• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
شنبه 8 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 13874
+
-

وام مفید، وام مضر

سرمایه
وام مفید، وام مضر




ارائه تسهیلات اشتغال در همه موارد نمی‌تواند به افزایش فرصت‌های شغلی منجر شود زیرا برخی اوقات مفید بودن این وام‌ها به موانعی مانند رقابت با بخش سنتی یا توسعه واحد‌های قبلی برخورد می‌کند. 

به گزارش همشهری «حسین زکی‌زاده»، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی قزوین، می‌گوید: از بین سهم اشتغال فراگیر و روستایی که 8877 مورد است، 45‌درصد آن به بخش کشاورزی مربوط می‌شود و اگر بتوانیم متولیان بخش کشاورزی را متقاعد کنیم که مدیریت مناسبی را در دو رسته دامداری صنعتی و گلخانه داشته باشند، قطعاً با اشتغال‌زایی زیادی روبه‌رو خواهیم بود. همچنین جهاد کشاورزی باید دامداری سنتی را پایان دهد و نیازی نباشد که برای رد هر یک از درخواست‌ها کمیته فنی در شهرستان قزوین تشکیل شود. 


طرح توسعه اشتغال‌زایی ندارد

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان نیز می‌گوید: در حال حاضر نزدیک به 76 طرح مصوب برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل ارسال شده‌اند و نزدیک به 13 میلیارد و 409 میلیون تومان هزینه برآورد شده است که اشتغال‌زایی آن 374 نفر است. 
 «حمیدرضا تبسمی» بیان می‌‌کند: بنابراین بعید به نظر می‌رسد که این طرح بتواند اشتغال‌زایی زیادی داشته باشد چراکه از بین 51 طرح گلخانه، 16 طرح از نوع توسعه است و هیچ‌گونه اشتغال‌زایی به همراه نخواهد داشت. 
وی می‌افزاید: از طرفی سهم اعتبارات روستایی 93 میلیارد تومان است که به استان ابلاغ شده و لازم است تا 45‌درصد این سهم یعنی تقریباً 49 میلیارد تومان را تقسیم بر میزان اشتغال‌زایی کنیم تا بتوانیم به‌دست بیاوریم که سهم هر طرح و میزان تسهیلات چقدر خواهد بود. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید