• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
پنج شنبه 21 مرداد 1400
کد مطلب : 138003
+
-

دونده به خط پایان می‌رسد؟

حمید سجادی که 10‌سال پیش نتوانست از مجلسی‌ها برای وزارت ورزش و جوانان رای اعتماد بگیرد، گزینه دولت سیزدهم برای این وزارتخانه است

دونده به خط پایان می‌رسد؟

حمید سجادی، گزینه دولت سیزدهم برای وزارت ورزش و جوانان است. ظهر دیروز بود که ایسنا لیست وزرای پیشنهادی  سید ابراهیم رئیسی را منتشر کرد و در این لیست سجادی برای وزارت ورزش معرفی شده بود. اما دقایقی بعد ایسنا کلمه غیررسمی را به این لیست اضافه کرد، گفته می‌شود اسامی اعلام‌شده قطعی نیست و روز شنبه لیست نهایی به مجلس می‌رسد. در همان ساعت‌ها نام علیرضا فارسی هم به عنوان گزینه دیگر وزارت ورزش مطرح شد ولی نزدیک به ساعت 3عصر بود که سایت ریاست جمهوری لیست نهایی را منتشر کرد. طبق این لیست سجادی گزینه نهایی برای وزارت ورزش است.
قبل از مطرح‌شدن نام سجادی، گفته می‌شد کیومرث هاشمی گزینه دولت جدید برای وزارت ورزش است. هاشمی که سابقه مدیریت در کمیته ملی المپیک را دارد، رئیس ستاد ورزش رئیسی بود و حضورش در وزارت ورزش قطعی به‌نظر می‌رسید. اما به یک باره سجادی شانس اول شد.
سجادی متولد سال1348 است و هنوز لقب بهترین دونده استقامتی ایران را دارد؛ 5مدال آسیایی، مدال نقره بازی‌های آسیایی و تجربه المپیک‌های آتلانتا و بارسلون را دارد اما کمتر کسی سجادی ورزشکار یادش مانده است و او را بیشتر با سابقه مدیریتی‌اش می‌شناسند.
حمید سجادی در دوره ریاست محسن مهرعلیزاده در سازمان ‌تربیت‌بدنی برای ریاست فدراسیون دوومیدانی نامزد شد اما رأی نیاورد. اواخر دولت اول محمود احمدی‌نژاد برای مدیرعاملی باشگاه سایپا انتخاب شد. مدیرعامل مؤسسه ورزش و تفریحات سالم منطقه آزاد کیش سمت بعدی او بود که به سجادی داده شد. از سال1388 و در دوره ریاست علی سعیدلو در سازمان تربیت‌بدنی، معاون ورزش قهرمانی شد. در کنار سمت‌های ورزشی، او برای رسیدن به شورای شهر تهران هم تلاش کرد. در سومین دوره انتخابات شورای شهر تهران نام سجادی در فهرست رایحه خوش خدمت بود اما نتوانست راهی خیابان بهشت شود. سال1390 وزارت ورزش و جوانان تشکیل شد و سجادی به‌عنوان نخستین وزیر این وزارتخانه به مجلس رفت اما با ۱۳۷رأی مخالف نتوانست از مجلسی‌ها رأی اعتماد بگیرد. همان دوره محمد عباسی وزیر شد و معاونت ورزش قهرمانی به سجادی رسید که 2سال در این سمت ماند. آبان‌ سال1396 سجادی به‌عنوان مدیرکل تربیت‌بدنی و ورزش دانشگاه آزاد انتخاب شد اما حکمی که برای او صادر شده بود، فقط 10روز اعتبار داشت. آخرین سمت ورزشی سجادی نیز مدیریت در ورزش ایران‌مال بوده است. او با داشتن مدرک دکتری در رشته برنامه‌ریزی تربیت‌بدنی، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی است و خودش را برای وزارت ورزش آماده می‌کند اما آیا می‌تواند از مجلس رای اعتماد بگیرد؟

این خبر را به اشتراک بگذارید