• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 20 مرداد 1400
کد مطلب : 137936
+
-

آغاز اکران حقیقت

آغاز اکران حقیقت

مراسم رونمایی از آغاز طرح «اکران حقیقت» با حضور پنج فیلمساز، بسته اول «اکران حقیقت»، مدیرعامل و مدیران مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برگزار شد.
به‌گزارش همشهری، «اکران حقیقت» ۲مرحله دارد؛ در مرحله اول، مستندهای تولید شده در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به‌صورت آنلاین و توسط پلتفرم هاشور نمایش داده می‌شوند. همزمان و با عادی‌تر شدن شرایط اجتماعی و کاهش روند ابتلا به ویروس کرونا، فیلم‌ها در بیش از ۵۰مرکز فرهنگی و هنری و تعدادی از سینماها در سراسر کشور نمایش خواهند داشت. در مرحله دوم مستندهایی که متعلق به مرکز گسترش نیستند اما شرایط اکران آنلاین و فیزیکی دارند و متقاضی اکران در «اکران حقیقت» هستند، نمایش داده می‌شوند.
محمد حمیدی‌مقدم، مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، در این مراسم خبر داد: «5فیلم خوب در حوزه‌های مختلف داریم که با آنها «اکران حقیقت» را آغاز می‌کنیم، همچنین قرار است در پکیج‌های مختلف این اکران تنوع ساختاری و طعم داشته باشیم که مخاطب را جذب کند، پکیج‌مان باید متفاوت باشد و تنها در حوزه مستند اجتماعی نباشد.»
وی درباره مستندهای حاضر در پکیج اول «اکران حقیقت» عنوان کرد: «در پکیج اول «بر سر خاک» ساخته محسن خان‌جهانی و«در جست‌وجوی خانه خورشید» به کارگردانی مهدی باقری را داریم. در حوزه پرتره، مستند خاص و ویژه‌ای را در میان مستندهای معاصرمان به نام «بانو قدس ایران» اثر مصطفی رزاق کریمی داریم که خیلی‌ها مشتاق دیدن آن هستند، «زیر این چتر باران می‌بارد» اثر کتایون جهانگیری و «ف- الف» ساخته فرشاد اکتسابی از مستندهایی هستند که در حوزه اجتماعی جست‌وجوگر حضور دارند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید