• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 6 شهریور 1400
کد مطلب : 138828
+
-

آقای وزیر با مترو برو وزارتخونه!

آقای وزیر با مترو برو وزارتخونه!


وزارت جهادکشاورزی
ایستگاه چهارراه ولیعصر

www.maj.ir
ساختمان قدیم وزارت جهادکشاورزی را به‌خاطر دارید؟ آن ساختمان مرتفع در بلوار کشاورز را می‌گوییم. این ساختمان حالا مدت‌هاست که تخلیه شده و وزارتخانه به کمی پایین‌تر از میدان ولیعصر در خیابان طالقانی غربی نقل مکان کرده است. استفاده از ایستگاه متروی چهارراه ولیعصر، میدان ولیعصر و حتی شهیدطالقانی برای دسترسی آسان به این وزارتخانه توصیه می‌شود؛ البته باید درنظر داشته باشید که هر کدام از این ایستگاه‌ها، به اندازه چند ایستگاه اتوبوسی تا رسیدن به مقصد فاصله دارند.

وزارت آموزش و پرورش
ایستگاه فردوسی

www.medu.ir
ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش یکی از شاهکارهای معماری ایران است که دیدن آن به هر علاقه‌مندی توصیه می‌شود. با این همه وزیر آموزش و پرورش هم می‌تواند هر روز بدون تشریفات همیشگی، ایستگاه متروی فردوسی پیاده شود و با کمتر از 5دقیقه پیاده‌روی خود را به محل کارش برساند.

وزارت اطلاعات
ایستگاه خواجه عبدالله انصاری

www.vaja.ir
ایستگاه خط 4متروی تهران پس از عبور از مرکز پایتخت به سمت مینی‌سیتی و شمال شرق حرکت می‌کند. چند ایستگاه این خط می‌تواند نزدیک‌ترین ایستگاه‌های دسترسی مترو به وزارت اطلاعات باشد. پیشنهاد ما برای مراجعان به این ساختمان، استفاده از ایستگاه متروی خواجه عبدالله انصاری است.

وزارت امور اقتصادی و دارایی
ایستگاه 15خرداد

www.mefa.ir 
یکی از اصلی‌ترین ساختمان‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی در بازار تهران و در دل عجیب‌ترین بخش معماری پایتخت قرار گرفته است. اگر قصد دارید به ساختمان مرکزی این وزارتخانه در محدوده خیابان ناصرخسرو و صوراسرافیل مراجعه کنید، پیشنهاد ما استفاده از 2ایستگاه متروی 15خرداد یا ایستگاه امام‌خمینی (ره) است. آقای وزیر هم می‌توانند در این فاصله کوتاه مترو تا دفتر خود، در جریان آخرین قیمت‌های بازار سکه و ارز قرار بگیرند.

وزارت راه و شهرسازی
ایستگاه شهیدهمت

www.mrud.ir
آقای وزیر اگر قرار است یک‌میلیون واحد ساختمانی برای بی‌خانه‌های کشور بسازی، بد نیست مثل آنها از خدمات شهری استفاده کنی تا عمق مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم دستت بیاید. ساختمان محل کار شما، جای به نسبت شیک و نوسازی در حوالی اراضی عباس‌آباد است و رفت‌وآمدت با مترو کمک می‌کند از اخبار قیمت اجاره و رهن مطلع باشی. ما برای رسیدن به وزارت راه و شهرسازی، ایستگاه‌ متروی حقانی در خط یک را پیشنهاد می‌کنیم، اما اگر به کمی پیاده‌روی قبل از رسیدن به محل کار علاقه‌مند هستید، پیشنهادمان ایستگاه‌های متروی شهیدهمت و میرداماد است.

وزارت امور خارجه ایران
ایستگاه امام خمینی ره

www.mfa.gov.ir
اگر ساختمان وزارت امور خارجه را ندیده باشید، باورش برایتان سخت است که این ساختمان تاریخی و زیبا، محل قرار وزرای امور خارجه بسیاری از کشورهای دنیا بوده است. کمتر تا به حال پیش آمده که وزیری برای رفتن به این وزارتخانه از مترو استفاده کند، اما بعضا دیده شده که مهمانان خارجی از نگهبانان دم ورودی وزارت خارجه، آمار ایستگاه‌های مترو را می‌گیرند! ایستگاه متروی امام خمینی (ره) نزدیک‌ترین ایستگاه به مجموعه وزارت امور خارجه در دل باغ تاریخی باغ ملی است.

وزارت بهداشت
ایستگاه  میدان صنعت

www.behdasht.gov.ir 
یکی از ساختمان‌های سر به فلک کشیده شهرک غرب، ساختمان مرکزی وزارت بهداشت و درمان است. این روزها که به‌خاطر شیوع کرونا، حضور ارباب‌رجوع در این ساختمان بیشتر و بیشتر شده، مسیرهای دسترسی به آن از اهمیت بیشتری برخوردار شده است. ساختمان وزارت بهداشت در شهرک غرب و خیابان سیمای ایران قرار دارد و بهترین پیشنهاد برای متروسواری تا این وزارتخانه استفاده از خط تازه مشغول به‌کار شده 7 است و ایستگاه میدان صنعت.

وزارت تعاون، کار و رفاه
ایستگاه شادمان

www.mcls.gov.ir
یکی از مردمی‌ترین وزارتخانه‌های کشور، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. ساختمان مرکزی این وزارتخانه در خیابان آزادی، روزانه صدها ارباب‌رجوع دارد که از این‌سو و آن‌سوی کشور برای پیگیری کارهای اداری خود آمده‌اند به تهران. پیشنهاد ما چه برای وزیر، چه برای همکارانش و چه برای مراجعان، استفاده از ایستگاه متروی شادمان است که محل تقاطع خطوط 2و 4به شمار می‌رود.

وزارت دادگستری
ایستگاه میدان جهاد

www.justice.ir 
وزارت دادگستری در خیابان عبدالله‌زاده قرار دارد؛ خیابانی که از یک‌طرف مشرف به خیابان فاطمی است و از طرف دیگر به بلوار کشاورز می‌رسد. نزدیک‌ترین ایستگاه‌های مترو به این وزارتخانه، ایستگاه متروی میدان ولیعصر و ایستگاه متروی میدان جهاد است.

وزارت دفاع و پشتیبانی
ایستگاه شهیدقدوسی

www.defanews.ir
درست پشت وزارت ارتباطات و در خیابان دبستان یا همان شهیدکابلی ساختمان مرکزی وزارت دفاع قرار گرفته است. استفاده از ایستگاه‌های مترو برای این وزارتخانه یا لااقل سربازان وظیفه آن، حکم ارزان‌ترین وسیله ایاب و ذهاب را دارد. ما ایستگاه متروی خواجه عبدالله انصاری را برای تردد به این وزارتخانه پیشنهاد می‌کنیم؛ مگر آنکه در ایستگاه شهیدقدوسی پیاده شوید و آن تکه جادویی خیابان شریعتی را تا پل پیاده بیایید.

وزارت فرهنگ و ارشاد 
ایستگاه بهارستان

www.farhang.gov.ir
در دلِ میدان بهارستان، مهم‌ترین وزارتخانه فرهنگی و هنری کشور جاخوش کرده است؛ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که یکی از پرمراجع‌ترین وزارتخانه‌های کشور خصوصا برای هنرمندان گمنامی ا‌ست که پیگیر امور بیمه‌ای و بازنشستگی خود هستند. از ایستگاه متروی بهارستان که پیاده شوید، چند قدم آن طرف تر، سردر این وزارتخانه شما را به درون بنا دعوت می‌کند.

وزارت نیرو
ایستگاه میرداماد

www.moe.gov.ir
اگر ابتدای اتوبان نیایش (هاشمی‌رفسنجانی) در خیابان ولیعصر بایستید و از هر کسی بپرسید که ساختمان وزارت نیرو کجاست با انگشت عمارت غول‌پیکری را روبه‌روی سینما ملت به شما نشان خواهند داد. با این حساب آدرس ساختمان مرکزی این وزارتخانه درست در انتهای اتوبان کردستان خواهد بود و به‌نظر می‌رسد که باز هم نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به آن، ایستگاه میرداماد باشد.

