• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 2 شهریور 1400
کد مطلب : 138562
+
-

جهان/ پوگبا کنترات گرفته

پل پوگبا در آخرین سال قراردادش با منچستریونایتد تازه یادش افتاده که از هواداران دلبری کند. او که فصل قبل تنها 3‌پاس‌گل در لیگ داده بود، در 2‌هفته ابتدایی فصل جدید لیگ جزیره، 5پاس‌گل به نام خودش ثبت کرده. آمار او در 2‌فصل قبل و در مجموع 42مسابقه تنها 6پاس‌گل بود. پوگبا این فصل انگار پاس‌گل‌ها را کنترات برداشته است!

یونایتد همسایه توپچی‌ها
هوادار آرسنال که باشی، فعلا صلاح نیست هواداری‌ات را فاش کنی، فقط می‌توانی در جواب رجزخوان‌ها قهرمانی طلایی در سال2004 را به رخ‌شان بکشی که بدون باخت قهرمان لیگ شدید. یک رکورد دیگر هم از دست آرسنالی‌ها پرید. منچستریونایتد با تساوی مقابل ساوتهمپتون به رکورد 27بازی پیاپی خارج از خانه بدون باخت رسید؛ 17برد و 10‌تساوی که این برابر است با رکورد تاریخ لیگ که در اختیار آرسنال از آوریل2003 تا سپتامبر2004 است، با این تفاوت که بیشتر بازی‌های منچستر در این رکورد بی‌شکستی در خارج خانه و در حالی به‌دست آمده که به‌دلیل کرونا ورزشگاه‌ها خالی بوده و تیم‌های حریف نمی‌توانستند از تماشاگران و امتیاز میزبانی استفاده کنند.

متخصصان گل‌به‌خودی
آرسنال با آرتتا دومین هفته فصل را هم با شکست 2 بر صفر به پایان برد؛ این‌بار در داربی لندن مقابل چلسی و تماشاگران خودی. البته سرمربی آرسنال چنین روندی را قبلا هم تجربه کرده؛ 26دسامبر در 7‌بازی تنها 2‌امتیاز کسب کرده و به منچسترسیتی هم 1-4 باخته بود اما آب از آب تکان نخورد چون آرتتا در باکسینگ‌دی موفق شد همه‌‌چیز را جبران کند و 7بازی پیاپی هم نبازد. فعلا آنتونیو کونته، زین‌الدین زیدان، سم آلاردایس و ونگر تیم ندارند و هواداران آرسنال دعا می‌کنند یکی از اینها جای آرتتا را روی نیمکت بگیرد.

لوکاکو، همان همیشگی
لوکاکو غیراز دوره اول حضورش در چلسی هر جا که بوده در بازی اول برای تیمش گل زده. او این‌بار هم ترک عادت نکرد و برای گلزنی به آرسنال تنها به 15دقیقه زمان نیاز داشت. این سومین گل عمر لوکاکو به این تیم بود. او ۳۶۴۸روز پیش نخستین بازی‌اش را برای چلسی انجام داده بود. در نخستین بازی برای اندرلخت مقابل زولته وارخم گل زد (30دقیقه پس از ورود)، در نخستین بازی‌اش برای وست‌بروم 9دقیقه زمان می‌خواست تا به لیورپول گل بزند، در اورتون هم 29دقیقه طول کشید تا در نخستین بازی‌اش به وستهم گل بزند. وقتی در منچستر بود 2 گل به همین وستهم زد درحالی‌که 33دقیقه از بازی گذشته بود. با پیراهن اینتر هم در نخستین بازی پس از 60دقیقه دروازه لچه را باز کرد.

رکورد منفی آرسنال
اولین‌بار در تاریخ 118ساله باشگاه لندنی بود که آرسنال در 2‌بازی ابتدایی گلی وارد دروازه حریفان نمی‌کند. آرسنالی‌ها اولین‌بار هم هست که از آگوست1992 به ‌این‌سو در منطقه سقوط قرار گرفته‌اند. آرتتا در 60بار مربیگری در آرسنال 20تای آن را باخته؛ یعنی یک‌سوم بازی‌ها را شکست خورده. آرسن ونگر کبیر این تعداد باخت را در 116مسابقه متحمل شده بود. امید به گل برای آرسنال 78.2 است در برابر امید به گل تیم‌های حریف که نرخ آن 78.9 تخمین زده شده است.

لوریس در عدد300
هوگو لوریس با حضور در دومین برد یک بر صفر تاتنهام با نونو اسپریتو در این فصل به یک رکورد شخصی هم رسید. او با عبور از رکورد 299بازی دارن اندرتون با پیراهن تاتنهام به رکورد 300بازی برای این تیم دست یافت که بیشترین سابقه بازی در تاریخ لیگ برای باشگاه لندنی است؛ ۳۰۰بازی (۲۶۷۷۷ دقیقه)، ۳۱۹گل خورده، ۱۰۶کلین‌شیت، مهار ۸۱۳شوت و مهار ۵ ضربه پنالتی.

مورینیو سریع‌تر از همه
اولین برد مورینیو با آاس‌رم در سری‌آ او را صاحب یک رکورد عالی در این لیگ کرد. آقای خاص در 77بار مربیگری در سری‌آ به آمار 50برد رسید که سریع‌تر از هر مربی دیگری از فصل 1995-۱۹۹4 تاکنون است. او در لالیگا و لیگ برتر هم رکورد مشابهی را ثبت کرده بود؛ لیگ برتر ۵۰ برد در ۶۳بازی (چلسی)، لالیگا ۵۰برد در ۶۲ بازی (رئال‌مادرید) و سری‌آ ۵۰برد در ۷۷بازی (اینتر، رم).
 

این خبر را به اشتراک بگذارید