• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
پنج شنبه 4 شهریور 1400
کد مطلب : 138758
+
-

نکته بازی/ هیجان‌زده نشوید لطفا!



منصفانه باید گفت بخشی از بلبشوی نقل‌وانتقالات در فوتبال ایران، ناشی از هیجان و جوزدگی عجیب‌وغریب برخی رسانه‌هاست. یک عده که دم در باشگاه‌ها ایستاده‌اند و با هر کسی قصد ورود و خروج داشت مصاحبه می‌کنند، یک عده هم داخل تحریریه‌ها، معمولی‌ترین بازیکنان ایرانی را لیونل مسی و کریس رونالدو جلوه می‌دهند. فلانی تصمیمش را گرفت، فلانی مردد شده، فلانی دارد فکر می‌کند، فلانی از فلان جا میس‌کال داشته... آقا بس کنید. حول و حوش کیلیان امباپه هم اینقدر سر و صدا نیست. یکی از سایت‌‎های محترم تیتر زده: «باورنکردنی؛ نیما میرزازاد به سپاهان پیوست.» باورنکردنی؟ میرزازاد؟ با خودتان چه کار می‌کنید رفقا؟ لااقل به‌شأن و منزلت کلمات فکر کنید. هر واژه‌ای را هر جایی خرج نمی‌کنند. بعد شاکی هم می‌شوید که چرا وضع فوتبال ایران اینطوری است.

می‌دانید «بی‌احترامی» یعنی چه؟

وکیل رشید مظاهری از این که‌شان او در مذاکره با استقلال رعایت نشده شاکی است. دوطرف برای تمدید قرارداد در حال مذاکره بودند و گویا این وسط مدیرعامل استقلال به نماینده مظاهری گفته می‌تواند قرارداد این دروازه‌بان را فسخ کند و او جدا شود. از نظر جناب وکیل هم این مسئله حمل بر بی‌احترامی شده است. روشن نیست اینکه باشگاه احساس می‌کند به یک بازیکنش نیاز ندارد، کجایش بی‌احترامی است؟ بی‌احترامی واقعی یعنی کاری که رشید در نیم‌فصل اول با محمود فکری و کادرش کرد و هنوز هم پرونده شکایت سعید عزیزیان، مربی گلرهای وقت تیم از او در جریان است. طبیعی است که استقلال در این بحران مالی نیازی به حفظ 2 گلر گران‌قیمت نداشته باشد. چرا باید یک نفر اینقدر پول بگیرد و بیرون بنشیند؟

کاش قبل از ویلموتس سرباز می‌شدی!

از عجایب روزگار یکی هم این است که ابراهیم شکوری در 37سالگی تازه به دوران آموزشی خدمت سربازی اعزام شده است. البته گفته می‌شود مدیر ورزشی پرسپولیس از خدمت معاف است، اما این یک‌ماه آموزشی را باید پشت سر بگذارد. به هر حال هر چه بود شکوری به این بهانه از پرسپولیس جدا شد و شاید یک عده داخل باشگاه زیاد هم از این بابت ناراحت نباشند. ما اما حسرت می‌خوریم که این توفیق چرا اینقدر دیر نصیب دکتر شکوری شد. کاش این اسطوره مدیریت در زمان دبیرکلی نمایشی‌اش در فدراسیون فوتبال و مخصوصا پیش از امضای قرارداد تاریخی با مارک ویلموتس راهی خدمت سربازی می‌شد. همان روزهایی را عرض می‌کنیم که گویا جناب شکوری ماشین امضای محمدرضا ساکت بود و مثل پروانه دور سر ویلموتس می‌چرخید. حیف واقعا!

این خبر را به اشتراک بگذارید