وزارت صنعت، معدن و تجارت
ایستگاه فردوسی

www.mimt.gov.ir
آقای وزیر، وزارتخانه شما یکی از مهم‌ترین وزارتخانه‌ها برای کارفرمایان، تولیدکنندگان و اصحاب صنعت است. شاید به همین‌خاطر، ساختمان مرکزی این وزارتخانه در قلب تجاری تهران جاگرفته؛ یعنی در محدوده پل کریم‌خان و خیابان شهید قرنی. اگر خودتان مایل به استفاده از مترو هستید، ما ایستگاه فردوسی را به شما پیشنهاد می‌کنیم و بد هم نیست اگر برای راحتی ارباب‌رجوع این وزارتخانه، یک ون اختصاصی هر نیم‌ساعت یک‌بار از این ایستگاه تا ورودی وزارتخانه، مسافران را جابه‌جا کند.

وزارت ارتباطات و فناوری 
ایستگاه شهید قدوسی

www.ict.gov.ir
ساختمان مرکزی وزارت ارتباطات یکی از زیباترین معماری‌های محدوده سیدخندان را به‌خود اختصاص داده و دیدار از آن اگر در شرایط غیرکرونایی بود، شاید یک نوع بازدید از قدیمی‌ترین ساختمان بی‌سیم‌ کشور را به‌دنبال داشت. آدرس سایت این وزارتخانه را هم گذاشته‌ایم؛ چراکه بسیاری از نامه‌نگاری‌های آنها این روزها صرفا از طریق سایت انجام می‌شود. با این همه اگر خود آقای وزیر قصد داشت به محل کارش برود، ما به او ایستگاه متروی شهید قدوسی در خط سوم را پیشنهاد می‌کنیم.

وزارت ورزش و جوانان
ایستگاه حقانی

www.msy.gov.ir
وزارت ورزش و جوانان هم از آن وزارتخانه‌های نوپاست که شاید خیلی‌ها نه کاری با آن داشته باشند و نه آدرسش را بدانند، اما اگر قهرمان ورزشی هستید یا به نوعی در مراکز مرتبط با امور جوانان فعالیت می‌کنید، حتما گذرتان به این وزارتخانه در خیابان سئول خواهد افتاد. واقعیت این است که برای این وزارتخانه ایستگاه متروی نزدیکی وجود ندارد، اما مسافران ایستگاه حقانی می‌توانند با یک تاکسی خودشان را از مترو به این وزارتخانه برسانند.

وزارت علوم، تحقیقات 
ایستگاه میدان صنعت

www.msrt.ir
وزارت علوم تا چند سال پیش در محدوده خیابان شهیدبهشتی قرار داشت، اما ترافیکی که مراجعان این ساختمان در این خیابان همیشه شلوغ ایجاد می‌کردند به حدی بود که ساختمان مرکزی آن به شهرک غرب منتقل شد. این ساختمان با دیوارهای شیشه‌ای‌اش اکنون در ابتدای خیابان پیروزان جنوبی واقع شده و برای سهولت در دسترسی به آن می‌توانید از ایستگاه متروی میدان صنعت استفاده کنید.

وزارت میراث فرهنگی
ایستگاه دانشگاه شریف

www.mcth.ir
یکی دیگر از وزارتخانه‌هایی که در محدوده خیابان آزادی واقع شده، وزارت نوپای میراث فرهنگی و گردشگری است. برای رفتن به این ساختمان پیشنهاد ما استفاده از ایستگاه متروی شادمان است، اما اگر دوست دارید قدم‌زنان درحالی‌که دارید چنارهای خیابان آزادی را می‌بینید به این ساختمان برسید، متروی دانشگاه شریف هم توصیه می‌شود.

وزارت کشور
ایستگاه میدان فاطمی

www.moi.ir
اگر یک وزارتخانه باشد که ساختمان اصلی آن را تقریبا همه بشناسند، آن وزارتخانه، وزارت کشور است. ساختمان عجیب و مرتفع این وزارتخانه در خیابان فاطمی یکی از ساختمان‌های پرتردد طرح ترافیک به‌حساب می‌آید که به‌خاطر جانمایی، بسیاری از مراجعان را مجبور به استفاده از مترو کرده است. پیشنهاد ما استفاده از ایستگاه متروی میدان فاطمی است که نام آن به میدان جهاد تغییر یافته است.

وزارت نفت
ایستگاه شهید طالقانی

www.mop.ir
ساختمان مرکزی وزارت نفت را می‌توان یکی از بناهای میراثی معماری تهران دانست. این ساختمان مدرن و در عین حال هفت‌ساله در تقاطع خیابان استاد نجات‌اللهی و طالقانی قرار گرفته است و نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به آن، ایستگاه شهید طالقانی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :