• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 10 شهریور 1400
کد مطلب : 139337
+
-

روی خط خبر / محسنی‌اژه‌ای: آلودگی قاضی قابل تحمل نیست


رئیس قوه قضاییه صبح سه‌شنبه در همایش سراسری قضات دادسرا و دادگاه عالی انتظامی قضات با بیان اینکه بعضی از آلودگی‌ها در دستگاه قضایی قابل تحمل نیست، بر تسریع در رسیدگی به این موارد تأکید کرد و گفت: وقتی گزارش و مسئله‌ای مطرح می‌شود باید فوراً به آن رسیدگی شود تا صحت یا نادرستی آن مشخص و تعیین‌تکلیف شود. اینکه گفته شود یک قاضی، مرتکب خطا یا تخلف شده و به آنها رسیدگی نشده نشان می‌دهد که یا گزارش‌ها غلط بوده یا آنکه ما نتوانسته‌ایم آن را اثبات کنیم و این خوب نیست که در کشاکش شایعات و گزارش‌ها، موضوع مبهم بماند. به گزارش میزان، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای بر ضرورت تعیین‌تکلیف سریع قضات معلق از خدمت تأکید کرد و افزود: اگر درباره فردی که تعلیق شده به سرعت تصمیم‌گیری نشود برای او، خانواده، همکارانش و دستگاه قضایی تبعات دارد. محسنی‌اژه‌ای بر لزوم سلامت دستگاه نظارتی نیز تأکید کرد و گفت: دستگاه نظارتی باید خودش آگاه، مسئولیت‌پذیر، منزه و در برابر تخلف و آلودگی حساس باشد؛ در غیراین صورت خودش مشکل‌آفرین خواهد بود. او با بیان اینکه گام اول صیانت از نیروی انسانی ایجاد فضای سالم و غیرآلوده برای خدمت اوست، گفت: اگر با وجود فضای سالم برای کار، نیروی انسانی دچار لغزش و خطا شد و فریب شیطان و هوای نفس را خورد، باید بلافاصله به مداوای او پرداخت. محسنی‌اژه‌ای جراحی را مرحله بعدی سالم‌سازی‌ در یک دستگاه دانست و گفت: اگر کار به جایی رسید که حضور یک فرد در سازمان امکان‌پذیر نباشد، نباید احساساتی برخورد شود؛ چراکه اغماض در برابر فرد خاطی به جامعه، اعتماد، باور مردم و همکارانش لطمه می‌زند.

  پیام دبیرکل سازمان ملل به رئیس‌جمهور
آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی خطاب به رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، با تبریک ریاست‌جمهوری سید  ابراهیم رئیسی، گفت: سازمان ملل متحد و اینجانب شخصاً علاقه‌مند به‌کار با دولت جدید تحت رهبری شما به‌سوی تحقق صلح و امنیت، توسعه پایدار و حقوق بشر در سراسر جهان هستیم. به گزارش فارس، گوترش در پیامی خطاب به رئیس‌جمهوری ایران تأکید کرد: منابع چشمگیر انسانی و طبیعی ایران سرمایه‌ای برای بهبود رفاه شهروندان، همچنین سایر مردم جهان هستند. سازمان ملل متحد و اینجانب شخصاً علاقه‌مند به‌کار با دولت جدید تحت رهبری شما به‌سوی تحقق صلح و امنیت، توسعه پایدار و حقوق بشر در سراسر جهان هستیم. اینجانب برای تداوم پیشبرد ارزش‌ها و آرمان‌های مندرج در منشور ملل متحد روی «همکاری» شما حساب باز می‌کنم.

  ثبت اسامی ده‌ها شهید ایرانی در عراق
مدیرکل مؤسسه شهدای عراق اعلام کرد که نام ده‌ها شهید ایرانی که در کنار عراق علیه تروریسم جنگیده و یا توسط رژیم صدام اعدام شده‌اند در این مؤسسه ثبت است و خانواده‌های آنان با تکمیل مدارک می‌توانند از مزایای ارائه شده از سوی این مؤسسه به خانواده شهدا استفاده کنند.به گزارش ایسنا، طارق المندلاوی، مدیرکل این مؤسسه در گفت‌وگویی تأکید کرد که ماده شماره 2 قانون مؤسسه شهدای عراق که در سال ۲۰۱۶ تصویب شد، شهدای عراقی و غیرعراقی را شامل می‌شود. وی گفت: در این مؤسسه اسامی ایرانی‌هایی که به‌دست نظام بعث اعدام شدند و برخی از آنان طلبه‌های حوزه هستند هم ثبت شده است. المندلاوی گفت: مستشاران و رزمندگان ایرانی نیز که در جنگ با داعش در کنار عراق ایستادند، به پاس وفاداری و ‌ایستادگی در مقابل عملیات تروریستی در عراق و ‌دفاع از مقدسات مشمول امتیازات این مؤسسه می‌شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید