• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
شنبه 8 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 13875
+
-

معلم هم امنیت می‌خواهد

ذره بین
معلم هم امنیت می‌خواهد




سیدعلی موسوی | حمیدیه- خبرنگار:‌

درگیری بین معلمان و بستگان دانش‌آموزان در خوزستان اتفاق تازه‌ای نیست. بارها پیش آمده که معلمی در کلاس درس خود توسط دانش‌آموز یا بستگانش مورد ضرب و شتم قرار گرفته و به‌شدت مصدوم شده است.
روز 15 فروردین امسال بود که دانش‌آموز توسط دبیر فیزیکش به علت بی‌نظمی هل داده شد و زمین خورد. طی این حادثه، دانش‌آموز از ناحیه دست راست مصدوم شد. طبق قانون، دبیر خاطی به بازرسی آموزش و پرورش معرفی شد، اما طی جلسه‌ای با حضور ولی دانش‌آموز و آقا معلم، مصالحه صورت گرفت. حالا بعد از 20 روز، خانواده دانش‌آموز به تلافی آمدند.
روز 6 اردیبهشت دبیر فیزیک به دانش‌آموز اجازه ورود به کلاس را نمی‌دهد که بعد از دقایقی ولیِ دانش‌آموز با ۳ تن از بستگان به مدرسه می‌آیند و با آقای دبیر فحاشی می‌کنند و درگیری بدنی پیش می‌آید. در این بین، ضارب با پنجه‌بوکس، دبیر را از ناحیه بینی مصدوم می‌کند و متواری می‌شود. این روایت اولیه از حادثه‌ای است که اکنون ابعاد آن گسترده‌تر از روستای دهکده حمیدیه شده و واکنش‌ها در مورد آن به سطح وزیر رسیده است.


جزئیات دقیق

مدیر آموزش‌ و پرورش حمیدیه در گفت‌وگویی جزئیات درگیری ولی دانش‌آموز با معلم فیزیک را در یکی از مدارس حمیدیه تشریح می‌کند.«کریم سعیداوی» با اشاره به انتشار تصاویری درباره درگیری ولیِ دانش‌آموز با معلم فیزیک در یکی از مدارس حمیدیه اظهار می‌کند: بحث بین این معلم و دانش‌آموز جدید نیست و به اولین روزهای بعد از تعطیلات عید نوروز امسال مربوط می‌شود.
وی توضیح می‌دهد: در نیمه دوم فروردین امسال بین این دانش‌آموز و معلم فیزیک بحثی پیش آمد که منجر به مصدومیت دانش‌آموز از ناحیه دست شد. بعد ‌از آن، خانواده دانش‌آموز شکایت قضایی کردند که با راهنمایی مسئولان آموزش و پرورش، قضیه را به بازرسی آموزش و پروش ارجاع دادیم و با وساطت بزرگان بین طرفین مصالحه ایجاد شد و مشکل پیش‌آمده فیصله پیدا کرد.

مدیر آموزش‌ و پرورش حمیدیه می‌گوید: موضوع دوم (کتک خوردن معلم) ظاهراً به دنبال تأخیر دانش‌آموز برای حضور در کلاس درس اتفاق افتاده است.
وی با بیان این‌که از وضعیت درسی دانش‌آموز و مشکل بین وی و معلم فعلا اطلاعی ندارد بیان می‌کند: بعد از بحث و مشاجره اخیر (6 اردیبهشت)، معلم فیزیک توسط پدر و بستگان دانش‌آموز از ناحیه بینی آسیب‌ دید و برای مداوا به مرکز بهداشت حمیدیه منتقل‌ شد. ضارب هم متواری شده بود که دیروز (جمعه) دستگیر شد.


دلجویی از معلم مضروب 

بعدازظهر روز پنج‌شنبه گذشته، مدیر آموزش‌ و پرورش حمیدیه به عنوان نماینده ویژه مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در دیداری از معلم مضروب دلجویی کرد.
وی ضمن انتقال پیام تاثر و تاسف مدیرکل آموزش و پرورش استان از این رویداد، بر پیگیری مجازات عاملان این حادثه از طریق مراجع قضایی تأکید کرد.
سعیداوی در دیدار با «جرفی» دبیر فیزیک ساکن شهرستان هویزه، بر حمایت کامل قضایی و حقوقی تا احقاق حقوق کامل این معلم تأکید کرد.


واکنش توییتری وزیر

پس از انتشار خبر و رسیدن آن به گوش «محمد بطحایی» وزیر آموزش و پرورش، معاون حقوقی و پارلمانی وی مأمور پیگیری ویژه حادثه ضرب و شتم معلم خوزستانی شد.
وزیر آموزش و پرورش به معاون حقوقی و امور مجلس ماموریت داد تا این موضوع را به شکل ویژه پیگیری کند و اقدامات لازم را برای احقاق حقوق این همکار فرهنگی و برخورد قاطع قانونی با ضارب وی انجام دهد.
همچنین براساس دستور مدیرکل آموزش و پرورش استان، شکواییه این اقدام مجرمانه تنظیم و تحویل مراجع محترم قضایی داده شده است.


تماس تلفنی وزارتخانه با معلم مضروب

به دنبال ضرب و شتم آقا معلم توسط بستگان دانش‌آموز یادشده، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش نیز بعدازظهر پنج‌شنبه در ارتباطی تلفنی با این معلم مضروب ضمن ابراز تاسف از این رویداد غیرقابل‌قبول، مراتب تاثر و تاسف وزیر آموزش و پرورش را به وی ابلاغ کرد.«مرتضی نظری» در این تماس ضمن انتقال پیام وزیر مبنی بر حمایت کامل وزارت آموزش و پرورش از این معلم، این اقدام را به‌شدت تقبیح کرد و گفت: وزارت آموزش و پرورش در تمام مراحل درمانی، قضایی و حقوقی در کنار معلم خود خواهد بود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید