• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
یکشنبه 10 تیر 1403
کد مطلب : 228479
+
-

حجت‌الاسلام رضا روئیت، مدیرعامل بنیاد ملی خانواده

خانواده‌محوری در چله‌خدمت

خانواده‌محوری در چله‌خدمت

بنیاد ملی خانواده در راستای فعال‌سازی‌، توانمند‌سازی‌ و هم‌افزایی مجموعه‌های مردمی حوزه زن، خانواده و جمعیت فعالیت می‌کند و در همین راستا یکی از بزرگ‌ترین اتفاقات در حوزه خانواده در ۴۰ سال اخیر در دولت شهید رئیسی رقم خورده است؛ اتفاقاتی کم‌نظیر که ما در این ۳ سال شاهد برنامه‌ها، خدمات و اتفاقاتی بودیم که حقیقتا در دوران قبل سابقه نداشته است؛ اتفاقاتی مثل افزایش بسیار بالای وام ازدواج، پیگیری برای تسهیل ضمانت‌های آنها و اجرای قانون جوانی جمعیت که بیش از ۷۰ ماده دارد. این قانون پشتوانه‌های سنگینی نیاز دارد که حتی مسکن را هم شامل می‌شود. اینها مواردی است که بی‌شک عموم مردم به‌طور مفصل از آن مطلع هستند. عمده این قانون عملیاتی شده است و اجرای خدماتش را آغاز کرده و برای نخستین بار در کشورمان فضای همسان‌گزینی و ایجاد مراکز واسطه‌گری را در کشور شاهد بودیم. خدمات و اتفاق‌هایی که در این زمینه رقم خورد، مفصل بوده و لازم است این اتفاقات ادامه پیدا کند.
اما برسیم به طرح چله خدمت که یک طرح گسترده  و ابعاد مختلفی داشته است و همه فضاهای خدمتی را شامل می‌شود. ما بر خودمان لازم دانستیم که ضمن حضور در چله خدمت و پاسداشت خدمات رئیس‌جمهور شهید به‌خصوص خدماتی که در حوزه زن، خانواده و جمعیت داشتند، خدمات و کارهای ایشان را پیگیری کنیم.
محورهایی که در چله خدمت باید پیگیری می‌شد، بستر گسترده‌ای در حوزه خانواده داشت. بیش از ۱۶ محور در حوزه خانواده مشخص شد که حداقل کنشگران، فعالان و هرکسی که در این حوزه می‌خواهد کاری انجام بدهد و داده است، می‌تواند به رئیس‌جمهور شهید اهدا کند.
جهیزیه، یکی از محوری‌ترین بسترهای خدمات در چله خدمت است که علاوه بر اینکه شهید قطعا منفعتی می‌برد، مردم ما هم از این خدمت متنعم می‌شوند.
تاکنون بالغ بر ۱۳ هزار جهیزیه با مشارکت دستگاه‌ها و مجموعه‌های مردمی هماهنگ شده که بخشی از آن تحویل داده شده است و عکس، فیلم و مستندات آن مجموعه را مرتب برای ما ارسال کرده‌اند. محور اصلی ما در چله خدمت خانواده‌محوری است و قطعا این فرایند بعد از چله خدمت هم به یاد شهید جمهور ادامه خواهد داشت.
با توجه به اینکه جهیزیه‌ها با مشارکت دستگاه‌ها و خصوصا مجموعه‌های مردمی تهیه می‌شود توزیع هم در اختیار خود آنهاست و قطعا با شاخص‌هایی که هر مجموعه یا نهادها دارند به‌دست نیازمندان می‌رسد.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید