• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 6 آبان 1400
کد مطلب : 144052
+
-

رئیسی‌ در اتاق فرمان

رئیس‌جمهور: عده‌ای قصد دارند مردم را عصبانی کنند

بررسی تبعات اختلال بنزینی پیش آمده در کشور دستور کار اصلی دیروز ابراهیم رئیسی در مقام رئیس قوه مجریه بود. در همین راستا هم او محور اصلی سخنرانی و اقدامات خود را به این مهم اختصاص داد. رئیس‌جمهوری ضمن بیان سخنانی درباره ضرورت پیش‌بینی، پیشگیری و تجهیز در مقابل حملات سایبری در جلسه هیأت دولت و ابلاغ دستوراتی به وزیر نفت، 2 اقدام سرزده هم انجام داد؛ سرکشی از یک پمپ بنزین و بازدید از وزارت نفت. رئیس‌جمهوری در جلسه هیأت دولت با اشاره به حمله سایبری به سیستم جایگاه‌های سوخت در کشور گفت: عده‌ای قصد دارند با ایجاد بی‌نظمی و اخلال در زندگی مردم آنان را عصبانی کنند. هدف از این اقدام مختل کردن زندگی مردم بود تا بتوانند به مقاصد مشخص خود برسند. به گزارش فارس، رئیسی افزود: در این حمله سایبری نه‌تنها مسئولان دچار سردرگمی نشده بلکه بلافاصله شرایط را مدیریت کردند و مردم نیز آگاهی خود را در مواجهه با این مشکل نشان دادند و با هوشیاری اجازه ندادند که کسی بتواند سوءاستفاده و فرصت‌طلبی کند.

دستور رئیسی به وزارت نفت
رئیس‌جمهوری در ادامه گفت: متقابلا وزارت نفت باید نسبت به جبران آثار اخلال ایجاد شده، اقدام کند که حقی از مردم ضایع نشود. رئیسی تأکید کرد: باید در عرصه جنگ سایبری آمادگی جدی داشت و دستگاه‌های مربوطه با تقسیم کار مناسب، اجازه ندهند دشمن در این عرصه اهداف شوم خود را پیگیری کرده و در روند زندگی مردم مشکل ایجاد کند.

بازدید سرزده رئیسی از وزارت نفت
رئیس‌جمهوری پس از جلسه هیأت دولت بدون اطلاع قبلی و به‌صورت کاملا سرزده به جایگاه سوخت میدان فردوسی رفت و در گفت‌وگو با مردم و جایگاه داران ضمن تشکر از ارائه خدمات آنها به مردم پس از اختلال ایجاد شده، به‌صورت میدانی و بی‌واسطه در جریان وضعیت سوخت رسانی به‌خودروها قرار گرفت. به‌گزارش ایسنا، رئیسی پس از شنیدن مشکلات و دغدغه‌های جایگاه داران به وزارت نفت رفت و ضمن بازدید از بخش مانیتورینگ این وزارتخانه و گفت‌وگو با وزیر نفت و مسئولان مربوطه از تلاش‌های کارکنان این وزارتخانه پس از اختلال ایجاد شده در سامانه هوشمند سوخت کشور تشکر کرد. رئیس‌جمهوری که برای بررسی آخرین وضع عملیاتی کردن جایگاه‌های عرضه سوخت در سراسر کشور و بررسی اختلال پیش‌آمده در سامانه هوشمند سوخت در وزارت نفت حضور یافته بود، با بیان اینکه وزارت نفت برای حل مشکل پیش آمده کار بزرگی انجام داده است، عنوان کرد: در مسیر، وضع جایگاه‌های عرضه را بررسی کردم که خوشبختانه شرایط مساعد بود و سوختگیری در جریان است.

این خبر را به اشتراک بگذارید