• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
پنج شنبه 6 آبان 1400
کد مطلب : 144051
+
-

روحانی پرونده قضایی ندارد

سخنگوی قوه قضاییه آخرین وضعیت پرونده نازنین زاغری و ماجرای هتک حرمت استاندار آذربایجان شرقی را تشریح و ادعای دسترسی به اطلاعات خصوصی افراد را رد کرد

قضایی
روحانی پرونده قضایی ندارد

سرانجام شکایت از رئیس دولت دوازدهم، سفر رئیس دستگاه قضا به استان خوزستان، آخرین وضعیت پرونده نازنین زاغری، ورود دستگاه قضایی به حواشی ایجاد شده در جلسه معارفه استاندار آذربایجان شرقی و ادعای دسترسی کارکنان قضایی و اداری به اطلاعات خصوصی افراد در سامانه‌های قوه قضاییه از مهم‌ترین مباحثی بود که ذبیح‌الله خدائیان، سخنگوی دستگاه قضا دیروز به آنها پاسخ داد.

روحانی پرونده‌ای ندارد
موضوع شکایت نمایندگان از حسن روحانی در هفته‌های اخیر بارها مطرح شده و بنا به‌ گفته‌های نمایندگان مجلس 23شکایت از وی صورت گرفته است، اما روز گذشته سخنگوی قوه قضاییه تأکید کرد که هنوز پرونده‌ای در مورد رئیس‌جمهور سابق تشکیل نشده است. روح‌الله خدائیان افزود: در مورد رئیس‌جمهور سابق نیز با توجه به روحانی بودن ایشان اگر چنانچه گزارشی تهیه شود باید به دادگاه ویژه روحانیت برود و از آن مرجع سؤال شود و طبق بررسی که ما داشتیم در این خصوص پرونده‌ای در دادسرای عمومی و انقلاب تهران تشکیل نشده؛ چرا که رئیس‌جمهور سابق روحانی است و اگر اتهامی متوجه وی باشد باید در دادگاه ویژه روحانیت مطرح شود. به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، سخنگوی قوه قضاییه همچنین در پاسخ به سؤال دیگری در مورد دولت دوازدهم، مبنی بر اینکه آیا قوه قضاییه به موضوع تخلفات وزارت نفت و سازمان حفاظت   محیط‌زیست در ارائه گزارش ناصحیح درخصوص بنزین تولیدی پتروشیمی که پس از قرائت در صحن علنی مجلس به قوه قضاییه ارجاع شده است، ورود کرده است یا خیر، گفت: در این مورد هنوز پرونده‌ای تشکیل نشده است. اما اگر چنانچه گزارش مجلس به دادسرای عمومی و انقلاب ارسال شود قطعا پیگیری لازم را انجام خواهیم داد.

ورود دستگاه قضایی به هتک حرمت استاندار آذربایجان شرقی
سخنگوی قوه قضاییه در ادامه نشست خبری خود در مورد ورود دستگاه قضایی به حواشی ایجاد شده در جلسه معارفه استاندار آذربایجان شرقی و هتک حرمت وی گفت: در این قضیه با وجود اینکه استاندار اعلام گذشت کرده، اما از آنجایی که جرم واقع شده در زمره جرائم غیرقابل گذشت است، این شخص با قرار تامین در بازداشت است و تحقیقات در این راستا ادامه دارد.

آخرین وضعیت پرونده نازنین زاغری
خدائیان در ادامه درخصوص آخرین وضعیت پرونده نازنین زاغری گفت: خانم نازنین زاغری 2محکومیت داشت. محکومیت قبلی که محکوم به حبس شده بود و تحت مراقبت الکترونیکی به‌سر می‌برد به اتمام رسیده و محکومیت بعدی هم که یک سال حبس است، قطعی شده؛ اما هنوز پرونده جهت اجرای حکم به اجرای احکام دادسرا واصل نشده است.

رد یک ادعا
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سؤالی مبنی بر ادعا‌های مطرح شده درخصوص دسترسی به اطلاعات شخصی مردم توسط کارمندان قوه قضاییه بیان کرد: این موضوع را به جد اعلام می‌کنم که همکاران ما چه همکاران قضایی و چه همکاران اداری، به اطلاعات خصوصی افراد در سامانه‌های قوه قضاییه دسترسی ندارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید