• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
شنبه 15 آبان 1400
کد مطلب : 144770
+
-

نکته بازی/ سردار آزمون دوم؟


تمدید قرارداد 4 ساله علی قلی‌زاده با شارلروا هم از آن دست اتفاقات عجیب بود. قلی‌زاده بعد از 3فصل حضور در این تیم بلژیکی به چهره‌ای کاملا متفاوت در فوتبال ایران تبدیل شده است. او حالا در 25سالگی دیگر آن استعداد جوان و گمنام سایپا نیست. قلی‌زاده رزومه‌ای غنی در شارلروا دارد و به یکی از ستون‌های این تیم تبدیل شده است، به پیراهن تیم ملی رسیده و در خیلی از مسابقات به‌عنوان بازیکن فیکس به میدان می‌رود. در این شرایط انتظار می‌رفت او برای تمدید قراردادش عجله نکند و منتظر پیشنهادهای احتمالی از باشگاه‌های بزرگ‌تر بماند. با این حال گویا او هم مثل سردار آزمون بزرگی کردن در یک تیم کوچک را به آزمایش یک چالش اساسی ترجیح می‌دهد.


تنها نقطه اشتراک پرسپولیسی‌ها
بعد از شکست پرسپولیس برابر آلومینیوم اراک، اظهارنظرهای زیادی در مورد این ناکامی انجام شد. خیلی‌ها به مسائل فنی مسابقه ورود کردند و از ارنج یا تعویض‌ها ایراد گرفتند. در هر موردی هم موافق و مخالف زیاد بود، اما شاید تنها نکته‌ای که اغلب پرسپولیسی‌ها روی آن اجماع داشتند، انتقاد از مصاحبه‌های یحیی گل‌محمدی بود. سرمربی سرخپوشان چه قبل از بازی و چه بعد از مسابقه مطالب خوبی به زبان نیاورد. او پیش از دیدار به پنالتی‌هایی که برای استقلال گرفته می‌شود طعنه زد و بعد از بازی هم از پروژه نابودی پرسپولیس سخن گفت. حقیقت آن است که مردم این مسائل را نمی‌پسندند؛ به‌خصوص پرسپولیسی‌ها که طی فصول گذشته رقبای ناکام را به بهانه‌گیری متهم می‌کردند. یحیی باید رویه‌اش بعد از ناکامی‌های احتمالی را تغییر بدهد، وگرنه از چشم‌ها می‌افتد.


ولی در عکس‌ها بودم...
پرونده مارک ویلموتس به اعلام حکم نهایی نزدیک شده است و اگر شکایت این مربی به نتیجه برسد، رسما پوست فوتبال ایران کنده خواهد شد. در چنین شرایطی محمدرضا ساکت بعد از 2 سال سکوت، چند کلمه در مورد شاهکار تاریخی فدراسیون قبلی حرف زده و گفته است: «من آن زمان در فدراسیون فوتبال حضور نداشتم و کارمند اداری نبودم، به همین دلیل در ریز جزئیات این قرارداد و پرونده نیستم.» خیلی جالب است کسی که در فدراسیون نبود، تقریبا در تمام تصاویر به جا مانده از نخستین روزهای حضور ویلموتس در ایران شانه به شانه او حضور دارد و حتی مشغول صحبت با مربی بلژیکی دیده می‌شود. شما اگر سمت نداشتی، برای چه آنجا بودی؟ بعد هم خداوکیلی اگر این مربی در ایران موفق می‌شد، باز هم می‌گفتی من نبودم؟

 

این خبر را به اشتراک بگذارید