• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 19 مرداد 1400
کد مطلب : 137862
+
-

مرگ کارگر جوان در سقوط به چاه کارخانه

داخلی
مرگ کارگر جوان در سقوط به چاه کارخانه


3کارگر کارخانه تولید خودرو قصد داشتند با انجام حفاری، عمق چاهی را که در محل کارشان قرار دارد بیشتر کنند اما داخل آن سقوط کردند و یکی از آنها جانش را از دست داد.
به‌گزارش همشهری، شامگاه یکشنبه، 17مرداد به آتش‌نشانی تهران خبر رسید که 3کارگر یک کارخانه هنگام حفاری چاه به داخل آن سقوط کرده‌اند و جان‌شان در خطر است. دقایق کوتاهی از این خبر می‌گذشت که نخستین گروه از آتش‌نشانان راهی محل حادثه در خیابان رجایی، سه‌راه نان ماشینی شدند. بررسی‌های اولیه حاکی از آن بود که این 3 کارگر جوان که مغنی نبودند قصد داشتند با انجام حفاری در چاهی که در کارخانه قرار داشت عمق آن را بیشتر کنند. شواهد نشان می‌داد نخستین نفر پس از ورود به دهانه چاه داخل آن سقوط کرده و در ادامه 2 نفر دیگر نیز که قصد داشتند او را نجات دهند داخل چاه افتاده و گرفتار شده‌اند. در چنین شرایطی بود که آتش‌نشانان تلاش‌های خود را برای نجات این 3 کارگر آغاز کردند.
حجت الله قاسمی، افسر آماده منطقه 7 عملیات با اشاره به جزئیات این حادثه گفت: «در یکی از سوله‌های لوازم یدکی خودرو چاهی به عمق تقریبی 30متر وجود داشت که 3نفر مرد 35، 39 و 40ساله داخل آن سقوط کرده بودند. با توجه به‌احتمال ریزش مجدد چاه، ابتدا آتش‌نشانان اقدام به ایمن‌سازی‌ محل کردند و پس از برپایی کارگاه مناسب جهت دسترسی به محبوس شدگان، یکی از آتش‌نشانان با استفاده از البسه ایمنی و با رعایت کامل موارد ایمنی وارد چاه شد. وی ادامه داد: نیروی عملیاتی داخل چاه ابتدا یکی از محبوس‌شدگان را به‌طور کامل تثبیت و به بیرون از چاه منتقل کرد و وی بلافاصله جهت مداوا به مراکز درمانی منتقل شد. 2 نفر دیگر نیز به همین ترتیب توسط آتش‌نشانان از چاه خارج شدند و به امدادگران اورژانس تحویل داده شدند.با خارج کردن 2کارگر دیگر از چاه معلوم شد یکی از آنها که ابتدا داخل چاه سقوط کرده بود جانش را از دست داده است. در این شرایط ماجرا به مصطفی واحدی، بازپرس کشیک دادسرای امور جنایی گزارش و دستورات قضایی در این‌باره صادر شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید