• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 3 مهر 1400
کد مطلب : 141393
+
-

میان رفت‌وآمدها، چطور با حال و هوای اربعین نو شویم؟

با اربعین به مقصد برسید...

با اربعین به مقصد برسید...

  رفتن از جایی به مقصدی دیگر با مترو، شاید فرصت کوتاهی باشد اما قطعا فرصت مفیدی برای شنیدن یا خواندن درباره واقعه کربلا یا زمزمه‌کردن نوایی، همنوا با حال و هوای این روزهاست.

آلبوم‌ها
عاشورا

جواد معروفی
 ناشر: ایران صدا
این آلبوم از آثار ماندگار استاد جواد معروفی است. آلبوم شامل 8قطعه موسیقی است که در قالب سه عنوان شامل عاشورا، راز خلقت و فراق است. قطعه راز خلقت در آواز اصفهان اجرا شده است. قطعات با پیانو و بدون کلام اجرا شده است.

شب دهم

 ناشر: انتشارات سروش
آهنگساز: فردین خلعتبری
اشعار: زنده‌یاد دکتر افشین یداللهی
خواننده: علیرضا قربانی
مجموعه «شب دهم»، نوروز سال 1380، روی آنتن رفت؛ همان سالی که نوروز با محرم همراه شده بود. پس از اقبال عمومی این مجموعه و موسیقی‌های آن، آلبومی با همین عنوان منتشر شد. آلبوم شب دهم، شامل تیتراژ پایانی، موسیقی میانی کار و اجراهای بدون کلام است که درمجموع 15قطعه است.

کتاب صوتی
«ماه به روایت آه»


نویسنده: زنده‌یاد ابوالفضل زرویی‌نصرآباد
انتشارات صوتی: فیدیبو
انتشارات چاپی: نشر نیستان
زنده‌یاد زرویی‌نصرآباد در کتاب‌‌ماه به روایت آه، داستان زندگی‌‌ماه بنی‌هاشم، حضرت عباس(ع) را با نگاهی تازه به تصویر کشیده است. کتاب در 12فصل از زبان 12راوی، زندگی علمدار کربلا را نقل کرده است.

«فتح خون»
نویسنده: سیدمرتضی آوینی
انتشارات صوتی: فیدیبو
انتشارات چاپی: نشر واحه
کتاب، راوی حماسه عاشورا و تجلی عشق در این واقعه است. کتاب در 2بخش، واقعه عاشورا را روایت می‌کند. بخش اول واقعه عاشورا از‌ ماه رجب سال60 تا محرم سال61 را شرح می‌دهد که درواقع معرفی شخصیت‌های عاشوراست. بخش دوم، تحلیل و بررسی معنوی عاشوراست.

کتاب کاغذی
«حسین وارث آدم»


نویسنده: دکتر علی شریعتی
انتشارات: سپیده باوران/ کتاب سبز
کتاب با این جمله آغاز می‌شود: «حسین بیشتر از آب، تشنه لبیک بود.» این کتاب درباره مقام امام‌حسین(ع) و شامل مجموعه‌ای از سخنرانی‌ها و نوشته‌های دکتر شریعتی از سال 1394 تا 1350 است. نام کتاب از «زیارت وارث» که منسوب به امام‌حسین(ع) است، وام گرفته شده است.

«پس از پنجاه سال»

پژوهشی تازه پیرامون قیام امام‌حسینع
نویسنده: دکتر سیدجعفر شهیدی
دکتر سیدجعفر شهیدی با هدف بررسی ریشه‌های فرهنگی و اجتماعی قیام عاشورا این کتاب را به رشته تحریر درآورد. در کتاب آمده که قیام امام‌حسین(ع) از مهم‌ترین حرکت‌های اعتراضی و قیام‌های تاریخ اسلام است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید