• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 27 مهر 1400
کد مطلب : 143311
+
-

مهدی به ایستگاه شهریار رسید

طارمی بعد از گلزنی به یووه، چلسی و لیورپول، امشب به دنبال باز کردن دروازه میلان، یکی دیگر از غول‌های اروپاست. تا به امروز علی دایی تنها بازیکن ایرانی است که دروازه دومین تیم پرافتخار اروپا را باز کرده است

مهدی به ایستگاه شهریار رسید

امشب رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا از سر گرفته می‌شود و تیم‌های حاضر در مرحله گروهی سومین بازی خود را انجام می‌دهند. هواداران رئال و اینتر پس از کسب نتایج بد در این فصل اروپا دنبال بازگشت تیم‌شان به کورس رقابت‌ها هستند. رئال با شاختار بازی دارد و اینتر هم باید از پدیده این فصل مسابقات یعنی تیم شریف تیرول اسپور که 2 برد ازجمله یک پیروزی خارج از خانه در زمین رئال مادرید دارد میزبانی کند. غیراز گروه مرگ بازی مهم چندانی نداریم. منچسترسیتی پس از باخت در بازی هفته دوم در زمین پاری‌سن‌ژرمن به خانه بروخه می‌رود و پاریس هم از لایپزیش پذیرایی می‌کند. فقط در گروهB هر هفته 2 بازی مهم داریم. لیورپول پس از کسب 2 برد متوالی باید به اسپانیا برود. اتلتیکو همان تیمی است که در اوایل کرونا توانسته بود مدافع عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را حذف کند. ویروس کووید-19 توسط تماشاگران اسپانیایی و در بازی برگشت همان رویارویی به انگلیس منتقل شده بود.

   میلان
میلان در غیاب چندین بازیکن مصدوم و کرونایی خود در رقابت‌های این هفته سری‌آ توانست کام‌بک بزند و بازی 2 بر صفر باخته به هلاس ورونا را 3 بر 2ببرد. حال میلان با همه غایب‌هایش در لیگ خوب است اما در اروپا اوضاع بر وفق مراد شاگردان پیولی نیست. 2باخت در 2دیدار اولیه لیگ قهرمانان وضعیت آنها را که پس از سال‌ها به اروپا برگشته‌اند به خطر انداخته است. شکست در این دیدار خارج از خانه در زمین پورتو می‌تواند امیدهای آنها را برای صعود از این گروه ترسناک، کمتر کند. میلان در بازی با اتلتیکو حقش باخت نبود اما چاکر، داور ضعیف و جنجالی ترکیه‌ای نسخه این تیم را پیچید. حتی سیمئونه هم تأیید کرده بود که اتلتیکو مستحق برد در آن مسابقه نبوده است. میلانی‌ها از داوری در این فصل گلایه دارند. آنها مدعی‌اند که در بازی با اتلتیکو، آتالانتا و هلاس ورونا از داوری و VAR دچار زیان شده‌اند. با همه اینها میلانی‌ها تنها 2 امتیاز کمتر از ناپولی دارند، تیمی که هر 8بازی این فصل خود را با پیروزی پشت‌ سر گذاشته است. برای نخستین بار از ژوئیه‌2020 (مقابل یوونتوس)، میلان در یک بازی سری‌آ بازگشت و با 3گل تیم حریفش را شکست داد. میلان تیمی است که بیشترین گل پنالتی(11) را در 2021 در 5لیگ برتر اروپایی به ثمر رسانده است. برای نخستین بار از نوامبر2021 (دوباره در بازی با ورونا) میلان در نیمه اول سریA 2گل دریافت کرد. هم‌اکنون بازیکنانی مثل مانیان، پلیتزاری، تئو هرناندس، فلورنتزی، براهیم دیاس، مسیاس و ربیچ مصدوم یا مبتلا به کرونا هستند و معلوم نیست کدام‌شان به بازی امشب می‌رسند. فرانک کسیه به‌دلیل اخراج در بازی قبلی در دسترس نخواهد بود. زلاتان در بازی با ورونا یکصدمین بازی‌اش با پیراهن میلان را جشن گرفت. او 68گل و 27پاس‌گل با این پیراهن ثبت کرده است.

   پورتو
پورتو پس از نمایش خوب در بازی اول که می‌توانست با گل مردودشده مهدی طارمی برنده از زمین اتلتیکو بیرون بیاید، یک شکست5 بریک‌خانگی در بازی با لیورپول ثبت کرد. تنها گل تیم پرتغالی را در آن بازی هم طارمی زده بود. مهاجم ایرانی پورتو حالا به همه تیم‌های بزرگی که سر راهش قرار می‌گیرند گل می‌زند. او فصل گذشته در لیگ قهرمانان به یوونتوس و چلسی هم گل زده بود. اگر طارمی امشب هم موفق به گلزنی شود و دروازه میلان را باز کند، نام خود را در کنار علی دایی به‌عنوان تنها گلزنان ایرانی تاریخ فوتبال در بازی مقابل میلان ثبت می‌کند. او در پیروزی 5 بر صفر این هفته تیمش در جام حذفی مقابل سینترنس استراحت داشت و درواقع محروم بود. میلان یکی از تیم‌هایی است که به‌نظر می‌رسد خواهان مهاجم ایرانی پورتو پرتغال است. در برخی رسانه‌ها از آمادگی باشگاه ایتالیایی برای پرداخت 60میلیون یورو برای جذب این بازیکن خبر داده‌اند که به نظر غیرواقعی است. قیمت او در ترانسفرمارکت 16میلیون یورو است. اصلا میلان در سال‌های اخیر هرگز بازیکنی گران‌قیمت خریداری نکرده و اساس تیمش را بر بازیکنان قرضی و جوان گذاشته است. طارمی در بازی امشب می‌خواهد ارزش‌هایش را برای چنین شایعه‌ای نشان دهد. ستاره فوتبال ایران تا سال2024 با پورتو قرارداد دارد. هواداران میلان انتشار چنین شایعه‌ای در آستانه بازی حساس با میلان را هدایت‌شده و هدفمند خواندند و ادعا کردند منبع انتشار این اخبار خود باشگاه ایتالیایی است تا از این طریق روی تمرکز مهدی تأثیر منفی بگذارد. سیمون فلشتاین، رئیس بخش ارتباطات و جذب سرمایه تاتنهام هم در مصاحبه با فرهیختگان علاقه این باشگاه انگلیسی برای خرید طارمی را تأیید کرده است. شواهد نشان می‌دهد این آخرین فصل حضور مهاجم ایرانی در لیگ پرتغال خواهد بود اما پیش از آن طارمی نیاز دارد تا روند خوبش را در بازی با تیم‌های بزرگ ادامه دهد. مهدی در هر 2بازی اروپایی این فصل کامل بازی کرده و یک دقیقه هم تعویض نشده است. او در 8بازی این فصل در لیگ برتر پرتغال توانسته 4گل و یک پاس‌گل به نام خودش ثبت کند؛ 693دقیقه بازی و هر 173دقیقه یک گل. مهدی در مجموع 2 فصل اخیر تاکنون در 8بازی برای پورتو در لیگ قهرمانان به میدان رفته و 3گل به ثمر رسانده و یک پاس‌گل هم داده است. او فصل قبل تنها 198دقیقه در اروپا به میدان رفته و هر 66دقیقه یک گل یا پاس‌گل ثبت کرده بود.
در رویارویی‌های قبلی 3برد سهم میلان بوده و 2برد سهم پورتو و 3بازی هم با تساوی به پایان رسیده است. پورتو در مجموع 8دیدار قبلی مقابل این تیم تنها 5گل زده و 8گل هم دریافت کرده است. 2 تیم روی‌هم 9بار در لیگ قهرمانان قهرمان شده‌اند که سهم پورتو 2بار و آخرین آن با مورینیو و در سال2004 بوده است. آخرین قهرمانی میلان در این رقابت‌ها هم به سال2007 برمی‌گردد.

این خبر را به اشتراک بگذارید