• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 21 مرداد 1400
کد مطلب : 138009
+
-

یورش به مأموریت تاریخی

پاریس و مسی حالا هر دو ،یک هدف مشترک دارند؛ قهرمانی در اروپا

یورش به مأموریت تاریخی

 این اصلا شبیه جوک است که پاری‌سن‌ژرمن چند سال پیش ناچار شد برای در اختیار گرفتن نیمار، 222میلیون یورو به بارسلونا بپردازد، اما امسال لیونل مسی را رایگان تصاحب کرد! نیمار البته بازیکن خوبی است، اما جایگاه او در تاریخ فوتبال قابل مقایسه با مسی نیست. خودش هم این را خوب می‌داند و در رابطه مرید و مرادی‌اش با لئو نشان می‌دهد. انگار بخت و اقبال، درهای آسمان را به روی ناصرالخلیفی باز کرد تا یکی از بهترین بازیکنان تاریخ (بلکه بهترین آنها) ظرف 48ساعت بدون هیچ هزینه‌ای بابت ترانسفر جذب شود. مالک قطری پاریس، سال‌هاست برای قهرمانی در اروپا بی‌تابی می‌کند. دفعه پیش که تا فینال بالا رفتند، فتح این عنوان را یکی از بزرگ‌ترین رویاهای زندگی‌اش دانسته بود. با این همه، پاریس باز هم به شکلی باورنکردنی ناکام ماند تا هواداران مارسی به خیابان بریزند و تنها قهرمانی اروپایی‌شان را به رخ پاری‌سن‌ژرمن ثروتمند بکشند. دلسردی بابت شکست‌های پیاپی چیزی نمانده بود حتی کلیان امباپه را هم از فرانسه دور کند. او دنبال تیمی بود که برای رسیدن به قله اروپا کمکش کند. حالا جذب مسی، خطر جدایی این بازیکن را هم رفع کرده است. این بخشی از پیام صریح ناصرالخلیفی در نشست خبری ستاره آرژانتینی بود: «امباپه دیگر بهانه‌ای برای جدایی ندارد. او خواسته بود یک تیم رقابتی برای فتح اروپا تشکیل بدهیم. تیم بهتر از این؟»
حالا دیگر پاریس بهانه‌ای برای ناکامی در لیگ قهرمانان ندارد. همه اسباب لازم برای فتح اروپا فراهم است و هر نتیجه‌ای جز این، یک شکست تاریخی و مایه نومیدی ابدی الخلیفی خواهد بود.
 او اما خوش‌اقبال است که مسی هم در اوج انگیزه به پاریس رسیده است. لئو بابت جدایی از بارسا غمگین است و سیل اشک‌های او این مطلب را گواهی می‌کند، اما در عین حال رفتاری که باشگاه اسپانیایی با او کرد، برخورنده و آزار‌دهنده بود. وقتی آندرس اینستا می‌گوید: «باشگاه باید به‌خودش بیاید»، روشن است که به مسی جفا کرده‌اند.
حالا اما او فرصت اعاده حیثیت دارد؛ بختی برای بازی در یک تیم دیگر و دستیابی به موفقیت‌های بیشتر. مسی فرسوده شد از بس که در این سال‌ها «تنها» بود. هم در تیم ملی آرژانتین و هم در بارسلونا او یک تنه بار تیم‌هایش را به دوش کشید و ناچار بود مشتی بازیکن متوسط را تحمل کند.
 ادامه این وضعیت برای یک ستاره 34ساله که آخرین سال‌های حضورش در فوتبال را پشت سر می‌گذارد نمی‌توانست قابل تحمل باشد. حالا او در پاریس، بعد از مدت‌ها کنار فوتبالیست‌های واقعی قرار خواهد گرفت و شاید با قهرمانی در اروپا، بختش را برای کسب توپ طلاهای بیشتر افزایش بدهد. برای مسی، برای پاریس، هدف کاملا روشن است؛ قهرمانی اروپا.

این خبر را به اشتراک بگذارید