• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 2 شهریور 1400
کد مطلب : 138555
+
-

باشوی کوچک، انتقال بزرگ

انتقال مهدی قائدی به شباب‌الاهلی بالاخره رسمی شد و گفته می‌شود باشگاه استقلال از این انتقال ۱/۷ تا ۲میلیون دلار درآمد خواهد داشت

باشوی کوچک، انتقال بزرگ


امیرحسین اعظمی| ماجرای جدایی مهدی قائدی از استقلال سرانجام به پایان رسید و این بازیکن به‌صورت رسمی از جمع آبی‌های پایتخت جدا شد. مدیران باشگاه استقلال در چند روز گذشته از به بن‌بست رسیدن مذاکرات با باشگاه شباب‌الاهلی خبر داده بودند و حتی فرهاد مجیدی هم به نقل از مدیران باشگاه از منتفی‌شدن این انتقال صحبت کرده بود، اما انتشار یک فیلم کوتاه از حضور قائدی در تمرینات شباب‌ الاهلی همه‌‌چیز را لو داد. قائدی هم ظهر دیروز با انتشار یک پست در اینستاگرام از استقلال و هوادارانش خداحافظی کرد. بدون شک مدیران استقلال با آگاهی از جدایی قطعی قائدی، دوست نداشتند تا قبل از جذب یک بازیکن سرشناس یا ستاره، این خبر رسانه‌ای شود ولی انتشار فیلم قائدی همه برنامه‌های آنها را به هم زد.

    شباب عقب‌نشینی کرد
هفته گذشته مددی، مدیرعامل استقلال نشستی با مسئولان شباب‌الاهلی داشت ولی مبلغ پیشنهادی باشگاه اماراتی با مخالفت مددی روبه‌رو شد و او بدون توافق با شباب، امارات را ترک کرد. این اتفاق اما باعث نشد پروسه انتقال قائدی به این باشگاه اماراتی بی‌نتیجه بماند و سرانجام مدیران الاهلی برای جذب این بازیکن عقب‌نشینی کردند که دلیل مهمش، شرایط سنی فوق‌العاده قائدی است. جالب اینجاست که بعد از بازگشت مددی به ایران، کاظم قیم معاون بین‌الملل باشگاه استقلال در امارات ماند تا امور مربوط به ترانسفر قائدی را پیگیری کند.
 از طرفی شنیده می‌شود همسر قائدی هم نقش مهمی در تصمیم‌گیری این بازیکن برای ترک استقلال داشت تا قائدی فوتبالش را در امارات دنبال کند. البته در روزهای گذشته انتشار برخی فیلم‌ها از گردش قائدی و همسرش در مراکز خرید دوبی و نحوه پوشش آنها، این شایعه را هم ایجاد کرده بود که اگر مهاجم آبی‌ها قصد بازگشت به فوتبال ایران را داشته باشد 3 تا 6ماه توسط کمیته اخلاق محروم خواهد شد.

    اتفاق خوب برای استقلال
در مورد مبلغ انتقال قائدی به شباب خبرهای متفاوتی در رسانه‌های ایران منتشر شده ولی یک منبع آگاه که در پروسه این انتقال نقش کلیدی دارد به خبرنگار همشهری خبر داد مبلغ رضایتنامه با درنظر گرفتن برخی بندهای قرارداد 1/7 تا 2میلیون دلار است. با این حساب استقلال 46 تا 56میلیارد تومان بابت انتقال قائدی سود مالی به‌دست خواهد آورد که در این وضعیت بحرانی به آبی‌ها کمک خواهد کرد. استقلال برای جذب چند مهره سرشناس یا ستاره، توسط هواداران تحت فشار قرار دارد و قسمتی از این پول می‌تواند به جذب یک یا 2 ستاره منجر شود تا هواداران آرام شوند. مسئله مهم دیگر، طلب استراماچونی از استقلال است. مطالبات استراماچونی و دستیارانش از استقلال حدود یک‌میلیون و 500هزار یورو است و آبی‌ها در حالی باید این مبلغ را پرداخت کنند که تنها ۱۳هفته از او استفاده کردند. یک محاسبه حدودی نشان می‌دهد که در صورت صادرشدن رأی نهایی، استقلال باید حدود ۴۵میلیارد تومان به این مربی ایتالیایی پرداخت کند و باید دید باشگاه استقلال بعد از دریافت پول انتقال قائدی چگونه این پرونده و پرداخت طلب استراماچونی را مدیریت خواهد کرد.

    مذاکره با پریرا و قاسمی‌نژاد
استقلال با از دست دادن وینگر-مهاجم باکیفیتی مثل قائدی، یک مهره تأثیرگذار در خط حمله را از دست داده و حالا مجیدی دنبال انتخاب جانشین است. هم‌اکنون آخرین خبرها حاکی از آن است که باشگاه استقلال در حال مذاکره با امین قاسمی‌نژاد و لوسیانو پریراست و باید دید در نهایت چه نفراتی برای تقویت خط حمله به تیم اضافه می‌شوند. اینطور که گفته می‌شود استقلالی‌ها فعلا بر سر مسائل مالی با لوسیانو به توافق نرسیده‌اند.

    ماجرای عجیب حسینی
سیدحسین حسینی دروازه‌بان استقلال صبح دیروز پست خداحافظی‌اش از استقلال را از اینستاگرام پاک کرد تا مشخص شود خبرهای جدیدی در راه است.  او ظهر دیروز خودش را به باشگاه استقلال رساند و پس از چند ساعت مذاکره با تمدید قراردادش در استقلال ماندنی شد. این در حالی است که باشگاه استقلال موفق به پرداخت مطالبات مظاهری نشده و همین موضوع احتمالا با جدایی رشید همراه خواهد شد تا حسینی همچنان در استقلال ماندگار شود. مسعود ریگی هافبک استقلال هم هنوز قراردادش را تمدید نکرده و گفته می‌شود با باشگاه در مورد مسائل مالی اختلاف دارد.



   گران‌ترین انتقال تاریخ 
اعتراضات شدید هواداران به جدایی قائدی باعث شد تا باشگاه استقلال عصر دیروز بیانیه‌ای در این رابطه منتشر کند؛ بیانیه‌ای که در آن تأکید شده جدایی شماره10 با موافقت فرهاد مجیدی بوده است. در این بیانیه آمده است: «پیرو مصوبه هیأت‌مدیره باشگاه و موافقت فرهاد مجیدی سرمربی محترم تیم، بعد از مذاکرات فشرده انجام‌گرفته از سوی مدیرعامل و با تامین شدن خواسته‌های باشگاه از سوی مدیران باشگاه شباب الاهلی امارات در مذاکرات مددی و مدیران باشگاه اماراتی، باشگاه استقلال موافقت خود با انتقال این بازیکن را اعلام کرد. به این ترتیب مهدی قائدی با گران‌ترین انتقال تاریخ فوتبال ایران از یک تیم ایرانی به باشگاه خارجی، راهی شباب الاهلی امارات شد. باشگاه استقلال برای این بازیکن جوان که با پیراهن استقلال عملکرد درخشانی داشت، آرزوی موفقیت و پیشرفت دارد.» 


  ‌سرپرست چند ساعته
ظهر دیروز جواد زرینچه با حکمی از سوی احمد مددی، به‌عنوان سرپرست جدید استقلال معرفی شد. این خبر ساعت 15:11 با عکس روی کانال رسمی استقلالی‌ها در تلگرام رفت اما تنها چند ساعت بعد ورزش3 مدعی شد جواد زرینچه که در زمان استراماچونی هم به‌عنوان سرپرست در تیم فعالیت داشت، از حضور در این سمت انصراف داد. اینطور که شایعه شده مخالفت فرهاد مجیدی با بازگشت زرینچه، دلیل اصلی این انصراف بوده است. جالب اینکه، خبر سرپرستی زرینچه حتی پس از رسانه‌ای شدن خبر انصراف او از روی کانال باشگاه استقلال حذف نشد تا حرف و حدیث‌ها در این زمینه ادامه داشته باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید