• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
پنج شنبه 21 مرداد 1400
کد مطلب : 137992
+
-

2روز فاصله اشک تا لبخند

مسی که در کنفرانس مطبوعاتی‌اش در بارسلونا با گریه از هواداران خداحافظی کرده بود، در کنفرانس مطبوعاتی‌اش در پاریس فقط خندید

2روز فاصله اشک تا لبخند

اگر از اخبار مربوط به مسی هنوز عاصی و سیراب نشده‌اید، این را بدانید که او به یاد یکی از شماره‌های اولیه‌اش در بارسلونا پیراهن شماره30 را در پاری‌سن‌ژرمن برداشته تا منت نیمار و شماره10 او بر سرش نماند. حالا او را نه با پیراهن آبی‌اناری و نه با شماره10 می‌بینیم، چیزی که به آن عادت نداریم. او در کنفرانس مطبوعاتی خداحافظی‌اش در بارسلونا گفته بود که هنوز رفتنش به پاریس قطعی نشده و پاری‌سن‌ژرمن تنها یکی از گزینه‌هاست. اما حالا به فاصله چند روز کنفرانسی دیگر این‌بار در پاریس برگزار کرده و در پاسخ به این سؤال که چه جوابی به هواداران بارسا دارد، گفته: «قبل از رفتن واقعا نمی‌دانستم کجا می‌روم.» او اعلام کرده که برای بازی‌‌کردن برای پی‌اس‌جی صبر ندارد: «خروج من از بارسلونا بسیار سخت بود و چنین تغییری دشوار است، اما به محض ورود به پاریس بسیار خوشحال شدم و از ورودم به این باشگاه لذت می‌برم. می‌خواهم هر‌چه زودتر با هم‌تیمی‌هایم تمرین کنم.» او کلی هم از همبازی‌هایش تعریف کرده: «نیمار را از قبل می‌شناختم؛ همینطور دی‌ماریا و پاردس را. من همیشه دنبال بهترین بازیکنان بوده‌ام تا آنها را در تیمم داشته باشم. به پاری‌سن‌ژرمن که نگاه می‌کنی، می‌بینی تیمی با بازیکنانی عالی دارد. ما تیم بزرگی از بازیکنان داریم و من اینجا هستم تا به تیم کمک کنم. رؤیای من این است که دوباره لیگ قهرمانان را بالا ببرم و فکر می‌کنم در مکان مناسب برای رسیدن به این هدف هستم.» البته خودش هم می‌داند که جمع‌شدن ستاره‌ها در یک تیم الزاما برای قهرمانی کافی نیست: «گاهی اوقات شما بهترین بازیکنان جهان را دارید و برنده نمی‌شوید، فوتبال به جزئیات کوچک بستگی دارد، من فکر می‌کنم شما باید یک تیم کامل، روح و شانس داشته باشید. بهترین همیشه برنده نیست.»

   افزایش فالوئر، تضمینی!
پیراهن‌های مسی ساعت 23 قبل از کنفرانس مطبوعاتی در فروشگاه اینترنتی باشگاه به فروش گذاشته شد و ظرف چند ثانیه همه آنها به فروش رفت. قیمت پیراهن او 99/107 یورو بود. پلیس به‌دلیل امنیت از جشن اولترا‌ها جلوگیری کرد. او از امروز در تمرینات شرکت می‌کند اما خودش گفته به‌خاطر اینکه در تعطیلات بوده، هنوز برای مسابقه آماده نیست. استقبالی که از او در فرودگاه لو بورژ در این دوران کرونایی شد هم وصف‌ناپذیر بود. بلافاصله شمار دنبال‌کنندگان (فالوئر) باشگاه پاری‌سن‌ژرمن در شبکه اجتماعی «اینستاگرام» بیش از 2 برابر شده است. آنها پیش از مسی نزدیک به 20میلیون دنبال‌کننده داشتند، اما حالا نزدیک به 43میلیون دنبال‌کننده دارند و این رقم مدام رو به افزایش است. 4میلیون نفر هم به‌دنبال‌کننده‌های خود مسی در اینستاگرام اضافه شده‌اند. مسی تا دیروز 247میلیون فالوئر داشت. رونالدو با 81/315 میلیون دنبال‌کننده دست‌نیافتنی به‌نظر می‌رسد.

   چرا خوشحال بود؟
مسی درباره استقبال هم درحالی‌که به تماشاگران وعده می‌داد به‌زودی در ورزشگاه آنها را می‌بیند، توضیح داد: «استقبال هواداران پاریس دیوانه‌کننده و شگفت‌انگیز بود و این باعث خوشحالی من شد، استقبالی گرم. من مطمئنم که ما با هم بسیار خوش خواهیم گذراند و ما برای اهداف تعیین‌شده توسط باشگاه می‌جنگیم. من در شهر زیبا و فوق‌العاده‌ای حضور دارم و می‌خواهم در اینجا به موفقیت برسم.» او از پوچتینو هم تعریف کرد و همینطور از وراتی: «وراتی بهترین بازیکن در پست خود در جهان است. زمانی که در بارسلونا بودم دوست داشتم او را بخریم.» با این اتفاقات و هیجانی که مسی برای تیم جدیدش داشت، بلافاصله عکس‌هایش از روی دیوار نوکمپ برداشته شد. روز‌به‌روز به تعداد بارسایی‌هایی که حس می‌کنند به‌شان خیانت شده است، افزوده می‌شود.

   امباپه می‌ماند
یک نکته دیگر هم در حرف‌های مسی در فرانسه وجود داشت؛ اینکه تأیید کرد امباپه در پاریس می‌ماند: «آینده امباپه در پاریس است، او دارای ذهنیت برنده است و امباپه به من گفت که می‌خواهد ادامه دهد.» ناصرالخلیفی در مورد امباپه با لحنی که انگار تهدید از آن برداشت می‌شد، گفت: «من فکر می‌کنم همه این را می‌دانند. او خودش گفت که یک تیم خوب و رقابتی را می‌خواهد. ما اکنون رقابتی‌ترین تیم دنیا را داریم و او دیگر هیچ بهانه‌ای برای ترک پاریس ندارد. او هیچ کاری جز ماندن نمی‌تواند انجام دهد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید