• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
دو شنبه 15 شهریور 1400
کد مطلب : 139773
+
-

روی خط خبر / انتصاب دستیار فرمانده کل ارتش در امور راهبردی


امیر دریادار خانزادی با موافقت فرمانده معظم کل قوا به سمت دستیار فرمانده کل ارتش در امور راهبردی منصوب شد. به گزارش ایسنا، بنا به پیشنهاد امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش و با موافقت فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) امیر دریادار حسین خانزادی به سمت دستیار فرمانده کل ارتش در امور راهبردی منصوب شد.

  مرتضوی و رهبر هم به جمع دولتمردان پیوستند
دیروز در احکامی جداگانه از سوی رئیس‌جمهور صولت مرتضوی به‌عنوان معاون اجرایی رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری و فرهاد رهبر به‌عنوان دستیار اقتصادی ریاست‌جمهوری منصوب شدند.به گزارش ایسنا معاونت بنیاد مستضعفان، معاون سیاسی وزیر کشور، استاندار خراسان جنوبی و شهردار مشهد ازجمله سوابق اجرایی و مدیریتی مرتضوی است. فرهاد رهبرنیز عناوینی چون ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، ریاست دانشگاه آزاد اسلامی و ریاست دانشگاه تهران را در کارنامه اجرایی و مدیریتی خود دارد.همچنین با رای دیروز هیات دولت، صادق خلیلیان به عنوان استاندار خوزستان انتخاب شد.

  آملی لاریجانی در مجمع می‌ماند
مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت ‌نظام گفت: استعفای صادق آملی لاریجانی از شورای نگهبان ارتباطی با ریاست وی بر مجمع تشخیص نداشته و بحثی در مورد استعفای او از این مجمع طرح نشده است. انصاری در گفت‌وگو با اعتماد آنلاین افزود: این دو جایگاه هیچ ارتباطی با هم ندارند؛ او بنا بر هر دلیلی از عضویت در شورای نگهبان استعفا کرده، اما خلل یا تعللی در روند حضورشان در مجمع تشخیص رخ نداده است. به ‌دنبال استعفای آملی لاریجانی از عضویت در شورای نگهبان در حکمی از سوی مقام معظم رهبری حسینی خراسانی جایگزین او شد.

  آخرین وضعیت مهدی هاشمی از زبان خانواده‌اش
فاطمه هاشمی رفسنجانی از بازگشت مهدی هاشمی به زندان خبر داد. وی با اشاره به حکم جلبی که برای مهدی هاشمی صادر شده است به باشگاه خبرنگاران گفت: این موضوع صحت ندارد؛ نه به مهدی گفته شده بود و نه از او خواسته بودند که به زندان بازگردد، بلکه چندین مرتبه مرخصی او تمدید شده بود.
هاشمی ادامه داد: معمولاً رسم به اینگونه بوده است که هر گاه می‌خواستند می‌گفتند که مهدی به زندان بازگردد، اما به‌دلیل شیوع بیشتر کرونا برای بازگشت به زندان به مهدی زنگ نزدند و روز گذشته به یکباره ما این خبر را شنیدیم. وی تصریح کرد: اگر می‌گفتند مهدی خود به زندان باز می‌گشت، زیرا او پس از شنیدن این اخبار خود به زندان بازگشت. 

  حواشی سریال گاندو در عالم سیاست 
عبدالعلی علی عسگری، رئیس سازمان صدا و سیما دیروز در واکنش به توییت سفیر انگلیس که نوشته بود از دیدن سریال گاندو لذت می‌برد به دولت این کشور توصیه کرد که سریال گاندو را از شبکه بی‌بی‌سی پخش کند. جدای از واکنش عسگری به موضع سفیر انگلیس، در نشست دیروز مجلس پای حواشی سریال گاندو به مذاکرات بهارستان نیز باز شد. به گزارش همشهری، جواد نیک‌بین، نماینده کاشمر در تذکری شفاهی خطاب به رئیس مجلس گفت: یا گاندو که هم‌اکنون پخش می‌شود دروغ است یا اینکه صحت دارد؛ اگر دروغ است بهتر است پخش آن را قطع کنند و اگر موضوعات مندرج در سریال صحت دارد باید هر چه سریع‌تر روحانی و تیم منتسب به او را محاکمه کنند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید