• دو شنبه 31 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 12 ذی القعده 1445
  • 2024 May 20
شنبه 15 آبان 1400
کد مطلب : 144764
+
-

کوتاه‌تر از گزارش/ جنگ فدراسیون جودو با کمیته المپیک


در آستانه برگزاری دادگاه حکمیت ورزش، نامه‌نگاری خودسرانه کمیته ملی المپیک با فدراسیون جهانی جودو صدای رئیس فدراسیون جودو را درآورد. قرار است دادگاه بین‌المللی حکمیت ورزش، سوم آذرماه به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شود تا محرومیت 4ساله جودوی ایران (از سپتامبر2019 تا سپتامبر2023) مجددا مورد بررسی قرار گیرد.

  نامه‌نگاری با فدراسیون جهانی؛ اشتباه اول
آرش میراسماعیلی، رئیس فدراسیون جودو در گفت‌وگو با اخبار ورزشی سیما انتقاد بی‌سابقه‌ای نسبت به سیدرضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک داشت و گفت: «متأسفانه روز گذشته متوجه شدیم آقای صالحی امیری بدون هماهنگی و اجازه ما نامه‌ای را به رئیس فدراسیون جهانی جودو ارسال کرده که برای ما جای تعجب دارد. ما دوست داریم همصدا با هم حرکت کنیم، اما دیروز متوجه ارسال این نامه شدیم و بسیار برای ما جای تعجب داشت.» میراسماعیلی در ادامه گفت: «هفته پیش خودم با مسئولان فدراسیون جهانی جودو صحبت کردم. من با آنها در تماس هستم، اگر قرار است نامه‌ای ارسال شود باید با تیم حقوقی کاملا مشورت شود. هر نامه، حرکت و مصاحبه‌ای روی نتیجه دادگاه تأثیر دارد.»

  پاتک کمیته المپیک
انتقاد میراسماعیلی پایان ماجرا نبود و کیکاووس سعیدی، دبیرکل کمیته ملی المپیک در واکنش به اظهارات میراسماعیلی گفت: «اظهارات و ادعای مطرح‌شده، مایه تعجب و تأسف است. هیچ اقدام ناهماهنگی تاکنون صورت نگرفته، اما متأسفانه فدراسیون جودو رسما و بدون هماهنگی با کمیته ملی المپیک اقدامات خودسرانه زیادی انجام داده است؛ ازجمله ارتباط تلفنی با فدراسیون جهانی جودو که کمیته ملی المپیک از کم و کیف آن بی‌اطلاع است.» در ادامه نامه‌ای به تاریخ 27 مهرماه1400 منتشر شده است که آرش میراسماعیلی از کمیته ملی المپیک خواسته تا حمایت جدی از فدراسیون جودو داشته باشد.

   عذرخواهی در خفا
فدراسیون جودو، اظهارات دبیرکل کمیته ملی المپیک را بی‌جواب نگذاشت و بیانیه‌ای منتشر کرد. در این بیانیه دبیرکل کمیته ملی المپیک به «بی‌اطلاعی همیشگی از موضوعات دیکته‌شده» متهم شده و فدراسیون جودو مدعی شده است که یکی از مسئولان کمیته ملی المپیک در تماسی تلفنی ضمن پذیرش اشتباه از رئیس فدراسیون جودو عذرخواهی کرده است. به‌هرحال کمیته ملی المپیک و فدراسیون جودو در این موقعیت بسیار حساس دچار اختلاف شده و جدالی را آغاز کرده‌اند که می‌تواند به‌ضرر جودوکاران ایران تمام شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید