• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
سه شنبه 11 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 14416
+
-

مدیرکل محیط‌زیست استان تهران اعلام کرد:

تولید روزانه 8600 تن زباله بلا استفاده در تهران

تشکل‌ها
تولید روزانه 8600 تن زباله بلا استفاده در تهران

مدیرکل محیط‌زیست استان تهران با اعلام اینکه روزانه ۸۶۰۰ تن زباله‌های شهر تهران به آرادکوه حمل می‌شود، گفت: این پسماند‌ها بدون بهره‌برداری رها می‌شود و به همین دلیل به یک معضل تبدیل شده درحالی‌که پسماند در بسیاری از کشورها به‌عنوان طلای کثیف تلقی می‌شود. به گزارش سایت اطلاع‌رسانی اداره کل محیط‌زیست استان تهران، کیومرث کلانتری در دیدار با تشکل‌های زیست‌محیطی از شیرابه به‌عنوان زهرابه یاد کرد و افزود: در تهران هنوز مدیریت مناسبی درخصوص تفکیک زباله و استفاده از آن صورت نمی‌گیرد.



لزوم بازچرخانی آب

کلانتری در ادامه با اشاره به اینکه پسماند سوزی در جنوب تهران بیداد می‌کند و متخلفان برای ۲ کیلو سیم و کابل، سلامت خود و شهروندان را به خطر می‌اندازند، گفت: هیچ دلیلی تخریب محیط‌زیست را توجیه نمی‌کند. درخصوص پسماندسوزی‌ها چندین پرونده تشکیل شده و با بررسی‌های صورت گرفته با منابع اصلی این موضوع برخورد شده است.



آلاینده‌ها در تهران

وی افزود: در سال گذشته ۱۲۶۰۰ورد پایش زیست‌محیطی واحدهای صنعتی در سطح استان تهران صورت گرفته که نتیجه آن شناسایی ۴۰۷واحد آلاینده در سطح استان بود که نشان‌دهنده بی‌توجهی صاحبان این صنایع به قوانین محیط‌زیست بوده است. وی در این نشست از صدور مجوز تمام تصفیه‌خانه‌های فاضلابی خبر داد که برای راه‌اندازی به مجوزهای زیست‌محیطی نیاز داشتند. کلانتری با اشاره به فعالیت ۸۰ سازمان مردم‌نهاد زیست‌محیطی در استان تهران گفت: تشکل‌های مردم‌نهاد زیست‌محیطی یک توانمندی است که همه باید از این ظرفیت استفاده کنیم. او با بیان اینکه آب چالش فعلی محیط‌زیست کشور است، گفت: افزایش جمعیت و کاهش منابع آبی برای کشور ما حاد است و با توجه به اینکه منابع آبی در کشور محدود است ما باید بتوانیم با تصفیه و بار چرخانی آب چندین بار از آب استفاده کنیم.

کلانتری از تشکل‌های زیست‌محیطی فعال در حوزه آب درخواست کرد موضوعات مربوط به حوزه آب و کاهش منابع آبی، خشکسالی و بازچرخانی آب را با جدیت بیشتری پیگیری کنند.



  تالاب بندعلیخان در معرض تبدیل شدن به کانون گردوغبار

مدیرکل محیط‌زیست استان تهران با تأکید بر پیگیری چالش آب، گفت: تالاب بندعلیخان در جنوب تهران اگر مورد توجه قرار نگیرد به تهدیدی جدی برای تهران تبدیل می‌شود، چرا که گردوغبار هم از جنوب و هم از جنوب غربی و جنوب شرقی تهران را تهدید می‌کند. بنابراین، اگر نتوانیم مدیریت درستی در این خصوص داشته باشیم این عرصه‌ها خشک و به کانون‌های جدید گرد و غبار تبدیل می‌شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید