• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 9 شهریور 1400
کد مطلب : 139247
+
-

گلباران مزار شهیدان رجایی و باهنر

دیپلماسی
گلباران مزار شهیدان رجایی و باهنر


 مراسم بزرگداشت شهدای هشتم شهریور دیروز با حضور جمعی از چهره‌های سیاسی کشور در قطعه هفتادودو تن بهشت‌زهرا برگزار و درآغاز این مراسم به سنت هر سال مزار شهیدان رجایی و باهنر گلباران شد. معاون پارلمانی و امور مجلس رئیس‌جمهور، فرماندار تهران، برادران شهیدان رجایی و باهنر، قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) و جمعی از خانواده‌های شهدا، ایثارگران، اقشار مختلف حاضران در این مراسم بودند. سخنران آغازین این بزرگداشت، محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور بود. او با بیان اینکه عمل نکردن به وعده‌ها موجب آسیب دیدن سرمایه‌های اجتماعی شده و باید این اعتماد مجدد جلب شود، خطاب به مسئولان تأکید کرد: کسی که در دولت است باید دندان طمع را بکشد و دنبال خدمت به مردم باشد. زیبنده نظام اسلامی نیست که برخی مدیران به‌گونه‌ای عمل کنند که الان در زندان باشند. به گزارش ایسنا، حسینی با تأکید بر اینکه‌ دولت به‌دنبال خدمت به مردم بدون جار و جنجال است، گفت: مجلس انقلابی رأی بالایی به وزرای دولت داد و الان همه باید تلاش کنیم تا مسیر خدمت به مردم دنبال شود. عمل نکردن به وعده‌ها موجب آسیب دیدن سرمایه‌های اجتماعی شده است. باید این اعتماد مجدد جلب شود. با این وضع موجود راه به جایی نمی‌بریم، بلکه نیاز به تحول داریم. 

مردم، دنبال تحقق دولت رجایی هستند
در ادامه این مراسم، نصرت‌الله لطفی، قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه مردم خاطرات دوران کوتاه دولت شهیدرجایی و باهنر را فراموش نکرده‌اند و هنوز دنبال تحقق آن دولت هستند، افزود: شهیدرجایی و باهنر باید الگوی دولتمردان ما باشند. این دو شهید مکتبی، انقلابی، با اخلاص و صادق با مردم بوده و به اسلام، انقلاب، امام(ره) و مردم ایمان داشتند. امروز هم برای مسئولان انقلابی بودن و انقلابی ماندن ضرورت دارد.

 مصداق واقعی دولت اسلامی  
محسن محمودی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در حاشیه مراسم در جمع خبرنگاران گفت: هدف از برگزاری مراسم گرامیداشت شهدا ازجمله شهدای هشتم شهریور آن است که بدانیم چه سرمایه‌هایی برای حفظ و حراست از انقلاب اسلامی تقدیم شدند و راه این شهدا ادامه پیدا کند. محمودی خاطرنشان کرد: شهیدان رجایی و باهنر مصداق واقعی دولت اسلامی بودند و باید راه این شهیدان و شاخصه‌های رفتاری و عملکردی آنها الگویی برای دولتمردان جامعه اسلامی باشد.

 نمونه‌های واقعی ایثار جان برای ملت 
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به مناسبت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر بیانیه‌ای منتشر کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: انفجار دفتر نخست‌وزیری در ۸شهریور‌ماه۱۳۶۰ و شهادت مظلومانه شهیدان محمدعلی رجایی و محمدجواد باهنر، از نقاط سیاه کارنامه ننگین سازمان منافقین و حامیان بین‌المللی آنهاست که هرگز از حافظه تاریخی ملت ایران اسلامی پاک نگشت و منافقین کوردل در پاسخ این اقدامات جنایتکارانه خود با سیلی‌های محکم و قاطع ملت مواجه شدند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید