• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 27 مهر 1400
کد مطلب : 143314
+
-

یکشنبه پرحادثه

تماشاگران، سوژه اصلی بازی‌های دومین روز هفته بودند

یکشنبه پرحادثه

اولین مسابقه نیوکاسل در دوره مالکیت جدید با یک باخت و یک اتفاق تلخ همراه بود. پیش از آغاز مسابقه تعدادی از هواداران این تیم که نزدیک 25هزار روز است رنگ جام را ندیده‌اند، در واکنش به انتقال سهام باشگاه به شاهزاده‌های میلیاردر سعودی با بر تن کردن دشداشه و لباس عربی به ورزشگاه رفتند. در همین حین واکنش‌های منفی هم ادامه یافته و یورگن کلوپ درباره جنبه‌های حقوق بشری این انتقال ابراز نگرانی کرده است. نخستین مسابقه دوران جدید و هزارمین مسابقه دوران مربیگری استیو بروس با شکست توأم شد. نیوکاسل در دقیقه2 گل زد اما تاتنهام وقتی در این دقیقه گل می‌خورد، عصبانی می‌شود. تاتنهام در ۴دیدار آخر لیگ برتری خود که تا پیش از دومین دقیقه بازی از حریف عقب افتاده، به پیروزی رسیده؛ اکتبر ۲۰۱۵ (بورنموث یک-تاتنهام۵)، سپتامبر۲۰۱۶ (ساوتهمپتون یک - تاتنهام ۴)، اکتبر۲۰۲۰ (منچستریونایتد یک - تاتنهام ۶) و اکتبر۲۰۲۱ (نیوکاسل ۲ - تاتنهام ۳). در این بازی هری کین هم تعداد گل‌های خارج از خانه خود در لیگ برتر را به عدد88 در 128بازی رساند و از این حیث بالاتر از آلن شیرر -اسطوره نیوکاسل - و بعد از وین رونی (۹۴گل) در رده دوم رکوردداران ایستاد. اما نکته این مسابقه همین‌ها نبود. هواداران سرود رود بزرگ را خواندند؛ با این مضمون: «از آن‌جایی که این شهر روی زمین مستحکم ساخته شده، همه‌‌چیزهایی که به سختی تلاش کردند تا نابود کنند را دوباره می‌سازیم.» همه‌‌چیز داشت خوب پیش می‌رفت تا اینکه در دقیقه41 یکی از هواداران در سنت جیمز پارک ایست قلبی کرد. اول از همه رگیلون متوجه این موضوع شد و سپس اریک دایر و دیگر بازیکن تیم میهمان با نشان دادن علامت دفیبریلاتور (تنظیم‌کننده ضربان قلب) شرایط اورژانسی این هوادار و نیاز به تجهیزات احیای قلب را به کادر درمانی کنار زمین و داوران اطلاع دادند. درمان هوادار دچار ایست قلبی طول کشید و بازیکنان به رختکن رفتند و پس از حدود 25دقیقه به زمین برگشتند و بازی را ادامه دادند. دقیقا مثل دانمارک که در روز ایست قلبی اریکسن از فنلاند شکست خورده بود و شوک ناشی از این اتفاق باعث شد نتیجه برد ابتدا با تساوی و سپس با شکست تیم میزبان عوض شود. فعلا پا قدم مالکان جدید برای نیوکاسل خوب نبوده و این تیم هنوز 3امتیاز در این فصل دارد!

   سکوی هوار شده
هواداران فوتبال در روز یکشنبه اتفاق تلخ دیگری را هم شاهد بودند؛ سکوی هواداران ویتسه آرنهم هلند هم فروریخت. هواداران ویتسه که تیم‌شان در خانه حریف یک بر صفر برنده شده بود، مشغول شادی بودند که ناگهان سکوی زیر پای‌شان در ورزشگاه گوفراشتادیون فرو ریخت. در این حادثه کسی مصدوم نشد اما هواداران حاضر در ورزشگاه با شوک بدی روبه‌رو شدند.

   قهر با بارسا
بارسلونا در بازی پیش از ال‌کلاسیکوی هفته آینده توانست مقابل تیم سابق رونالد کومان یعنی والنسیا پیروز باشد و گل زودهنگام گایا را با 3 گل فاتی، ممفیس و کوتینیو پاسخ دهد. این اولین‌بار پس از گذشت حدود 20ماه بود که بعد از کرونا هواداران بارسا می‌توانستند از ظرفیت صددرصدی ورزشگاه نوکمپ استفاده کنند اما تنها ۴۷۳۱۷تماشاگر به ورزشگاه آمدند که می‌شود حدود 6/47درصد از ظرفیت ورزشگاه. در 13سال اخیر این کمترین تعداد تماشاگر در یک بازی خانگی نوکمپ در لالیگا محسوب می‌شود. بارسا آخرین بار در 11می‌2008 و در شکست 3 بر 2 مقابل مایورکا میزبان تعداد کمتری از تماشاگران در لالیگا بود؛ ۳۹۹۲۸نفر. آن بازی پس از شکست 4 بر یک در ال‌کلاسیکو با مربیگری رایکارد انجام شد و تماشاگران دستمال سفید در دست داشتند و به این روش خواهان استعفای سرمربی شدند. در نزدیک 2سال سپری شده از کرونا تنها اتفاق مثبتی که افتاده بود، نبود همین حواشی روی سکوها بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید