• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 17 مهر 1400
کد مطلب : 142405
+
-

با مردم- بلاتکلیفی مادران شاغل به‌واسطه لغو دورکاری‌ها

با لغو دورکاری‌ها امکان استفاده از یک روز دورکاری در هفته برای بانوان شاغل میسر شده است که این موضوع توأم با بلاتکلیف بودن بازگشایی مدارس مسائل بسیاری ایجاد کرده است؛ ضمن اینکه با وجود کرونا  چطور فرزند خردسال‌مان را به مهدکودک بسپاریم که امکان حضور در محل کار را داشته باشیم.
فهیمی از تهران

  6‌ماه قطعی تلفن در روستاهای وردوم، گاومیشبان و پیرسرای ماسال
روستاهای وردوم، گاومیشبان و پیرسرا از توابع ماسال در استان گیلان 6‌ماه است به‌دلیل سرقت کابل با قطعی تلفن ثابت مواجه هستند. بارها به اداره مخابرات ماسال مراجعه کرده و طرح مشکل کرده‌ایم که عنوان می‌کنند استان کابل تلفن ندارد و باید از تهران خرید. آیا مردم مسئول تامین امنیت کابل‌های مخابرات هستند؟ آیا یک فرد روستانشین تخصص مخابراتی دارد که قادر به سرقت کابل تلفن باشد؟ پس معلوم است سارق این کابل‌ها تخصصی داشته است. مردم چه گناهی دارند که باید تاوان بی‌تدبیری‌ها را بدهند و تا چه زمانی این موضوع ادامه دارد.
اهالی روستای ماسال

  ساختمان‌سازی‌ تبدیل به رؤیای محال شده است
کارگر ساده‌ای هستم که 2فرزند دانشجوی دختر دارم. از 10سال قبل در حال ساخت خانه هستم، ولی نتوانسته‌ام آن را به پایان برسانم؛ درحالی‌که دخترانم دم‌بخت شده‌اند. در و پنجره، سفیدکاری، سیم‌کشی برق و شیرآلات آن باقی مانده و با شرایط کنونی به‌هیچ‌وجه قادر به اتمام آن نیستم. واقعا تا چه زمانی این گرانی و تورم بی‌سابقه ادامه دارد. به امید اصلاح امور به دولت کنونی رأی داده‌ام و امیدوارم سریع‌تر به این وضع نابسامان سامانی بدهند.
عقبایی از تهران

  به داد درختان چنار کهنسال شهرستان شهریار برسید
درختان چنار کهنسال شهریار همه در معرض نابودی و خشکسالی هستند. نه مردم آنها را آبیاری و هرس می‌کنند و نه شهرداری به دادشان می‌رسد و درواقع بی‌مهری عمومی شامل حال این موجودات بی‌نظیر شده است. از مسئولان تقاضا داریم در این مورد به‌صورت جدی و قبل از آنکه دیر شود، وارد عمل شده و جهت حفظ این سرمایه‌های حیاتی اقدام کنند.
کامران از شهریار

   کلاس‌های دانشگاه‌ها از نیمسال دوم آغاز شوند
آنگونه که از اخبار استنباط می‌شود تا بهمن واکسیناسیون به سقف 70درصدی رسیده و با قوانین سختگیرانه‌ای که اجرا خواهد شد، اکثریت جامعه واکسن زده‌اند و زندگی به روال عادی باز خواهد گشت. تقاضا این است که بازگشایی کلاس‌ها و دانشگاه‌ها تا آن زمان به تعویق بیفتد تا جلوی گردش ویروس هر چه بیشتر گرفته و این بیماری منحوس ریشه‌کن شود. به‌نظر می‌رسد بازگشایی از ترم دوم بهترین راهکار باشد؛ زیرا هم‌اکنون در وضعیت شکننده‌ای هستیم و هرگونه تصمیم شتابزده‌ای در رفع محدودیت‌ها به بهانه کسب ایمنی جمعی، منجر به شکل‌گیری پیک جدید کرونا شده و نتیجه زحمات همه را در شکست دادن کرونا بر باد خواهد داد.
عسگری از تهران

  ترویج فرهنگ کتابخوانی فراموش نشود
با توجه به سرانه پایین مطالعه در کشور و قیمت بالای کتاب‌ها به نسبت درآمد قشر متوسط و ضعیف جامعه، بهتر است مسئولین مراکز کتابخوانی با در اختیار قراردادن کتاب‌های دست دوم و اهدایی شرایطی را ایجاد کنند تا فرهنگ کتابخوانی ترویج شود و همه بتوانند کتاب بخوانند و لذت ببرند.
سیفی از نهاوند

  خرید لیزینگی خودرو بدتر از نزول کردن است
خرید لیزینگی خودرو بلایی است که بدتر از نزول کردن است و به‌خصوص برای قشر متوسط و مستضعف بسیار نامناسب و مخرب است. اکنون چندین سال است که خودرویم بابت تأخیر اقساط خودرویی که لیزینگی خریده‌ام متوقف بوده و شرکت لیزینگ هم طلبش را به اجرا گذاشته است.  فردی مانند من که پایه حقوق 2میلیونی دارد که فقط به اجاره خانه و خورد و خوراک بخور و نمیر می‌رسد، چه کار باید انجام دهد.
احمدی از کرج

این خبر را به اشتراک بگذارید