• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 23 شهریور 1400
کد مطلب : 140489
+
-

مجلس حامی شهرداری تهران

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دیدار با شهردار تهران بر ضرورت تغییر برخی ساختارها، تقویت مرکز مطالعات شهرداری تهران، توجه به رفع نیازهای شهروندی، توجه به درآمدهای پایدار و... تأکید و برخی از نمایندگان نکاتی را ذکر کردند و از علیرضا زاکانی خواستند تا آنها را مدنظر داشته باشد.
    الیاس نادران: تهران پایتخت ‌ام‌القرای جهان اسلام بوده و بر تمام کشورها تأثیرگذار است. اینکه توجه به مسائل اجتماعی شهر یکی از مهم‌ترین‌ دغدغه‌های تهران شده، جای تشکر دارد، اما فاصله اجتماعی موجود آزار‌دهنده است و باید کاهش یابد. همچنین فقر یک مسئله جدی‌است که نیاز به رسیدگی دارد.
  حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا: نمایندگان پای کار هستند تا هر جا که خلأ قانونی می‌بینند، مشکلات را حل و به شهرداری تهران کمک کنند. باید شفافیت به‌وجود بیاید و امور به‌صورت سامانه‌ای انجام شود تا فساد از بین برود. به جوانان انقلابی اعتماد کنید و از هجمه‌ها نهراسید.
  مجتبی رضاخواه: فاصله بین هزینه اداره شهر و میزان منابع، مدام در حال افزایش است. در بحث اتوبوس، مترو و پسماند نیاز به سرمایه‌گذاری کلان وجود دارد. همچنین نحوه درآمدزایی در شهرداری باید اصلاح شود.
  فریدون عباسی: نمی‌توان تهران را کنار گذاشت و باید این شهر برای جمعیت بیشتر آماده شود، ولی می‌توان این رشد جمعیت را کاهش داد و از تهران منتقل کرد. در حوزه تمدنی باید توجه اساسی به حوزه هنر شود و تغییر در حوزه فرهنگ از طریق خدمت انجام می‌شود.
  حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر: باید ساختارشکنی کنید و بازی را به هم بزنید و هویت شهر را که دچار تغییرات شده، اصلاح کنید. تنها ظرفیت برای این تغییر، مردم هستند که باید پای کار بیایند. فعالیت‌های مسجدمحور باید گسترش یابد. همچنین بدنه شهرداری باید تراش بخورد و لاغر شود.
   محمد صفایی: ما جامعه‌ای کوتاه‌مدت، کلنگی و فاقد استراتژی هستیم که چشم‌انداز را می‌نویسیم، ولی اجرا نمی‌کنیم. در این سال‌ها از ساحت علم، فرهنگ‌زدایی کردیم‌ و از این‌رو احداث یک پارک فرهنگ در تهران می‌تواند مؤثر باشد. همچنین ظرفیت مدنی کم‌بدیلی داریم که فقط در بحران‌هایی مانند سیل و زلزله و... استفاده می‌کنیم که باید در شرایط عادی نیز از آن استفاده شود.
  علی‌اصغر عنابستانی: سرفصل‌ها و نوع نگاه مطرح شده، امیدوار‌کننده بود و سرمایه اجتماعی باید همراه با عدالت اجتماعی باشد. مظاهر آسیب‌های اجتماعی باید با فوریت از بین برود و روح ‌زندگی به شهر برگردد و مردم در اداره شهر دخیل شوند. تهران هویت مشخص ندارد و باید برای تهران هویت تعریف شود.
  علیرضا پورناصری: مدیریت کشور به‌دست جریان انقلاب افتاده و براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب مشکلات در حوزه مدیریت، قابل حل است و باید با میدان دادن به افراد متخصص و باانگیزه به این شرایط غلبه کنیم. تهران پایتخت بوده و توفیق و عدم‌توفیق آن بر سایر شهرها تأثیر‌گذار است و شهرداری تهران می‌تواند محوری برای انتقال تجارب به سایر شهرها شود.
  فاطمه محمدبیگی: باید بازار بزرگ عفاف و حجاب و ارائه زندگی عفیفانه را درنظر بگیریم. ۶.۵ میلیون زن سرپرست خانوار داریم که سوءاستفاده اخلاقی از آنها غیرت هر فرد آزاده‌ای را برمی‌انگیزد؛ بنابراین باید بازارچه‌هایی مخصوص زنان سرپرست خانوار ایجاد شود تا آنان مورد آزار قرار نگیرند. هیچ کاری برای هویت‌بخشی به دختران در حوزه شهری انجام نداده‌ایم. بیمارستان‌های تخصصی بانوان می‌تواند یکی از این مدل‌ها باشد؛ چراکه حق استفاده از درمانگر همجنس در سایر کشورهای دنیا نیز به رسمیت شناخته می‌شود.
  رضا تقی‌پور: مرکز مطالعات شهرداری یک ظرفیت بزرگ است و می‌تواند به مرکز تحقیقات مدیریت شهری تبدیل شود. می‌توان یکساله تعریف زندگی مطلوب را به‌دست بیاوریم و بعد از آن خود را با آن شاخص‌ها بسنجیم. همچنین بحث انتقال پایتخت را دنبال کنید در غیراین صورت مشکلات تهران بیشتر می‌شود.
  عبدالکریم جمیری: موفقیت شما موفقیت یک تفکر است. باید به اندازه اقتضائات وعده داده شود؛ نه به اندازه‌ای که فکر می‌کنیم. تیم مشاوره در این کار داشته باشید که موفقیت شما با آن رقم می‌خورد. موانع قانونی گاهی وجود دارد و بررسی دقیق در این زمینه می‌تواند کار را تسریع کند.
  حبیب آقاجری: باید برای تمام امور زندگی افراد در شهر تهران به موضوعات توجه شود. شاه‌کلید اعتماد مردم، مدیریت سالم است و اگر در این بخش موفق شوید به اهداف می‌رسید. باید به مسئله آینده‌نگری تهران و تهدیداتی مانند زلزله که برای آن متصور است، توجه شود.
  غلامحسین رضوانی: بزرگ‌ترین چالش در منابع نیست و مشکل اصلی مدیریت است. موفقیت شما حفظ هویت خود و کارآمدی است و این مهم به شرطی محقق می‌شود که جهت‌گیری به سمت عدالت داشته باشید. بسیاری از نیروهای درون شهرداری توانایی‌های خوبی دارند که باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.
  علی خضریان: باید درباره مدل حکمرانی عادلانه برای شهر تهران بیشتر تأمل کنیم؛ مثلاً در مدل طرح ترافیک، کسی که پول دارد می‌تواند هوا را آلوده و شب‌ها تردد کند که این مسئله مردم را اذیت می‌کند. نکته دیگر هزینه‌های بالای اداره شهر است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید