• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 27 مهر 1400
کد مطلب : 143307
+
-

3+ 1سهمیه ایران در المپیک زمستانی

تیم ملی اسکی برای حضور در بازی‌های المپیک 2سهمیه آلپاین و یک سهمیه صحرانوردی را قطعی کرده و امیدوار است سهمیه چهارم را هم بگیرد

تیم ملی اسکی بدون سمانه بیرامی‌باهر به بازی‌های المپیک 2022پکن می‌رود؟ آخرین خبر درباره تعداد سهمیه‌های اسکی ایران در این بازی‌ها این است که ایران فقط 3سهمیه دارد؛ یکی در اسکی آلپاین زنان، یکی در اسکی آلپاین مردان و یکی در اسکی صحرانوردی. ایران در بازی‌های 2014سوچی با 5سهمیه و در بازی‌های 2018پیونگ‌یانگ با 4سهمیه در المپیک شرکت کرد. این بار هم تعداد کل سهمیه‌های ایران کاهش پیدا کرده و هم اینکه بعد از 2 دوره متوالی شاید در اسکی صحرانوردی زنان سهمیه‌ای نداشته باشیم.بیرامی که در بازی‌های 2018نماینده اسکی صحرانوردی ایران بود، بیشترین شانس را برای گرفتن سهمیه پکن داشت. دیروز حتی افراد حاضر در فدراسیون با اطمینان خبر دادند که بیرامی شانس حضور در المپیک را از دست داده اما گفته می‌شود او هنوز از گرفتن این سهمیه ناامید نشده است. در دوره‌های قبل فدراسیون بین‌المللی اسکی با توجه به جمع امتیازات چند مسابقه، سهمیه‌ها را بین اسکی‌بازان تقسیم می‌کرد. اما در این دوره به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و کم شدن تعداد مسابقات، امتیاز مسابقات قهرمانی جهان 2021آلمان را ملاک اصلی انتخابی المپیک قرار داده‌ است. اسکی‌بازانی که در آلمان امتیازشان زیر 330بود سهمیه گرفتند اما امتیاز بیرامی 380بود. با این فاصله امتیازی، بیرامی نمی‌تواند به المپیک برود اما او در لیست انتظار است و هم فدراسیون و هم خود او امیدوارند با انصراف کشورهای دیگر، بیرامی المپیکی شود.
بازی‌های المپیک زمستانی از 15بهمن در پکن برگزار می‌شود. اسامی 3نفری که در این بازی‌ها حاضر می‌شوند هنوز مشخص نیست. در اسکی صحرانوردی سیدستار صید که تجربه حضور در 2 المپیک قبلی را دارد، نفر اول است و اگر مشکلی برای او پیش نیاید، حضورش در پکن قطعی است. در اسکی آلپاین مردان رقابت نزدیکی بین محمد کیادربندسری، حسین ساوه‌شمشکی، نیما بها و مرتضی جعفری وجود دارد. در آلپاین زنان هم عاطفه احمدی بیش از بقیه شانس دارد اما فروغ عباسی، زیبا و مرجان کلهر هم رقبای نزدیک او هستند. فدراسیون هنوز نحوه انتخاب نفرات نهایی را اعلام نکرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید