• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
پنج شنبه 6 آبان 1400
کد مطلب : 144050
+
-

روی خط خبر/ آگاهی قبلی از آسیب‌پذیری شرکت توزیع سوخت

سازمان پدافند غیرعامل کشور طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: این سازمان تاکنون 2رزمایش در حوزه وزارت نفت و شرکت‌های تابعه ازجمله شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی انجام داده و نتایج آن ازجمله آسیب‌پذیری‌های عمده را جهت برطرف‌سازی به مسئولان ابلاغ کرده است. به گزارش روابط‌عمومی سازمان پدافند غیرعامل کشور، این سازمان در واکنش به حمله سایبری در سامانه هوشمند توزیع سوخت، طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: اساسا ایمنی، امنیت و دفاع در فضای سایبری امری نسبی است و به میزان سایبری‌شدن زیرساخت‌ها و دارایی‌ها، امکان اختلال در کارکرد خدمات به‌دلیل حوادث سایبری افزایش می‌یابد. سازمان پدافند غیرعامل کشور با تذکر مجدد به همه دستگاه‌ها و زیرساخت‌هایی که در آنها رزمایش سایبری برگزار شده است، تصریح کرد: در صورت بروز هر نوع حادثه از محل آسیب‌پذیری‌های اعلام و ابلاغ‌شده این سازمان، موضوع اختلال در خدمات‌رسانی به مردم و خدشه به اعتبار سایبری کشور را از طریق مراجع قانونی پیگیری می‌کند.

   اینترنت را رها کنید و به امنیت کشور برسید
مجتبی توانگر، نماینده تهران با بیان این مهم که اطلاعات نگران‌کننده‌ای از وضعیت ‫امنیت اطلاعات‬ کشور به گوش می‌رسد گفت: اینترنت را رها کنید و به امنیت کشور برسید. او در حساب کاربری‌اش در توییتر نوشت: اطلاعات نگران‌کننده‌ای از وضعیت امنیت اطلاعات کشور به گوش می‌رسد؛ شایع است که زیرساخت انتقال داده‌های چند سامانه حیاتی کشور روی ‫ماهواره‬ یکی از رقبای منطقه‌ای قرار دارد. سهل‌انگاری، غفلت یا نفوذ در ‫حفاظت سایبری‬ کشور باید ریشه‌یابی و رفع شود. توانگر تاکید کرد در شرایطی که سامانه‌های حیاتی کشور روی وب یا اینترنت نیستند برخی افراد با اغراض نامعلوم دغدغه‌ای به‌جز‫ محدودسازی‬ دسترسی و استفاده مردم و کسب‌وکارها از اینترنت ندارند و با طرح موضوعاتی مثل ‫پهنای باند‬ خارجی آدرس غلط مخابره می‌کنند. اینترنت را رها کنید و به امنیت کشور برسید.

  تلاش برای بازگرداندن ایرانی‌های گرفتار‌ در مرز بلاروس
سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: موضوع حل مشکل اتباع ایرانی در مرز بلاروس در دستور کار وزارت امور خارجه است و ما تا بازگرداندن اتباع گرفتار خود و حل مشکلات آنان از تلاش دست برنمی‌داریم. وی با بیان اینکه وزارت امور خارجه به‌محض مطلع‌شدن از موضوع، سفارت ایران را در جریان گذاشت تا در یافتن اتباع ایرانی تلاش کنند، ادامه داد: سفیر ما تلاش کرد و همکاران ما در مرز آنجا مستقر شده و جلسه گذاشتند و شب هم همان‌جا ماندند. به گزارش ایرنا، سخنگوی وزارت خارجه با ضدونقیض خواندن اخبار در مورد اتباع ایرانی گرفتار در مرز بلاروس و لیتوانی، افزود: برخی از آنها در نقاطی هستند که پیدا کردن‌شان مشکل است.

این خبر را به اشتراک بگذارید