• سه شنبه 12 تیر 1403
  • الثُّلاثَاء 25 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jul 02
یکشنبه 4 مهر 1400
کد مطلب : 141598
+
-

قهرمان 15ساله ایران در خاک آرمید

تسلیت رهبر معظم انقلاب به خانواده علی لندی

تسلیت رهبر معظم انقلاب به خانواده علی لندی


به‌دنبال مرگ دردناک نوجوان 15ساله ایذه‌ای که جانش را فدای نجات 2 نفر از همسایه‌ها از میان شعله‌های آتش کرد، در تماسی از دفتر رهبر انقلاب اسلامی با خانواده علی لندی نوجوان غیور ایذه‌ای، مراتب تسلیت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ابلاغ و با این خانواده داغدیده همدردی شد.
به گزارش همشهری، این روزها همه‌جا صحبت از یک قهرمان ملی است. قهرمان 15ساله ایذه‌ای که وقتی دید مادر و دختری در آپارتمان‌شان در میان شعله‌های آتش گرفتار شده‌اند، به دل آتش ‌زد و آنها را نجات داد اما خودش دچار سوختگی شد و پس از 15روز جدال با مرگ، در آستانه اربعین حسینی، روی تخت بیمارستان جانش را از دست داد.
علی به گفته خانواده‌اش آرزو داشت که کربلایی شود و حالا خودش میهمان سیدالشهدا و علمدار کربلاست. آتشی که او را سوزاند، حالا به جان ایرانیانی افتاده که در این روزها برای نجات او دعا می‌کردند و همین داغ بود که باعث شد عصر دیروز صدها نفر از مردم ایذه برای وداع با قهرمان ملی‌شان راهی میدان آزادگان ایذه شوند.  روز گذشته پیکر بی‌جان اما آرام علی از میدان آزادگان ایذه به سمت گلزار شهدای بلوطک لندی، روی دستان مردم شهر تشییع شد و در نهایت قهرمان ملی ما در دل خاک آرام گرفت. اما مرگ دردناک علی، نه‌تنها با واکنش‌های گسترده مردم در فضای مجازی، بلکه با پیام‌های تسلیت مسئولان مختلف کشور نیز همراه بود.  علاوه بر تسلیت رهبر معظم انقلاب به خانواده لندی، سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور نیز در پیامی با تسلیت درگذشت وی خاطرنشان‌کرد: نام این نوجوان عزیز که دلاورانه و پروانه‌وار به دل آتش زد تا جان 2  انسان را نجات دهد، در شمار قهرمانان ملی این مرز و بوم و در امتداد حسین فهمیده‌ها و بهنام محمدی‌ها، ثبت خواهد شد. 
علیرضا زاکانی، شهردار تهران نیز فداکاری این نوجوان دهه هشتادی را نشانگر روح ایثار و شهادت در بین نوجوانان و جوانان ما دانست و آسمانی‌شدن علی لندی را به ملت ایران و خانواده وی تسلیت گفت.
برخی از چهره‌های مذهبی و مداحان هم در پیام‌های جداگانه درگذشت شهادت‌گونه علی لندی را تسلیت گفتند و در این میان در شهرستان ایذه، زادگاه نوجوان 15ساله، روز گذشته (شنبه)‌ عزای عمومی اعلام شد.



   موافقت رهبر انقلاب با درخواست «درحکم شهید» تلقی شدن نوجوان فداکار ایذه‌ای

رهبر معظم انقلاب اسلامی با درخواست رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مبنی بر در حکم شهید تلقی شدن علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای موافقت کردند. قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نامه‌ای به رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به فداکاری علی لندی که با ایثار و از خودگذشتگی برای نجات جان 2تن از هموطنان به دل آتش زد و روز گذشته بر اثر شدت جراحات ناشی از سوختگی جان باخت، درخواست کرد که این نوجوان غیور در حکم شهید تلقی شود که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با این درخواست موافقت کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید