• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 20 مرداد 1400
کد مطلب : 137948
+
-

خبرهای کوتاه/ جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در زمستان

دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان خبر داد: براساس پیش‌بینی‌ها، امکان آن وجود دارد واکسیناسیون در کشور تا زمستان به طول انجامد، به همین دلیل بر آن شدیم تا زمان برگزاری بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان را به اسفند‌ماه موکول کنیم. به‌گزارش همشهری، در جلسه ستاد برگزاری بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان تصمیم گرفته شد تا این جشنواره اسفند‌ماه در همدان برگزار شود.
امیر مشهدی‌عباس، دبیر این دوره از جشنواره توضیح داد: «رویکردمان در برگزاری جشنواره امسال کیفی است. قصد ندارم، بگویم سال‌های گذشته اینگونه نبوده اما این دوره درنظر داریم تا براساس استانداردهای جهانی این جشنواره را برگزار کنیم. گروه‌های نمایشی کودک و نوجوان در شاخه‌های مختلف، اثر تولید می‌کنند اما تمام این شاخه‌ها در جشنواره دیده نمی‌شد.» این نمایشنامه‌نویس در بخشی از صحبت‌هایش اظهار کرد: طی یک‌سال‌ونیم گذشته به‌دلیل شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا، تئاتر کودک و نوجوان تولید جدی نداشته ضمن اینکه براساس پیش‌بینی‌ها، امکان آن وجود دارد واکسیناسیون در کشور تا زمستان به طول انجامد، ازاین‌رو تمهیداتی را درنظر گرفتیم تا به تولیدات شایسته و مطلوبی در این جشنواره دست یابیم؛ به همین دلیل بر آن شدیم تا زمان برگزاری بیست‌وهفتمین جشنواره را به اسفند‌ماه موکول کنیم که تاریخ دقیق آن در فراخوانی که به‌زودی منتشر خواهد شد، اعلام می‌شود.»


بلیت سینما با بیت‌کوین

«ای‌ام‌سی» نخستین کمپانی بزرگ سالن‌های سینمایی است که انجام خرید و فروش با بیت‌کوین در سالن‌های سینمای خود را مجاز اعلام کرده است.
به‌گزارش ورایتی، کمپانی «ای‌ام‌سی» از مالکان عمده سالن‌های سینما در آمریکا و اروپا اعلام کرد که از پایان سال2021 خرید آنلاین بلیت سینما و بخش مهمی از تراکنش‌های مالی در سالن‌های سینمای متعلق به این کمپانی را از پایان سال2021 با استفاده از رمزارز «بیت‌کوین» مجاز خواهد دانست. آدام آرون مدیر «ای‌ام‌سی» اعلام کرد که سیستم‌های مورد نیاز برای انجام تراکنش با بیت‌کوین تا پایان سال2021 در سالن‌های سینمای متعلق به این کمپانی نصب خواهد شد. «آرون» همچنین اعلام کرد که سرمایه‌گذاران جدید «ای‌ام‌سی» نیز از این مسئله استقبال کرده‌اند. آرون البته درباره اینکه مشتریان سینماهای «ای‌ام‌سی» چطور قادر خواهند بود با بیت‌کوین در سالن‌های سینمای این کشور تراکنش مالی انجام دهند و خدمات مورد نیاز خود را بخرند، توضیح‌ دقیقی ارائه نداد. «پی‌پال» و «استارباکس» از اپ «بی‌ای‌ک‌ک‌ت» برای تبدیل رمزارز‌ها به پول رایج در تراکنش‌های آنلاین خود استفاده می‌کنند، انتظار می‌رود «ای‌ام‌سی» نیز از چنین اپلیکشینی برای انجام تراکنش‌های خود با رمزارز بیت‌کوین استفاده کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید