• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
سه شنبه 6 مهر 1400
کد مطلب : 141659
+
-

هیأت دولت مدیران استانی جدید خود را منصوب کرد

پرهیز از استانداران چرخشی

انتصاب استانداران جدید دولت در سومین‌ماه آغاز به‌کار دولت سیزدهم، سرعت بیشتری گرفت. 3استاندار سمنان، یزد و اردبیل نیز در جلسه یکشنبه این هفته هیأت دولت به پیشنهاد وزیر کشور و رأی اعتماد وزرای کابینه منصوب شدند. احمد وحیدی، وزیر کشور در انتخاب این استانداران سوابق کاری و آشنایی آنان در حوزه ماموریت‌شان را مدنظر داشته و از جابه‌جایی مدیران استانی پرهیز داشته است. درنهایت با رأی هیأت وزیران محمدرضا هاشمی، مهران فاطمی و سیدحامد عاملی به‌ترتیب به‌عنوان استانداران منتخب سمنان، یزد و اردبیل انتخاب شدند. پیش از این استانداران خوزستان، سیستان و بلوچستان، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد نیز در جلسات قبلی هیأت دولت منصوب شده بودند.
براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، محمدرضا هاشمی پیش از این به‌عنوان معاون استاندار و فرماندار شهرستان مشهد (از سال‌۱۳۹۸ تاکنون)، سرپرست استانداری استان قم (در سال ۱۳۹۷) و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی این استان (در سال‌۱۳۹۶)، مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری خراسان شمالی (در سال‌۱۳۹۲) فعالیت داشته است. وی همچنین در سال‌۱۳۹۰ به‌عنوان فرماندار نمونه استان خراسان شمالی، در سال‌های ۹۳ و ۹۵ به‌عنوان فرماندار برتر استان سمنان و در سال‌۱۳۹۸ به‌عنوان فرماندار برتر استان خراسان رضوی انتخاب شد.
مهران فاطمی دارای مدرک دکتری در رشته آب و هواشناسی (مخاطرات آب و هوایی)، کارشناسی ارشد جغرافیای طبیعی (اقلیم‌شناسی) و کارشناسی مهندسی منابع طبیعی (مرتع و آبخیزداری) از دانشگاه یزد است. از سوابق مدیریتی و اجرایی او می‌توان به مشاور و مدیرکل حوزه استاندار یزد در دولت‌های نهم و دهم، مدیر راه‌اندازی دفتر نخبگان استان یزد به‌عنوان نخستین دفتر استانی کشور، عضو هیأت مدیره بنیاد توسعه تعاون و کارآفرینی، رئیس شورای هماهنگی تشکل‌های سراسری مردم‌نهاد استان یزد و عضو شورای برنامه‌ریزی و توسعه این استان اشاره کرد.
حامد عاملی نیز متولد‌۱۳۵۶و دارای مدرک دکتری علوم ارتباطات و کارشناسی ارشد علوم ارتباطات اجتماعی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران و نیز کارشناسی مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی اصفهان است. او پیش از این در سمت‌هایی همچون مشاور استاندار و دبیر ستاد تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاران استان اردبیل، معاون برنامه‌ریزی استانداری اردبیل و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اردبیل و معاون برنامه‌ریزی و عضو موظف هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران فعالیت داشته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید