• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 19 مرداد 1400
کد مطلب : 137858
+
-

حادثه هولناک ارومیه افکار عمومی را جریحه دار کرد

عامل زیر گرفتن 2زن به‌بهانه بدحجابی دستگیر شد

رویداد
عامل زیر گرفتن 2زن به‌بهانه بدحجابی دستگیر شد


  مرد خشمگینی که به‌بهانه بدحجابی با 2زن در ارومیه درگیر شده بود در اقدامی عجیب آنها را با خودرواش زیر گرفت. این اقدام هرچند خیلی سریع از سوی مسئولان قضایی محکوم و باعث دستگیری متهم شد اما بار دیگر حادثه اسیدپاشی سریالی به زنان در اصفهان را در افکار عمومی تداعی کرد.
به گزارش همشهری، عصر روز یکشنبه، 17مرداد ماه، راننده یک پژو پارس در خیابان کاشانی ارومیه با 2 زن جوان درگیری لفظی پیدا کرد. بهانه او بدحجابی بود و می‌گفت 2زن جوان موهایشان بیرون است و باید حجابشان را درست کنند. هرچند این ماجرا ابتدا در حد درگیری لفظی بود اما وقتی کار بالا گرفت راننده پژو در اقدامی عجیب پشت فرمان خودرواش نشست و 2زن جوان را زیر گرفت. هیچ‌چیز جلودار مرد خشمگین نبود و در شرایطی که هر لحظه بر تعداد شهروندانی که نظاره‌گر این حادثه بودند افزوده می‌شد او پس از تصادف با چند خودرو راه فرارش را باز کرد و گریخت.
در جریان این حادثه 2زن جوان که به‌شدت مجروح شده بودند به مرکز درمانی منتقل شدند و با حضور مأموران پلیس، تلاش‌ها برای دستگیری راننده خاطی آغاز شد. در همین حال تصاویری که شهروندان از این حادثه تهیه کرده بودند به‌سرعت در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. زیر گرفتن 2زن آن هم به بهانه بدحجابی خشم عمومی نسبت به راننده فراری را برانگیخت و در همان ساعت‌های اولیه برخورد با او را به یک مطالبه اجتماعی تبدیل کرد. در چنین شرایطی بود که با دستور قضایی چند ساعت بعد راننده فراری دستگیر شد.

واکنش نماینده ولی‌فقیه
به‌دنبال وقوع این حادثه نماینده ولی فقیه در ستاد امر به معروف و نهی از منکر در آذربایجان‌غربی نسبت به برخورد با متخلفان خیابان کاشانی ارومیه تأکید کرد. حجت‌الاسلام بهنام دلریش به ایلنا گفت: این رفتار یک رفتار نادرست است. او ضمن محکوم کردن حرکت راننده خاطی گفت: باید در مقابل رفتارهای نادرست ایستادگی کرد و اجازه نمی‌دهیم اینگونه مسائل امر به معروف و نهی از منکر را زیر سؤال ببرد. از رسانه‌ها می‌خواهیم روشنگری کنند زیرا اینگونه صحنه‌ها مربوط به امر به معروف و نهی از منکر نیست و نباید اجازه سوءاستفاده به برخی داده شود.

واکنش دادستان
از سوی دیگر دادستان عمومی و انقلاب ارومیه نیز ضمن اعلام خبر دستگیری متهم گفت: پس از اطلاع از وقوع تصادف عمدی در خیابان کاشانی و مجروح شدن 2 بانو در این حادثه فورا دستورات لازم به بازپرس محترم صادر و اقدامات لازم برای دستگیری عامل جرم انجام شد که درنهایت با همکاری مؤثر نیروهای انتظامی متهم متواری شناسایی، دستگیر و تحت نظر قرار گرفت و با قاطعیت به اتهام فرد خاطی رسیدگی شد و مورد مجازات قرار خواهد گرفت. مجیدی ادامه داد: اجازه خودسری و بی‌قانونی به کسی نخواهیم داد و هر کسی جان و مال و ناموس و امنیت مردم را به مخاطره بیندازد به‌شدت با او برخورد خواهد شد. در همین حال حجت‌‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه نیز برای رسیدگی فوری به این پرونده دستور صادر کرد.

تداعی اسیدپاشی اصفهان
حادثه ارومیه بار دیگر اذهان را متوجه اسیدپاشی‌های سریالی سال93 در اصفهان کرد. حادثه‌ای که در جریان آن دست‌کم 4زن جوان به بهانه بدحجابی از سوی افراد ناشناس طعمه اسیدپاشی قرار گرفتند و یکی از آنها جان خود را از دست داد. هرچند پلیس اعلام کرد که افراد زیادی را به ظن دست داشتن در اسیدپاشی‌های اصفهان بازداشت و از آنها تحقیق کرده است اما رسیدگی به این پرونده به نتیجه روشنی نرسید.
براساس این گزارش تحقیقات درباره حادثه ارومیه ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید