• دو شنبه 31 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 12 ذی القعده 1445
  • 2024 May 20
شنبه 15 آبان 1400
کد مطلب : 144768
+
-

آماربازی

10
با گل دیرهنگام سیروان قربانی در بازی فجرسپاسی و استقلال، تعداد تساوی‌های این دوتیم در تاریخ لیگ برتر دورقمی شد. فجرسپاسی و استقلال پیش از بازی دیروز 24بار با هم روبه‌رو شده بودند که نیمی از این بازی‌ها را استقلال برده بود. آبی‌پوشان 12بار فجرسپاسی را در لیگ برتر شکست داده‌اند و تیم فجر هم فقط 3بار توانسته بر استقلال پیروز شود. 9بازی دوتیم هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده بود که با مساوی دیروز این آمار به 10بازی رسید. فجر پیش از این، 12دوره در لیگ برتر حاضر بود و آخرین‌بار در پایان لیگ سیزدهم (سال93) به دسته‌اول سقوط کرد. شیرازی‌ها بعد از 7دوره غیبت حالا برگشته‌اند تا سیزدهمین حضورشان را در لیگ برتر تجربه کنند.

03
 تا امروز 8پنالتی در لیگ بیست‌ویکم گرفته شده که از این تعداد 3پنالتی سهم استقلال بوده است. آبی‌پوشان در هفته اول مقابل هوادار صاحب نخستین پنالتی شدند که وریا غفوری پنالتی را گل کرد اما این ضربه به دستور داور تکرار شد و در مرتبه دوم دروازه‌بان ضربه وریا را مهار کرد. در هفته سوم و در بازی با تراکتور داوران برای دومین‌بار استقلال را صاحب پنالتی کردند که این‌بار هم ضربه وریا غفوری به تیر دروازه برخورد کرد و گل نشد. روز گذشته در مصاف با فجرسپاسی که چهارمین بازی فصل آبی‌ها بود، این تیم به سومین پنالتی‌اش رسید که دیگر وریا پشت توپ قرار نگرفت و کوین یامگا این ضربه را تبدیل به گل کرد.

279
 اولین گل هوادار در تاریخ لیگ برتر بعد از 279دقیقه توسط یک گلزن قدیمی و پرسابقه به ثمر رسید. تیم تازه‌وارد هوادار تنها تیمی است که در این فصل نخستین حضور خود را در لیگ برتر تجربه می‌کند. این تیم با هدایت رضا عنایتی در 3هفته ابتدایی متحمل 3باخت شد و هیچ گلی هم به ثمر نرساند. اما شاگردان آقای گل تاریخ لیگ برتر بالاخره در چهارمین بازی توانستند نخستین گل خود را در این سطح به‌ثمر برسانند. حریف هوادار در هفته چهارم تیم شهرخودرو بود که در همان دقایق ابتدایی تسلیم شد و انتظار هواداری‌ها برای گلزنی به 300دقیقه نرسید. محمد قاضی که در بسیاری از تیم‌های لیگ برتر ازجمله در همین شهرخودرو بازی کرده و گل زده، در نهمین دقیقه از بازی دیروز گل هوادار را زد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید