• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
سه شنبه 11 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 14413
+
-

اولویت، تأمین حقابه شادگان و هورالعظیم

خبر
اولویت، تأمین حقابه شادگان و هورالعظیم

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خوزستان اولویت محیط‌زیست را تامین حقابه دائمی تالاب‌ها برای مقابله با گردوغبار اعلام کرد.

به گزارش اداره کل حفاظت محیط‌زیست خوزستان، احمدرضا لاهیجان‌زاده گفت: اولویت محیط‌زیست در بحث مقابله با گردوغبار تامین حقابه تالاب‌ها خصوصاً تالاب هورالعظیم و تالاب شادگان بوده است و در این زمینه تلاش‌های زیادی انجام شده و با همکاری سازمان آب و برق استان تامین آب تالاب هورالعظیم همچنان ادامه دارد.

به گفته وی، تاکنون بیش از ۷۰ درصد این تالاب آبگیری شده و برای تالاب شادگان نیز برنامه‌ها و راهکارهای کوتاه‌مدت و بلندمدت مختلفی دیده شده است.

وی افزود: در زمان بارندگی که نیاز آبی کشاورزان به آب کمتر است، با هماهنگی سازمان آب و برق، آب بیشتری برای احیای تالاب هورالعظیم رهاسازی و مدیریت می‌شود و تالاب هورالعظیم از وضعیت نسبتاً مطلوبی برخوردار است.

 لاهیجان‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود از اختصاص ۱۰۰میلیون دلار صندوق ملی توسعه برای مقابله با ریزگردها به استان خبر داد و گفت: برنامه شناسایی کلیه کانون‌ها و راهکارهای مقابله با آن در دست اجراست. تالاب هورالعظیم، در غرب استان خوزستان و در انتهای رودخانه کرخه قرار دارد. این تالاب که در خاک ایران و عراق واقع شده مدت‌هاست به دلیل تأمین نشدن حقابه بخش‌هایی از آن  تبدیل به کانون گردوغبار شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید