• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
دو شنبه 1 شهریور 1400
کد مطلب : 138432
+
-

تازه‌های نشر/ جاده فراری


«جاده فراری»، مجموعه شعری دوزبانه (آلمانی- فارسی) سروده رزه آوسلندر است که خسرو کیان راد آن را به فارسی برگردانده و به‌تازگی از سوی انتشارات آفتابکاران منتشر شده است. رنگین‌کمان تابستان‌های کور، آسیب دیده، فرصت، شاید، پیکر، پراکنده، حکم، جابه‌جاناشدنی و... اسامی برخی از شعرهای این مجموعه‌اند. شعر اوج از این مجموعه چنین است: رهسپار شدم/ تا زندگی را بیاموزم/ خانه‌ام اسباب‌کشی کرد/ در واژه ساکنم/ علفزارِ زنبورها/ کشتزارِ ذرت/ جنگل پاییزی متروک/ کوهساری از برف/ قندیلی از یخم/ یک صنوبر/ مرگ مرا/ جاودان می‌سازد. انتشارات آفتابکاران این کتاب 162صفحه‌ای را با شمارگان 300نسخه به بهای 28هزارتومان منتشر کرده است.

  خیابان هزاردرخت

کتاب «خیابان هزاردرخت» نوشته نسیم خلیلی از سوی نشر خزه منتشر شد.
این داستان بلند، روایت سرگشتگی من و ماست در جهانی که هر روز غم‌انگیزتر می‌شود؛ دختر جوانی که در یک بیمارستان روانی در تهران کار می‌کند، رنجور از جهان، به یزد می‌آید و در پناه بادگیرها، در پناه سادگی و درستکاری آدم‌های شهر، در نامه‌هایی گاه پر از امید و گاه پر از تلخی، از نوستالژی و گذشته و روزهای دانشجویی، از غم و شادی با مخاطب خود حرف می‌زند؛ خواننده‌ کتاب از دل این نامه‌ها، هم به یزد و کوچه‌ها و جهان آدم‌هایش سفر می‌کند، هم به تاریخ و هم به عاشقانه‌های انسان معاصر، عاشقانه‌هایی که هنوز می‌توانند زیبا باشند. خیابان هزاردرخت در ۱۱۲ صفحه به قیمت ۳۰هزارتومان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد انتشار یافته است.

  سایه‌ات را دنبال می‌کنم

«سایه‌ات را دنبال می‌کنم» نوشته نسرین سالاری را انتشارات هیلا به‌تازگی منتشر کرده است.
این کتاب دربردارنده داستان‌ها یا به‌عبارتی خرده‌روایت‌هایی است که به یکدیگر متصلند. هر یک از این خرده‌روایت‌ها بخشی از داستان زندگی خانواده‌ای است که همچنان درگیر گذشته خویش و اتفاقاتی‌اند که سال‌ها پیش برایشان افتاده. راوی برخی از آنها خود اعضای این خانواده هستند؛ داستان‌ها روایتگر درد و رنج برآمده از خاطرات گذشته شخصیت‌ها و زندگی اکنونشان است. نسرین سالاری با قلمی شیوا و سرشار از عاطفه و با توصیفاتی دقیق، در کنار نگاه روایتگرانه‌اش به مسائل، موقعیت‌ها و پدیده‌ها ما را با داستانی خواندنی و تأثیرگذار روبه‌رو می‌کند. این کتاب 168صفحه‌ای به بهای 22هزارتومان منتشر شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید