• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 23 مرداد 1400
کد مطلب : 138158
+
-

روی خط خبر / پاسخ عراقچی به اظهارات وزیر خارجه انگلیس

معاون وزیر امور خارجه کشورمان  خطاب به وزیر امور خارجه انگلیس تأکید کرد که توافق برای آزادی ۱۰ نفر از زندانیان هفته‌ها قبل صورت گرفته بود، اما متحد اصلی انگلیس یعنی آمریکا مانع اجرای توافق شده است. عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی توییتری به اظهارات اخیر دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس که زندانی شدن تنی چند از شهروندان دوتابعیتی این کشور در ایران را غیرقابل‌ توجیه خوانده و خواستار آزادی فوری آنها شده بود، واکنش نشان داد. عراقچی در توییتر نوشت: «آقای دومینیک راب، شما بهتر از هر کس دیگری می دانید که توافق برای آزادی زندانی  از جمله انوشه آشوری هفته ها پیش به سرانجام رسید اما دوستان شما در واشنگتن مانع آن شدند.» وی افزود: «آشوری و ٩ نفر دیگر توسط آمریکا برای اهداف سیاسی به گروگان گرفته شده اند. امیدوارم این موضوع را برای مردم خود تشریح کنید.»

  وضعیت مرزها از نگاه سردار سلامی
فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه مرزهای کشور در امنیت کامل است و عارضه‌ای نداریم، گفت: چه نیروی انتظامی و چه ارتش و چه سپاه مقتدرانه بر مرزها مشرف هستند و کنترل لازم را دارند.
به‌گزارش تسنیم، سردار حسین سلامی در بخشی دیگر از سخنانش درباره نقش‌آفرینی سپاه در مقابله با شیوع کرونا تأکید کرد: مهم‌ترین اولویت سپاه سازماندهی تیم‌های بسیجی به کمک علوم پزشکی سراسر کشور برای تشدید طرح شهید سلیمانی و اجرای فشرده و سراسری این طرح در همه بخش‌هاست و از سوی دیگر گسترش مراکز واکسیناسیون ‌و اجرای کمک‌های مومنانه و مواسات را نیز در دستور کار داریم.

   بررسی استعفای زاکانی، امروز
نظام‌الدین موسوی، سخنگوی هیأت رئیسه مجلس، در رابطه با بررسی استعفای زاکانی در صحن علنی مجلس به برنا گفت: بررسی استعفای زاکانی در صحن علنی مجلس در دستورکار امروز - شنبه - قرار دارد. طبق آیین‌نامه پس از اعلام وصول استعفا بایستی در نخستین جلسه در دستور کار قرار بگیرد و بر همین اساس در روز شنبه این استعفا مورد بررسی نمایندگان قرار می‌گیرد. او ادامه داد: طبق ماده۹۲ آیین‌نامه داخلی مجلس ابتدا تقاضای استعفا قرائت می‌شود و پس از آن شخص متقاضی استعفا و یا نماینده‌ای که توسط فرد تعیین شده است از این استعفا حداکثر به‌مدت نیم ساعت دفاع خواهند کرد. همچنین مخالفان نیز به‌مدت نیم ساعت فرصت دارند تا اظهارات خود را بیان کنند و پس از آن رأی‌گیری انجام می‌شود.
موسوی درپاسخ به این سؤال که آیا ممکن است بررسی استعفای زاکانی به بعد از انتخاب وزیر کشور دولت سیزدهم موکول شود، گفت: بررسی استعفای نمایندگان در مجلس به روند اداری مربوطه ارتباطی ندارد.

  انقلاب اسلامی ادامه راه عاشورا و کربلاست
رئیس شورای‌عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه انقلاب اسلامی ادامه‌دهنده راه عاشورا و کربلاست، گفت: به همین دلیل دشمنان در مقابل انقلاب ما سنگ‌اندازی می‌کنند. به‌گزارش فارس، هاشم حسینی بوشهری، با بیان اینکه از ویژگی‌های مهم قیام ابی‌عبدالله و نهضت سالار شهیدان، آینده‌سازی و توجه به آینده است، تصریح کرد: این یکی از مسائل کلیدی و اساسی است که کمتر در رابطه با حادثه عاشورا به آن پرداخته شده است. امروز دانشی در دنیا وجود دارد، تحت عنوان آینده‌پژوهی؛ این دانش آینده‌پژوهی دانشی است که به جای آینده‌بینی در مسیر ساختن آینده و هدایت آینده تلاش می‌شود.

  نگذاریم شرق و غرب از ایران استفاده ابزاری کنند
 حسین علایی، کارشناس مسائل استرات‍ژیک درباره سیاست خارجی دولت سیزدهم، گفت: همانطور که در قانون اساسی آمده است جمهوری اسلامی ایران باید تلاش کند با همه کشورهای جهان به جز رژیم صهیونیستی رابطه برقرار کند. زیرا برقراری رابطه و ارتباط با همه کشورها، منافع ملی ایران را تامین می‌کند. شعار انقلاب اسلامی «نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی» است و باید میان آن توازن ایجاد کنیم مثلا نباید بگذاریم شرق از ابزار ایران برای ارتباط با آمریکا و آمریکا هم از ایران برای مدیریت شرق استفاده کند.
به‌گزارش ایرنا، او اضافه کرد: باید از ظرفیت‌های بین‌الملل برای پیشرفت و اعتلای ایران استفاده کنیم. بنابراین تا جایی که می‌شود باید اختلافات سیاسی را کاهش و روابط جهانی را گسترش دهیم.

  تشریح اقدامات ارتش در فصل کرونا
فرمانده قرارگاه پدافند زیستی امام‌رضای ارتش گفت: در پی فرمان فرماندهی معظم کل قوا و با نگرش به ضرورت کنترل فوری بیماری کرونا و همکاری با بخش کشوری، ۱۴دستور به نیروهای زمینی، پدافند هوایی، هوایی و دریایی ارتش ابلاغ شد.
به‌گزارش روابط‌عمومی ارتش، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری اضافه کرد: ساماندهی و بسیج همه توان قابل ارائه نیروها در حوزه کرونا، استفاده از ظرفیت اماکن و مساجد و ورزشگاه‌ها برای ایجاد نقاهتگاه و مراکز واکسیناسیون، افزایش تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده، همکاری نزدیک و تنگاتنگ با تمام مسئولان بهداشت و درمان استان‌ها و شهرستان‌های حوزه استقرار یگان‌های تابعه ارتش و اجرای کامل، دقیق و نظارت بر شیوه‌نامه‌های بهداشتی صادره قرارگاه از آغاز تا امروز ازجمله دستورات ابلاغی به نیروهای چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید