• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
سه شنبه 27 مهر 1400
کد مطلب : 143322
+
-

آماربازی

01
فصل جدید لیگ برتر فوتبال از امروز آغاز می‌شود و در هفته اول مهم‌ترین سؤال این است که کدام بازیکن نخستین گل فصل را خواهد زد؟ زننده نخستین گل فصل البته از آن سؤالاتی است که فقط در هفته اول برای هواداران فوتبال اهمیت دارد. خیلی‌ها کنجکاوانه بازی‌های نخستین هفته را دنبال می‌کنند تا ببینند نخستین گل فصل به نام چه‌کسی به ثبت می‌رسد. اما این نام خیلی زود اهمیتش را از دست می‌دهد و بعدها دیگر به‌خاطر کسی نمی‌آید. سال گذشته نخستین گل لیگ برتر را یک بازیکن خارجی زد که از قضا مدافع بود و کار اصلی‌اش گلزنی نیست. موسی کولیبالی در نخستین هفته از لیگ بیستم با لباس فولاد دروازه ذوب‌آهن را در دقیقه10باز کرد و زننده نخستین گل فصل شد.

476
 فصلی که با گل موسی کولیبالی (فولاد) آغاز شده بود، با گل مهدی مهدی‌پور (استقلال) به پایان رسید و هر دوی این گل‌ها را تیم‌های اصفهانی خوردند. در لیگ بیستم مجموعا 476گل ردوبدل شد که دقیقا 100گل را سپاهان و پرسپولیس زدند. سپاهان که با 53گل زده بهترین خط حمله رقابت‌ها را داشت، در روز آخر 2گل هم به استقلال زد تا امیدهایش را برای قهرمانی تا لحظات آخر زنده نگه دارد. اما در وقت‌های تلف‌شده بازی و در زمانی که قهرمانی پرسپولیس قطعی شده بود، استقلال یکی از گل‌ها را پاسخ داد و همان ضربه به‌عنوان آخرین گل لیگ بیستم ثبت شد. مهدی مهدی‌پور با یک کاشته زیبا در دقیقه93باخت 2 بر صفر استقلال را خفیف‌تر کرد و آخرین گل فصل را هم به نام خودش نوشت.

11310
 تعداد گل‌هایی که در طول 20دوره لیگ برتر به ثمر رسیده دقیقا 11هزار و 310گل بوده است. البته اگر جدول‌های 20دوره گذشته را پیش رویتان بگذارید و تعداد گل‌ها را جمع بزنید به عدد بزرگ‌تری می‌رسید. این به‌خاطر بازی‌هایی است که با حکم کمیته انضباطی نتیجه‌شان تغییر کرده و مسابقاتی که توسط این کمیته 3بر صفر اعلام شده‌اند. آخرین مسابقه‌ای که چنین سرنوشتی پیدا کرد، بازی سپاهان و پرسپولیس در لیگ نوزدهم بود که اساسا برگزار نشد اما نتیجه‌اش در جدول 3بر صفر ثبت شده است. به هر حال تعداد گل‌هایی که طی 20سال برگزاری لیگ واقعا در جریان بازی از خط دروازه‌ها گذشته همان 11هزار و 310گل بوده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید