• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 4 شهریور 1400
کد مطلب : 138746
+
-

امجدیه/ دلبری مدل حدادی

لیلی خرسند- روزنامه‌نگار

باورش سخت است اما احسان حدادی می‌خواهد کمرش را در ایران جراحی کند. سال پیش او حاضر نشد خارپاشنه‌اش را در ایران جراحی کند و به آلمان رفت. هر چقدر هم پزشکان گفتند این جراحی ساده‌ است و می‌شود در ایران انجام داد، حدادی گوش نکرد. حالا چه اتفاقی افتاده که او قبول کرده است تا جراحی کمرش را به پزشکان ایرانی بسپارد؟ در این چند‌‌ساله با این توجیه که حدادی شانس مدال در المپیک است، برای تمرینات و آسیب‌دیدگی‌هایش هزینه‌های زیادی شد، هر چقدر هم بقیه دوومیدانی‌کاران انتقاد کردند و گفتند ما را هم ببینید، کسی توجه نکرد. حدادی در المپیک نتیجه نگرفت و انتقادات هم بیشتر شد. نظر بعضی‌ها این است که حدادی اگر مصدوم است، باید کنار برود اما او به بازی‌های آسیایی آینده و المپیک بعدی فکر می‌کند. او برای اینکه باز هم نفر اول دوومیدانی باشد، نیاز به این دارد که بتواند دوباره دل مسئولان ورزش را به دست بیاورد؛ اولین قدم این است که هزینه‌هایش را کم کند و دوم اینکه یک مدال با‌ارزش‌ بگیرد. برنامه حدادی این است که پزشکان ایران کمرش را جراحی کنند و بعد مدال بازی‌های آسیایی را به دست بیاورد. فعلا که قدم اول را محکم برداشته است.

ناکامی بزرگ
وزارت ورزش خیلی تلاش کرد تا قبل از روی کار آمدن دولت جدید انتخابات فدراسیون‌هایی را که دوره 4ساله‌شان به پایان رسیده بود، برگزار کند اما در مورد فدراسیون ژیمناستیک ناکام ماند. با اینکه دوره 4‌ساله زهرا اینچه‌درگاهی، رئیس این فدراسیون 19 تیر به پایان می‌رسید اما 21اردیبهشت نام‌نویسی از نامزدها انجام شد و انتظار می‌رفت یکی دو هفته بعد انتخابات برگزار شود اما یک اشتباه برنامه‌‌های وزارت ورزش را به هم زد. درگاهی که از مغضوبین بعضی از مسئولان وزارتخانه‌ بود، برای ریاست دوباره ثبت‌نام کرده بود اما رد‌صلاحیت شد. گفته می‌شود به خاطر پیگیری‌های درگاهی بوده که وزارت ورزش نتوانسته انتخابات را در زمان دلخواهش برگزار کند. حالا که 40روز از پایان دوره درگاهی می‌گذرد، وزارت ورزش حتی برای فدراسیون سرپرست هم انتخاب نکرده؛ موضوعی که مخالفان درگاهی را شاکی و نگران کرده است. آنها احتمال می‌دهند درگاهی در دولت جدید بتواند در فدراسیون ماندگار شود.

حاشیه پررنگ‌تر از متن
کرونا اردوی تیم ملی پینگ‌پنگ را که قرار است برای مسابقات قهرمانی آسیا‌ آماده شود، تعطیل کرده  اما حواس همه به موضوع دیگری است. اول هفته پیمان حسنی، دبیر فدراسیون به خاطر مسائل شخصی از سمتش استعفا داد و مهرداد علیقارداشی، رئیس فدراسیون هم استعفای او را قبول کرد اما دیروز حسنی به سرکارش برگشت. اینکه اختلاف حسنی و علیقارداشی سر چه بوده، مشخص نیست اما این اتفاق مهم‌ترین خبر دیروز پینگ‌پنگ در خبرگزاری‌ها بود. چند ماهی است که اخبار حاشیه‌ای در پینگ‌پنگ پررنگ شده است. بعد از دعوای نوشاد عالمیان در مسابقات انتخابی تیم ملی، راکتی که نیما عالمیان در بازی‌های المپیک توکیو روی میز پرت کرد، خبرساز شد. حالا هم حاشیه به سطح مدیریت رسیده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید