواند اوله را از گردابی که در آن دست‌وپا می‌زند، نجات دهد. شاید یک باخت خانگی وحشتناک دیگر بتواند آرزوی مخالفان اوله‌گونار سولسشائر را برآورده کند. او در بازی خانگی مقابل لیورپول هم 5 بر صفر باخته بود. زیدان بدش نمی‌آید به پاری‌سن‌ژرمن یا منچستریونایتد برود. باید دید از میان پوچتینو و اوله‌گونار، پوچ زودتر به پایان خط می‌رسد یا اوله.
 رونالدو موفق شده در ۱۰۲بازی اخیرش در لیگ قهرمانان ۱۰۵گل بزند. در این فصل 5گل در 4بازی برای یونایتد زده است. کریس با زدن 2گل دیگر به رکورد بی‌نظیر 800گل در بازی‌های رسمی عمر فوتبالش می‌رسد. سیتیزن‌ها دعا می‌کنند رونالدو که در هر بازی رکوردهای تازه‌ای جابه‌جا می‌کند، در این داربی به 800گل نرسد. رونالدو در داربی منچستر می‌توانست با پیراهن آبی کم‌رنگ به میدان برود اما گواردیولا در آخرین لحظه نقل‌وانتقالات تعلل کرد و او را از یوونتوس در اختیار نگرفت تا کریستیانو به تیم سابقش برگردد و انگ خیانت به نامش نخورد. البته تماس فرگوسن در آخرین لحظه با کریستیانو هم خیلی تأثیرگذار بود. پپ در آستانه این بازی از رونالدو تعریف کرده و گفته که او یکی از بهترین بازیکنان و یک ماشین گلزنی است.
با همه اینها و با وجود انتقادات زیادی که از منچستر در این فصل صورت گرفته، این تیم با برد در بازی امروز در جدول لیگ با من‌سیتی هم‌امتیاز و همسایه می‌شود. حتی آرسنال هم که هم‌اکنون هم‌امتیاز با من‌یونایتد است، با وجود شروع افتضاح می‌تواند با سیتی گواردیولا در یک پله جدول بایستد. با این‌حال گواردیولا هرگز تحت فشار نبوده و احساس خطر نکرده است، حتی اگر با آرتتا و سولسشائر در جدول هم‌امتیاز باشد. سرمربی نروژی در یک‌سال اخیر 2بار گواردیولا را شکست داده.
مارسیال و واران برای این بازی به‌دلیل مصدومیت در دسترس نیستند. پوگبا هم به‌دلیل اخراج در بازی با لیورپول در این بازی هم غایب است که بیشتر پیشکسوتان تیم ازجمله ریو فردیناند، روی کین و اسکولز از این موضوع ابراز خوشحالی کرده‌اند. به‌نظر می‌رسد کار او در اولدترافورد تمام‌شده باشد. شاید در این زمستان یا در پایان فصل به یوونتوس برگردد.
این داربی 140سال قدمت دارد. در 185رویارویی گذشته 77برد سهم یونایتد بوده و 55بار هم سیتیزن‌ها به پیروزی رسیده‌اند و 53بازی هم مساوی تمام شده. تعداد گل‌های زده من‌یو در داربی 265گل و تعداد گل‌های خورده این تیم از سیتی 251گل بوده. در این فصل هم 2تیم تقریبا به یک اندازه گل زده‌اند، منچستر یکی کمتر از من‌سیتی اما گل‌های خورده من‌یو خیلی بیشتر بوده. سیتی تنها 6گل دریافت کرده و منچستر هم تنها یک‌بار در پیروزی 3 بر صفر در زمین تاتنهام توانسته دروازه‌اش را بسته نگه دارد و در بقیه بازی‌ها گل خورده.

این خبر را به اشتراک بگذارید