• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 20 شهریور 1400
کد مطلب : 140085
+
-

با مترو بریم سینما

عاطفه چوپان

پس از گذشت 95 سال از احداث اولین سینما در تهران، پایتخت حالا نزدیک به 60 پردیس و مجموعه سینمایی دارد که بعضی از آنها در این روزهای کرونایی هم مشغول به اکران فیلم هستند تا اندکی از صدمه واردشده به این صنعت در این روزهای همه‌گیری، کاسته شود. نزدیکی بعضی از این سینماها به ایستگاه‌های مترو، رفت‌و‌آمد را ساده کرده و می‌توانید خیلی آسان بر اساس همین آدرس‌ها روز سینما را در سینماها جشن بگیرید.

ایستگاه صادقیه
پردیس سینمایی کوروش

پردیس سینمایی کوروش، بزرگ‌ترین پردیس سینمایی کشور است. این پردیس در طبقات فوقانی مجتمع تجاری فرهنگی کورش واقع شده‌است و در ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ با اکران فیلم «شهرموش‌ها ۲» افتتاح شد. این سینما دوازده سالن نمایش فیلم و دو سالن ویژه تئاتر دارد که هر یک از آنها به نام سینماهای قدیمی لاله‌زار نامگذاری شده‌اند.

برای رفتن به این پردیس با مترو درایستگاه  صادقیه از قطار خارج شوید و از آن جا با خطی‌های ستاری شمال، جنب پردیس سینمایی کوروش پیاده شوید. البته از سمت ایستگاه متروی طرشت هم می‌شود به این سینما رفت ولی ایستگاه صادقیه گزینه بهتر و سرراست‌تری است.

ایستگاه بهشتی
پردیس سینما آزادی

پردیس سینمایی آزادی  در اردیبهشت سال 1348 آغاز به کار کرد و طی 52 سال گذشته فراز و نشیب‌های فراوانی را پشت سر گذاشت. این سینما امروزه در مجموعه‌ای جدید و مدرن‌تری پذیرای علاقه‌مندان است.مجموعهٔ جدید تجاری-فرهنگی سینما آزادی دارای۵ سالن شامل یک سالن ۶۰۰ نفره و 4سالن ۲۰۰ نفره، 2 رستوران، 3کافی‌شاپ و ۴ طبقهٔ تجاری است.

پردیس سینمایی آزادی در خیابان بهشتی، نبش خیابان خالد اسلامبولی واقع شده و برای دسترسی به این سینما باید گفت متروی شهید بهشتی و یا متروی میرزای شیرازی از نزدیک‌ترین ایستگاه‌های مترو برای عزیمت به این سینما هستند.

ایستگاه حقانی
پردیس سینمایی باغ کتاب

برای دسترسی به این پردیس سینمایی از طریق مترو باید بدانید که هم ایستگاه حقانی و هم همت هردو تقریباً به یک فاصله از باغ کتاب قرار دارند. اما نکته طلایی اینکه برای آمدن به باغ کتاب، بهتر است از ایستگاه حقانی و برای بازگشت از ایستگاه همت استفاده کنید، چون این مسیرها سرپایینی هستند.

ایستگاه سعدی
سینماهای لاله‌زاری

درست است که عمومِ سینماهای تاریخی تهران در راسته لاله‌زار تعطیل شده و از بین رفته‌اند اما اگر می‌خواهید روز سینما را با قدم زدن در این خیابان و دیدنِ سردرهای به جامانده از تاریخِ سینمای ایران جشن بگیرید.

پیشنهاد ما استفاده از دو ایستگاه متروی همسایه این خیابان است؛ ایستگاه متروی سعدی و ایستگاه متروی دروازه دولت. از آنجا که سینماهای قدیمی‌تر عموما در لاله‌زار جنوبی قرار گرفته‌اند، متروی سعدی گزینه مناسبی برای دسترسی به آنهاست. دیدن سینماهای لاله زار شمالی هم با پیاده شدن در ایستگاه دروازه دولت، به سادگی اتفاق خواهد افتاد.

ایستگاه نواب صفوی
پردیس سینمایی چارسو

سینما چارسو یکی از مقصدهای مهم سینماگردهای حرفه‌ای پایتخت است. از این رو پاتوق خوبی برای اهالی هنر است تا با منتقدان و سینماگران از نزدیک آشنا شوند.  این سینما در سال۱۳۹۳ تأسیس شده و دارای پنج سالن سینما، رستوران و پارکینگ است. این پردیس دارای۶ سالن حرفه‌ای سینما با آخرین تکنولوژی صوت و تصویر مجهز به تکنولوژی سینمای دیجیتال است.

برای رفتن به پردیس سینمایی چارسو از ایستگاه مترو نواب صفوی استفاده کنید. البته اگر از اتوبوس‌های تندرو خیابان ولیعصر جنوبی استفاده می‌کنید هم باید در تقاطع جمهوری پیاده شوید و با تاکسی به سمت پردیس چارسو بروید.

این خبر را به اشتراک بگذارید