• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
پنج شنبه 21 مرداد 1400
کد مطلب : 138005
+
-

گزینه‌های آزاد

فدراسیون کشتی برای جانشینی غلامرضا محمدی 4گزینه دارد که 2نفر از آنها شانس بیشتری دارند

گزینه‌های آزاد

کسب 2مدال در کشتی آزاد از بازی‌های المپیک توکیو که رنگ هیچ‌یک از آنها طلایی نبود، رضایت رئیس فدراسیون کشتی را جلب نکرد و همین مسئله سبب تغییر در کادر فنی آزادکاران شد. به نظر می‌رسد طلای محمدرضا گرایی باعث ابقای محمد بنا شده است ولی عملکرد ضعیف برخی از شاگردان محمدی باعث پایان همکاری او با فدراسیون کشتی شد. قرارداد غلامرضا محمدی تا پایان بازی‌های المپیک بود و با توجه به اتمام این مسابقات و نتایج کسب‌شده حالا فدراسیون 4گزینه را برای جانشینی محمدی معرفی کرده است. پژمان درستکار، علیرضا رضایی، مجید ترکان و محسن کاوه، گزینه‌های فدراسیون کشتی برای سمت سرمربیگری تیم ملی کشتی آزاد هستند که هدایت تیم ملی در مسابقات جهانی نروژ به یکی از آنها سپرده خواهد شد. رقابت‌های قهرمانی جهان‌۲۰۲۱ از هفتم مهرماه به میزبانی نروژ و در شهر اسلو برگزار می‌شود.
محسن کاوه، مدیر تیم‌های ملی کشتی‌ آزاد یکی از نامزدهای سرمربیگری در تیم آزاد است. البته محسن کاوه همزمان سرمربی تیم ملی جوانان هم هست و به نظر حضور او در یک پست دیگر بعید به نظر می‌رسد. کاوه به همراه تیم ملی در توکیو حضور داشت و عدم حضورش در اردوی تیم ملی جوانان که تا چند روز دیگر راهی مسابقات قهرمانی جهان خواهد شد، حواشی متعددی را ایجاد کرد. احتمال همکاری کاوه با سرمربی آینده تیم ملی در صورتی که خودش سرمربی نشود، بسیار زیاد است.
از سوی دیگر، پژمان درستکار محتمل‌‌ترین گزینه برای سرمربیگری تیم ملی است. درستکار پیش از این سرمربی تیم جوانان بود که بدون برگزاری اردو و مسابقه‌ای از سمت خود استعفا کرد و حالا باز هم در بین گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی قرار گرفته است. تنها نکته‌ای که درستکار را به جانشینی غلام محمدی نزدیک کرده، این است که او از مربیان مورد اعتماد علیرضا دبیر محسوب می‌شود. دبیر بارها در جمع از خصوصیات فنی درستکار تعریف کرده است و از این جهت پژمان درستکار شانس زیادی برای سرمربیگری تیم ملی دارد. البته باید دید استعفای او از تیم‌ملی جوانان و عدم‌سابقه در مربیگری در رده ملی در انتخاب فدراسیون تاثیر دارد یا خیر.
علیرضا رضایی با سابقه هدایت تیم ملی امید دیگر گزینه سرمربیگری تیم ملی است که احتمال انتخاب او ضعیف‌تر از دیگران به نظر می‌رسد. رضایی مدال جهانی و المپیک را در کارنامه دارد و نسبت به سایر گزینه‌ها از این لحاظ جلوتر است. البته که صرفا قهرمان‌بودن مدنظر نیست و مربی بزرگی همچون تدیف روس بدون کسب مدال جهان و المپیک سال‌هاست تیم روسیه را در صدر کشورهای جهان قرار داده است. مجید ترکان قهرمان جهان هم که سال‌ها در رده‌های پایه فعالیت داشته از دیگر گزینه‌های تیم ملی است که به نظر این گزینه هم شانس زیادی برای سرمربیگری ندارد. باید منتظر روزهای آینده بود تا تکلیف تیم ملی بزرگسالان مشخص شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید