• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
شنبه 8 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 13884
+
-

جاده علیه جنگل

تعریض جاده جنگل ارغوان باعث نگرانی مسئولان محیط زیست ایلام شده است

طبیعت
جاده علیه جنگل




مریم نظری |  ایلام - خبرنگار: 

ساخت پارک عمومی در منطقه جنگلی ارغوان باعث نگرانی در باره محیط زیست منطقه می‌شود.


ارزیابی زیست محیطی منطقه

مدیرکل محیط زیست استان دراین باره به همشهری گفت: تعریض جاده ارغوان به این صورت که اکنون درحال انجام است مورد نظرما نبوده و قطعا با توجه به تذکراتی که به پیمانکارداده شده باید نکات لازم برای حفظ محیط زیست منطقه انجام شود. مازیارسلیمان نژاد اضافه کرد: باید مطالعات ارزیابی زیست محیطی کامل در این منطقه انجام می‌شد که ضرورت این مطالعات قبلا اعلام شده است. 


طرح تعریض جاده 

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی ایلام گفت: طرح تعریض جاده تا سه راهی موجود در آن پیش خواهد رفت، عرض جاده بیش از این تعریض نخواهد شد و ساخت و ساز بتنی و سازه‌ای در عرصه آن احداث نخواهد شد. حجت الله فتحی خاطرنشان کرد: از پیمانکار خواسته شده اجرای طرح تفرجگاه ارغوان باید درحد توان با حفظ منابع موجود زیست محیطی و جنگلی و با نگاه توسعه جنگل‌ها باشد.


تعریض جاده در برنامه نبود

مدیرمحیط زیست شهرستان ایلام نیز دراین باره گفت: تعریض جاده به این اندازه درطرح ارزیابی ما نبوده است و قراربراین بود جاده در وضعیت موجود فقط بازسازی ویک لایه آسفالت شود.
حسین خالقی ادامه داد: ولی درارزیابی ما تعریض جاده و تخریب به این اندازه صورت نگرفته و به نظرما محیط زیستی‌ها، همان حد نگهداری وضع موجود و روکش آسفالت کافی بود.


تهدید حیات درختان کهنسال 

 کارشناس جنگل‌ها ی ایران نیز دراین باره گفت: با توجه به ورود هرازچندگاه ریزگردها به آسمان استان باید کاشت ونگهداری درختان دردستور کار مسئولان قرارگیرد اما اقداماتی درحال صورت گرفتن است که حیات درختان کهنسال را هم به خطرانداخته است.
مهدی نظری با بیان اینکه برخی ازمسئولان بیان کرده اند که این اقدام در راستای رفاه مردم صورت گرفته وبه درختان صدمه ای نمی‌رسد، گفت: ما با تفرج ولذت مردم مخالف نیستیم، اما با تخریب طبیعت مخالفیم. 
وی با بیان اینکه فقرفضای رفاهی و تفریحی نباید بهانه ای برای دست درازی ما به طبیعت شود، گفت:‌ تجربه نشان داده احیای بخشی ازطبیعت که با تصمیم‌های غلط تخریب شده عملاً غیرممکن یا بسیارهزینه بر است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید